eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRopniak czy beznyniakRe: Ropniak czy beznyniak
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder2.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl
    !209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!69.16.185.1
    1.MISMATCH!npeer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.hig
    hwinds-media.com!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for
    -mail
    From: mw <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ropniak czy beznyniak
    Date: Mon, 11 Jun 2012 09:04:39 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 70
    Message-ID: <8...@g...com>
    References: <b...@c...googlegroups.com>
    <jqpvml$7is$1@mx1.internetia.pl> <jqq07s$bjo$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 79.110.194.115
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1339430680 10514 127.0.0.1 (11 Jun 2012 16:04:40 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Mon, 11 Jun 2012 16:04:40 +0000 (UTC)
    Cc: a...@a...pl
    In-Reply-To: <jqq07s$bjo$1@mx1.internetia.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=79.110.194.115;
    posting-account=vkDeLwoAAAA71bOeCHIk0p1jPKVjTLvG
    User-Agent: G2/1.0
    X-Received-Bytes: 4106
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2454328
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thursday, June 7, 2012 12:34:16 PM UTC+2, anacron wrote:
    > W dniu 2012-06-07 12:25, anacron pisze:
    > > W dniu 2012-06-06 16:40, Janusz Janusz pisze:
    > >> Jak to z tymi silnikami dzisiaj jest. Szwagier mówi, że dieslem to po
    > >> mieście się nie jeździ bo spala wiele. Mi odwrotnie wydaje się,
    > >> beznyna znacznie więcej spali i w dieslu łatwiej moc poczuć jest. Chcę
    > >> Octavie pięcioletnią kupić i wybrać co mam nie wiem.
    > >
    > > Diesel w mieście wymaga machania dźwignią zmiany biegów częściej niż w
    > > przypadku benzyny (inaczej wpadasz w turbo dziurę). Do jazdy tylko, czy
    > > też przede wszystkim po mieście nie kupowałbym nowoczesnego diesla, bo
    > > ten zanim się rozgrzeje wymaga obchodzenia się z nim jak z jajkiem
    > > (delikatne operowanie pedałem gazu) i na zimnym silniku pali dużo więcej
    > > (czasami więcej niż analogiczna benzyna).
    > >
    > > Benzynowy po 30s od uruchomienia można już normalnie cisnąć. W mieście
    > > będzie o wiele bardziej elastyczny i przyjemniejszy do jazdy, ale i
    > > droższy w tankowaniu (i o wiele tańszy w w przypadku napraw). A jazda na
    > > niedogrzanym silniku nie powoduje aż tak dużego wzrostu spalania jak w
    > > przypadku silnika diesla z turbiną.
    > >
    > > 1.4 CVVT 109KM palił w mieście 10l Pb / 100 km
    > > 1.4 CRDI 90KM pali często 9l ON / 100 km
    > >
    > > Masy pojazdów podobne, i mowa o zimnym silniku, czyli pierwsze 4-5km po
    > > nocy. Jeśli weźmiesz założenie, że 3/4 to trasy, a 1/4 to miasto
    > > spalanie będzie przestawiało się w ten sposób (realne dane):
    > >
    > > 1.4 CVVT PB 7,6 l/100km
    > > 1.4 CVVT LPG -9,3 l/100km
    > > 1.4 CRDI ON - 5.2 l/100km
    > >
    > > Tak prywatnie po mieście (jeśli mówmy o manualnej skrzyni biegów)
    > > znacznie przyjemniej jeździ się autem z silnikiem benzynowym. Ja mam
    > > diesla, żona benzynę, obydwa 1.4, obydwa w okolicach 1250kg i obydwa
    > > około 100KM i jak mam po mieście jeździć wolę jej benzynę (obydwa
    > > tankuje ja, więc nie chodzi tu o to, że nie za swoje jadę - bo zapewne
    > > taki Maśląg zaraz ten argument wyciągnie).
    >
    > Aha ze świateł w przy _manualnej_ _skrzyni_ _biegów_ na starcie diesel
    > nie ma szans z benzyniakiem, przy założeniu, że _obydwa_ _trzymamy_ _w_
    > _ekonomicznym_ _przedziale_ _obrotów_ (oceniam na podstawie dwóch aut o
    > podobnej mocy i masie). Diesel swoje walory pokazuje dopiero na trasie
    > przy wyższych prędkościach.

    Coś mi się wydaje że jest dokładnie odwrotnie, tzn diesel ma tendencje mieć wyższą
    sprawność przy mniejszych obrotach i większy moment obrotowy. Swoją drogą zauważyłem
    że mi jakoś ta jedynka zwykle trwa dłużej niż w benzynie.
    No i coś nie kumam tej teorii o spalaniu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: