  • 531. Data: 2016-03-05 12:06:57
    Temat: Re: Rondo
    Od: "Lucenty" <n...@o...pl>

    news:20160302143552.de18e7412476f76b0a316140@tlen.pl

    On Wed, 2 Mar 2016 12:19:31 -0000 (UTC)
    masti <g...@t...hell> wrote:

    > Nic nie jest sprzeczne, to ty nie odrózniasz dobrych praktyk od przepisów,
    > to że coś nie jest napisane w PoRD nie znaczy, że nie można tego z dobrym
    > skutkiem stosować w praktyce.

    > taką jazdę jak opisałem i jaką lansuje Myjk uważam za porpawną, bo
    > znakomicie ona ułatwia poruszanie się po takich skrzyżowaniach, czego
    > najlepszym dowodem są ronda turbinowe wymuszające właśnie taki ruch.

    > Jeśli tego nie kumasz, to już jaśniej Ci tego wytłumaczyć nie potrafię, a
    > może po prostu się do tego nie nadajesz.

    > szerszeń

    "Coś nie jest napisane w PoRD", bo posłowie nie są tak durni jak ty.
    Pojazdy wjeżdżają na rondo dwoma pasami, a zjeżdżają jednym pasem.
    Rondo musi się zapchać. Do tego jeszcze zmiany pasów
    na zapchanym rondzie, z zewnętrznego na wewnętrzny i z powrotem.
    Gdybyś odrobinkę pomyślał to sam byś wpadł, ze to utrudnia
    i spowalnia ruch.

    "Jeśli tego nie kumasz, to już jaśniej Ci tego wytłumaczyć nie potrafię, a
    może po prostu się do tego nie nadajesz." (cytat z szerszenia).

  • 532. Data: 2016-03-05 12:35:54
    Temat: Re: Rondo ... dyskusja.
    Od: "Lucenty" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Lucenty" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Rondo musi się zapchać. Do tego jeszcze zmiany pasów
    > na zapchanym rondzie, z zewnętrznego na wewnętrzny i z powrotem.

    Parę lat temu w mediach była dyskusja, żeby wprowadzić obowiązek
    zjechania z ronda najbliższym zjazdem, z pasa zewnętrznego.
    Czyli byłoby zabronione objeżdżanie ronda dookoła pasem zewnętrznym.
    Dyskusja się skończyła i zostało po staremu.

  • 533. Data: 2016-03-07 08:58:01
    Temat: Re: Rondo .. znak C-12.
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Sat, 5 Mar 2016 09:52:38 +0100
    "Lucenty" <n...@w...pl> wrote:

    > Twój tekst nie zgadza się z opisem znaku C-12 - ruch okrężny.

    Ale to nie mój problem, tylko tych, co uważają że po wszystkich miejscach oznaczonych
    C12 jeździ się w identyczny sposób. Jak spowodują wypadek z tegoż podowu, to oni będą
    się tłumaczyć policji i dostaną mandat.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 534. Data: 2016-03-07 09:01:54
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Sat, 5 Mar 2016 12:06:57 +0100
    "Lucenty" <n...@o...pl> wrote:

    > Gdybyś odrobinkę pomyślał to sam byś wpadł, ze to utrudnia
    > i spowalnia ruch.

    Gdybyś zamiast pisać, zdobył odrobinę praktyki, to wiedziałbyś jak bardzo się mylisz.
    Mam "pod domem" 3 takie nieduże dwupasowe ronda, większość kierowców jeździ w sposób
    opisany przeze mnie, jeśli się coś "korkuje", to głównie prawe pasy, do zjazdu w
    pierwszy zjazd, właśnie przez pieszych. Ale co ja tam mogę wiedzieć i tysiace innych
    kierowców.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 535. Data: 2016-03-07 19:30:02
    Temat: Re: Rondo .. znak C-12. Szerszeń nie rozumie.
    Od: "Koalkon" <c...@a...pl>

    On Sat, 5 Mar 2016 09:52:38 +0100
    "Lucenty" <n...@w...pl> wrote:

    > Ale to nie mój problem

    > szerszeń

    Ale inni mają problem, bo muszą prostować twoje głupoty.

