  • 351. Data: 2016-02-25 19:14:47
    Temat: Re: Rondo - zawracanie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 25.02.2016 19:04, Lucenty wrote:
    > Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma takiego zapisu, że "do któregoś zjazdu".
    > Jadący pasem zewnętrznym dookoła nie łamią prawa, jeżeli jest
    > tylko oznakowanie C-12/A-7 i nie ma innego.

    Jest to trochę rzeczywiście dyskusyjne:

    2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
    2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej
    krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

    Traktując to literalnie i dzieląc "zakręty" a drobne, na obwiednię można
    by tylko z prawego pasa skręcać;)

    Tak czy inaczej - jeżdzenie dookoła prawym pasem, to brak kultury, a i
    bardzo dyskusyjne jest, czy zgodne z PoRD.

    Shrek.

  • 352. Data: 2016-02-25 19:15:32
    Od: "Lucenty" <n...@g...pl>

    > A to już zależy od tego czy ronda jest skrzyżowaniem (jednym) i czy zjazd
    > trzeciem zjazdem należy traktować jako skręt w lewo.
    >
    > Shrek.

    Na rondzie można zmienić kierunek jazdy tylko na "w prawo".

  • 353. Data: 2016-02-25 19:16:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 25.02.2016 19:11, Lucenty wrote:

    > Nie jest to jasne co napisałeś.
    > Wynalazłeś nowe skrzyżowanie typu rondo w rondzie ?

    Nie - sprowadza się to do pytania czy na rondzie da się skręcic w lewo.
    W sumie czy to jedno skrzyżowanie to w sumie mało ważne. Ale masz rację
    - trochę to dyskusyjne - odpowiedziałem w innym poście.

    Shrek.

  • 354. Data: 2016-02-25 19:24:45
    Od: "Lucenty" <n...@g...pl>

> [...]
    > krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.
    >
    > Traktując to literalnie i dzieląc "zakręty" a drobne, na obwiednię można

    Nic nie trzeba dzielić, trzeba tylko przeczytać, że przepisy dotyczą
    zmiany kierunku jazdy.
    Na rondzie zmiana kierunku jazdy może być tylko w prawo.

    > Tak czy inaczej - jeżdzenie dookoła prawym pasem, to brak kultury, a i
    > bardzo dyskusyjne jest, czy zgodne z PoRD.
    >
    > Shrek.

    Masz prawo dyskutować.
    PoRD nie zabrania, zabrania tylko jeździć inaczej niż nakazują wyznaczone
    pasy.

  • 355. Data: 2016-02-25 19:30:09
    Od: "Lucenty" <n...@g...pl>

    > Nie - sprowadza się to do pytania czy na rondzie da się skręcic w lewo.
    > Shrek.

    Na rondzie nie da się zmienić kierunku jazdy na "w lewo",
    za wyjątkiem gdy na wyspie/placu jest np. parking/dom.

  • 356. Data: 2016-02-25 19:46:29
    Od: <6...@5...194629.invalid> (Tom N)

    Lucenty w

    > Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Na rondzie nie da się zmienić kierunku jazdy na "w lewo",
    > za wyjątkiem gdy na wyspie/placu jest np. parking/dom.

    Tu wolno pojechac prosto i w lewo, w prawo nie:

    <https://goo.gl/maps/eojjEnRPsN32>
    <https://goo.gl/maps/zaiGNKAwZW42>
    <https://goo.gl/maps/jjm2WzhBJo82>

    Tu w lewo, prawo, prosto:
    <https://goo.gl/maps/A9BpyWCuv7B2>

    ale juz tu ttlko prosto i w lewo
    <https://goo.gl/maps/35B6t7WCJSv>

    I tak twoje genialne teorie poszły sie paść...

    --
    'Tom N'

  • 357. Data: 2016-02-25 20:01:25
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > Tak czy inaczej - jeżdzenie dookoła prawym pasem, to brak kultury, a i
    > bardzo dyskusyjne jest, czy zgodne z PoRD.

    Brakiem kultury a nawet rozumu to jest trzymanie nogi na hamulcu na płaskim
    odcinku drogi np. podczas oczekiwania na zmianę świateł na sygnalizatorach w
    porze wieczorowej. Nowe auta mają mocne "stopy" i dają ostro po oczach. Nogę
    na hamulcu trzymają prawie wszyscy. To jakaś psychoza. Jadący po rondzie
    prawym pasem nie łamie prawa i nie wykazuje braku kultury. To jest
    pragmatyzm.

    neelix

  • 358. Data: 2016-02-25 20:02:02
    Od: "Lucenty" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Tom N" <6...@5...194629.invalid> napisał w wiadomości
    .160225.invalid...
> [...]
    >
    > ale juz tu ttlko prosto i w lewo
    > <https://goo.gl/maps/35B6t7WCJSv>
    >
    > I tak twoje genialne teorie poszły sie paść...

    Nosz q..wa, cały czas piszę, że dotyczy to ronda
    na którym nie ma znaków poziomych i pionowych,
    wyznaczających kierunek jazdy.

  • 359. Data: 2016-02-25 20:16:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 25.02.2016 20:01, neelix wrote:

> [...]
    > ostro po oczach. Nogę na hamulcu trzymają prawie wszyscy. To jakaś
    > psychoza. Jadący po rondzie prawym pasem nie łamie prawa i nie wykazuje

    Jak tam sobie uważasz. Pewnie są i tacy co ich kierunki oślepiają.

    Shrek.

  • 360. Data: 2016-02-25 20:19:45
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: "Lucenty" <n...@g...pl>

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "małaa" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma sztywnej zasady. Prawo dziurawe.

    > neelix

    W tym miejscu prawo nie jest dziurawe. Trzeba tylko znać to prawo.