  • Data: 2020-03-19 00:01:33
    Temat: Re: Ropa
    Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.03.2020 o 20:59, Budzik pisze:

    > czyli 1m3 kosztuje 4 dolary?
    > No to w pierwszym artykule o odsalaniu w izraelu pisali o zupełnie innyh
    > liczbach.
    > Jezeli samo odsolenie kosztowałoby 16zł to po ile byłby m3 w wodociągach?

    Nie wiem, napisałem co wyczytałem, a napisane było m.in. tak:

    "Niestety odsalanie zasilane energią solarną jest drogie: trzy razy droższe niż
    zasilane z sieci, jak podaje raport Banku Światowego. Zakłady do odsalania muszą
    działać 24 godziny na dobę i konieczne jest zastosowanie drogich akumulatorów
    uzupełniających energię słoneczną po zachodzie słońca. Dzięki wzrastającej
    wydajności oraz spadającym cenom energii solarnej oczekuje się, że koszty szybko
    zmaleją: od więcej niż 50 $ na 1 000 galonów dziś w państwach Środkowego Wschodu,
    do połowy tej ceny w połowie stulecia. Jednakże to wciąż za dużo, by uczynić
    odsalanie zasilane energią solarną opłacalnym bez dotacji ze strony rządu, nawet w
    takim miejscu jak Środkowy Wschód, w którym panują optymalne warunki słoneczne."

    Więc po przeliczeniu galonów na litry i podzieleniu 50 przez te litry,
    takie Inocenty wychodzą.