    Nie rozumiesz tego co jest napisane w rozporządzeniu
    i później na grupie wypisujesz głupoty.

  • 536. Data: 2016-03-07 20:10:13
    Temat: Re: Rondo, slalom.
    Od: "Lucenty" <b...@g...pl>

    On Sat, 5 Mar 2016 12:06:57 +0100
    "Lucenty" <n...@o...pl> wrote:

> [...]
    > jeździ w sposób opisany przeze mnie, jeśli się coś "korkuje", to głównie
    > prawe pasy, do zjazdu w pierwszy zjazd, właśnie przez pieszych.

    Ja też tak jeżdżę, ale na dużych rondach i poza godzinami szczytu.
    Slalomem przemknę i mam szybki przejazd przez rondo.

  • 537. Data: 2016-03-08 08:28:55
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 7 Mar 2016 19:30:02 +0100
    "Koalkon" <c...@a...pl> wrote:

    > Ale inni mają problem, bo muszą prostować twoje głupoty.

    To że inni mają problem, to widać, bo wszystkie C12 wrzucają do jednego worka i myślą
    że na każdym jździ się tak samo, bo przecież jest ten sam znak, a zapominają że
    najważiejsze są pasy wymalowane na obwiedni.

    > Nie rozumiesz tego co jest napisane w rozporządzeniu
    > i później na grupie wypisujesz głupoty.

    Jak na razie to ty wtrącasz się między wódkę za zakąskę i piszesz głupoty.
    Chcesz napisać coś merytorycznego, to napisz gdzie się mylę.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 538. Data: 2016-03-08 08:33:02
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 7 Mar 2016 20:10:13 +0100
    "Lucenty" <b...@g...pl> wrote:

    > Ja też tak jeżdżę, ale na dużych rondach i poza godzinami szczytu.
    > Slalomem przemknę i mam szybki przejazd przez rondo.

    No to pierwsze koty za płoty, teraz musisz się nauczyć tak jeżdzić na wszystkich.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 539. Data: 2016-03-30 17:08:39
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Lucenty pisze:
    > Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > W tym miejscu prawo nie jest dziurawe. Trzeba tylko znać to prawo.

    Dyskusja baardzo długa jak zwykle.

    Prawo jest przecież proste.

    Więc jak ktoś je przeczytał i zrozumiał to wie że generalnie na rondzie
    używa tylko prawego kierunkowskazu (jak na każdej ulicy jednokierunkowej
    gdzie zjazdy są tylko w prawo).

    Oczywiście są dwa wyjątki kiedy należy użyć lewego kierunkowskazu
    1. Jak zmieniasz pas ruchu na lewy (bardziej środkowy)
    2. jak chcesz zaparkować na wysepce pośrodku

    ---
    Avast.

  • 540. Data: 2017-03-12 20:35:14
    Od: a...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 11:17:14 UTC+1 użytkownik małaa napisał:
> [...]
    > na wjezdzie lewy kierunkowskaz i przy zjezdzania z niego prawy. jak
    > zauwazyłam to prawie nikt nie wlacza lewego na wjezdzie jezeli chce

    Skrzyżowanie o ruchu okrężnym potocznie nazywane rondem. Obowiązują takie same zasady
    jak na "zwykłym" skrzyżowaniu tzn. jeśli masz zamiar przejechać przez rondo na wprost
    nie używasz kierunkowskazów w ogóle, jeśli skręcasz w prawo to prawy kierunek, jeśli
    w lewo lub zawracasz kierunkowskaz w lewo. Proste jak budowa cepa. A w momencie
    wyjeżdżania z ronda wg przepisów nie powinno włączać się kierunkowskazu w prawo,
    dokładnie tak samo jak na skrzyżowaniu o ruchu który nie jest okrężny.