  • Data: 2014-06-04 05:07:11
    Temat: Re: Rosja i blokada GPS
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Pszemol" lmlsmq$8mn$...@d...me

    Artur Maśląg>> http://www.egnos-pro.esa.int/Publications/GNSS%20200
    0/GNSS2000_rims.pdf
    Artur Maśląg>> Które?

    > Chyba nie doczytałeś dokumentu do którego link sam podałeś:

    Nawet początku nie czytał.

    > R u s s i a n F e d e r a t i o n
    > M u r m a n s k RIMS A B
    > St. Petersbourg RIMS A B C

    A - odpowiadają za dostarczanie poprawek,
    B - służą do określania zgodności wiadomości nawigacyjnych oraz
    C - ich zadaniem jest wykrywanie nieprawidłowości w sygnałach GPS.

    http://gisplay.pl/nawigacja-satelitarna/glonass/49-n
    awigacja/gps.html

    Jak widać -- strona WWW nie nadąża za rzeczywistością, bo GPS liczy
    sobie co najmniej 32 satelity, nie 24 plus kilka rezerwowych.

    Segmenty GPS
    Kosmiczny

    Składa się z 24 satelitów (plus kilku rezerwowych) typu Navstar
    poruszających się po sześciu równomiernie rozmieszczonych orbitach
    kołowych, po cztery na każdej w równych odległościach, o czasie
    obiegu 12 godzin, na wysokości 20 200 km, nachyleniu 55° względem
    równika. Zawsze widocznych pozostaje od 5 do 12 satelitów.

    Ja widywałem 13 i CHYBA więcej naraz. Najwyższy numer (jaki widziałem) to 32.

    Egnos to europejska część systemu, ale poza Europą są identyczne
    stacje (w pewnym sensie identyczne) a zdecydowanie większa część
    Rosji leży w Azji. Japonia ma swoją nazwę, Ameryka -- swoją, ale
    wszystkie te stacje są kompatybilne. Jak widać -- w EGNOS są różne
    stacje, pełniące różne zadania.

    GLONASS także potrzebuje takich stacji.
    (a jest to system dedykowany Rosji)

    Różne (ale ZTCW) kompatybilne systemu do EGNOS:

    Ogólnie SBAS -- WAAS, CWAAS, MSAS, SNAS, EGNOS itd. (chyba GAGAN)

    Miasta Murmańsk i Petersburg należą do Europy, ale
    ani GPS nie kończy się na Europie, ani GLONASS.

    Poza RIMS są i inne stacje współpracujące z GPS.

    Nie wiem, co wyłączyli Rosjanie, ale pamiętam, że najtęższe
    głowy biedziły się nad tym problemem w maju br. Mowa była
    o chyba 11 stacjach wyłączanych. Opisywano wówczas dość
    szczegółowo stan rosyjskich wspomagaczy GPS/GLONASS.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'