  • 121. Data: 2016-02-16 14:07:38
    Temat: Re: Re: Rondo ..kto będzie kopał się z koniem ?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 16 Feb 2016 13:32:14 +0100, w <56c316dd$0$698$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Lucenty" <l...@o...pl> napisał(-a):

    > 10) skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię,
    > ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie dotyczy
    > przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą gruntową, z
    > drogą stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze lub z drogą
    > wewnętrzną;
    >
    > Drogi dochodzące do ronda nie przecinają się, więc C-12 nie może oznaczać
    > skrzyżowania.

    Podkreśliłem to czego nie doczytałeś.

  • 122. Data: 2016-02-16 14:07:58
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Błądzisz jak zwykle. C12 jedyne o czym mówi, to w jakim kierunku należy omijać
    wyspę, nic więcej nie czyni. Resztę czynią pasy i ewentualnie pozostałe znaki poziome
    i pionowe. C12 spokojnie można zastąpić innymi znakami i niczego to w kwestii
    poruszania się po takim skrzyżowaniu nie zmieni.

    http://mrerdek1.blogspot.com/2015/07/39-ruch-okrezny
    -instrukcja-obsugi-rond.html

  • 123. Data: 2016-02-16 14:11:58
    Temat: Re: Rondo - kierunek
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 16.02.2016 12:10, Myjk wrote:

    > Oczywiście, że proste. Zasady ogóle zmiany kierunku jak i sygnalizowania
    > zmiany tego kierunku są takie same dla każdego skrzyżowania, C-12 nie jest
    > żadnym wyjątkiem. Sygnalizuje się zmamiar zmiany kierunku PRZED
    > skrzyżowaniem,

    Nie - nie sygnalizuje się przed skrzyżowaniem, a przed manewrem. Jak
    skręcasz na skrzyżowaniu w prawo, to prawy kierunek wrzucasz wtedy,
    kiedy jest jasne, że dotyczy to _tego_ miejsca, gdzie kierunek
    zmieniasz. A nie wcześniej. W przypadku dużych rond znacznie wcześniej -
    do tego stopnia wcześniej, że cholera wie co chcesz sygnalizować.

    > podobnie jak i należycie się do tego manewru ustawia na
    > jezdni PRZED skrzyżowaniem (a nie gdzieś w trakcie).

    A tego nikt nie kwestionuje.

    > Dlatego jak ktoś chce zawrócić na najbliższym skrzyżowaniu, to ustawia się
    > przy osi albo lewej krawędzi i sygnalizuje ten zamiar LEWYM
    > KIERUNKOWSKAZEM, tak jak nakazują przepisy.

    Tym kierunkiem sygnalizujesz zamiar zmiany pasa. Często się zdarza, że i
    potem zamiar skrętu w lewo, choć nie zawsze i nie jest to to samo.

    > I nie ma znaczenia czy wjedzie się na "kwadratowe" skrzyżowanie czy na
    > "okrężne", czy jest po prostu jednokierunkowa przecinka w pasie zieleni.

    Oczywiście, że ma. Np na skrzyżowaniach "kwadratowych" nie sygnalizujesz
    przecież prawym kierunkiem zjazdu z "ronda" (chyba, że "na pierwszym
    zjeżdzie", ale to z innego powodu, niże że opuszczasz rondo) - prawda? W
    związku z tym oczywiste jest, że ronda są różne, "raz kwadratowe raz
    podłużne" i sposób używania kierunków na nich w oczywisty sposób też
    jest różny.

    Shrek.

  • 124. Data: 2016-02-16 14:12:03
    Temat: Re: Rondo ..kto będzie kopał się z koniem ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lucenty" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >jezdnię,
    >ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi
    >przez
    >takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie
    >dotyczy
    >przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą
    >gruntową, z
    >drogą stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze lub z
    >drogą
    >wewnętrzną;
    >Drogi dochodzące do ronda nie przecinają się, więc C-12 nie może

    Nie calkiem. W ustawie wystepuje "skrzyzowanie o ruchu okreznym".
    Jeden raz i w innym kontekscie, ale wystepuje.

    No to teraz co ustawodawca mial na mysli ?

    Zauwaz - mowa o skrzyzowaniu w liczbie pojedynczej, a nie ciagu
    skrzyzowan na drodze dookola wysepki.

    Zreszta wydzielenie takiej drogi nieprzyjemne jest, bo np kto ma
    placic za odsniezanie - kraj, wojewodztwo, powiat czy gmina ?
    Odsniezanie to znikomy koszt, ale kto ma dziury naprawiac :-)

    J.

  • 125. Data: 2016-02-16 14:16:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości grup
    @tlen.pl...
    On Tue, 16 Feb 2016 09:57:30 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Co jest poważne?
    >Że Ty stojąc po mojej lewej, na wjeździe na C12 migasz prawym i to ja
    >ma na Ciebie uważać?
    >Poważnie?

    Oczywiscie. Bo twoj pas skreca w prawo ciasnym lukiem, a moj prowadzi
    mniej ciasnym na lewo od twojego.
    Tak wymalowane.

    I im bardziej bedziesz sie bulwersowal, tym wiekszy sens ma moje
    miganie na wjezdzie :-)

    J.

  • 126. Data: 2016-02-16 14:17:46
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Nie, nie gubię się, bo oprócz malunków, każde z tych krzyżowań ma odpowiednią
    budowę, i jak już pisałem gdzie indziej oznakowanie pionowe jeśłi jest to
    skrzyżowanie o ruchu do okoła wyspy, a nie o ruchu okrężnym (po ogkręgu). Jakbyś
    mniejszą uwagę przykłądał do C12, a większą do pozostałego oznakowania, to byś
    zauważył różnice.

    http://mrerdek1.blogspot.com/2016/02/542-uzasadnieni
    e-pismo-do-ministra.html

    :)

  • 127. Data: 2016-02-16 14:23:34
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 16 Feb 2016 14:05:40 +0100
    "r...@k...pl" <r...@k...pl> wrote:

    > To za dużo wyciąłeś i zgubiłeś się.

    No chyba jednak Ty, polecam powrót do źródeł.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 128. Data: 2016-02-16 14:31:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 16 Feb 2016 14:11:58 +0100, Shrek

> [...]
    > zmieniasz. A nie wcześniej. W przypadku dużych rond znacznie wcześniej -
    > do tego stopnia wcześniej, że cholera wie co chcesz sygnalizować.

    Przecież dyskutujemy o rondach vel skrzyżowaniach o ruchu okrężnym, oraz
    zawracaniu na tym skrzyżowaniu. Ergo, manewr ma być wykonany na
    skrzyżowaniu, jasne jest zatem, że sygnalizowanie manewru bedzie PRZED tym
    skrzyżowaniem.

    > A tego nikt nie kwestionuje.

    Jak nie, jak co chwilę ktoś twierdzi, że można na skrzyzowaniu skręcić w
    lewo z prawego pasa -- bo tam przecież nie ma skrzyżowania, tylko jest
    droga ze skrętami w prawo...

    > Tym kierunkiem sygnalizujesz zamiar zmiany pasa. Często się zdarza, że i
    > potem zamiar skrętu w lewo, choć nie zawsze i nie jest to to samo.

    Ja sygnalizuję zamiar zmiany kierunku, a co sygnalizują inni, to już nie
    wiem.

> [...]
    > związku z tym oczywiste jest, że ronda są różne, "raz kwadratowe raz
    > podłużne" i sposób używania kierunków na nich w oczywisty sposób też

    Nie ma, bo nie ma w PORD nic na temat sygnalizacji zjazdu ze skrzyżowania.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 129. Data: 2016-02-16 14:32:07
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 16 Feb 2016 14:16:13 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Oczywiscie. Bo twoj pas skreca w prawo ciasnym lukiem, a moj prowadzi
    > mniej ciasnym na lewo od twojego.
    > Tak wymalowane.

    No i?
    Dopóki ja jadę swoim pasem, to mam w 4 literach twój migacz, widać bogaty jesteś i
    chcesz mi lakierowanie sponsorować.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 130. Data: 2016-02-16 14:36:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 16 Feb 2016 14:03:34 +0100, szerszen

> [...]
    > pozostałe znaki poziome i pionowe. C12 spokojnie można zastąpić innymi
    > znakami i niczego to w kwestii poruszania się po takim skrzyżowaniu nie

    No właśnie, mówi tylko tyle. Zatem jak to może im cokolwiek, jak to
    stwierdziłeś, przesłaniać? Może przesłaniać tylko tym, co nie rozumieją
    definicji i na podstawie znaku C-12 stwierdzają, że jest tam jakaś droga i
    skręty tylko w prawo. Mówiąc w prost, tylko rondoprostowacze będą mieć
    problem.

    --
    Pozdor
    Myjk