  • 341. Data: 2016-02-25 09:23:38
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 24 Feb 2016 16:23:12 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > My/ja to chce jasnych przepisow. Niech sobie beda dowolne, byleby
    > byly.

    Ale masz jasne, tylko nie trzeba ich sobie komplikować.

    > A nie tak - jeden mowi ze migac w lewo przed wjazdem, drugi ze to
    > wykroczenie ...

    Bo migasz sygnalizując manewr, manewr który wykonujesz, zależy od podstawowych
    czynników opisanych w przepisach, zmiana pasa, zmiana kierunku jazdy.

    > I mowisz, ze te pasy wplywaja na uzywanie migaczy ?

    Od samego początku. Bo te własnie wymalowane pasy określają czy zmieniasz ten pas,
    lub kierunek jazdy. Przepisy sa jasne i proste, jeśli nie zaczynasz ich komplikować
    jak Myjk i tworzyć teorii wirtualnych pasów, to się nagle okazuje, że te same
    podstawowe zasady stosuje się na zwykłym skrzyżowaniu, oraz każdym oznaczonym C12 z
    wielkimi placami i rynkami włącznie.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 342. Data: 2016-02-25 09:37:48
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 24 Feb 2016 16:55:11 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Czyli mam sygnalizowac zamiar skretu na skrzyzowaniu rondzie w lewo,
    > czy zamiar skretu w prawo na jezdnie po obwodzie ? :-)

    Naprawdę nie widzisz różniczy pomiędzy takim "rondem"
    http://tnij.org/k03rneg
    a takim "rondem"?
    http://tnij.org/h467vi6

    Oba oznaczone C12, na jednym miga się w lewo jak się skręca w lewo, a na drugim miga
    się w prawo jak się zjeżdża z obwiedni, niezależnie czy pierwszm, czy ostatnim
    zjazdem. W lewo migasz, tylko jak Ci się zachce zmienić pas z zewnętrznego na
    wewnętrzny. A wszystko to przez te nieszczęsne wymalowane pasy.
    C12 jedynie informuje Cię po której stronie masz mieć "wyspę" jak będziesz ją mijał,
    praktycznie nic więcej nie czyni (poza informacją, że mimo braku świateł
    sygnalizacyjnych możesz na obwiedni wyprzedzać ;) ).

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 343. Data: 2016-02-25 10:48:09
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "małaa" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam, na egzaminie uczono mnie zeby zawrocic na rondzie musze wlaczyc na
    > wjezdzie lewy kierunkowskaz i przy zjezdzania z niego prawy. jak
    > zauwazyłam to prawie nikt nie wlacza lewego na wjezdzie jezeli chce
    > zawrocic, tylko przy zjezdzie prawy.
    > Jak to jest?

    Nie ma sztywnej zasady. Prawo dziurawe. Wszystko zależy od konstrukcji
    ronda. Często nawet prawego przy zjeździe nie dajesz. Jeśli masz na rondzie
    2 pasy i chcesz wjechać na lewy pas to krótko migasz lewym by wjechać na ten
    pas i gasisz. Generalnie na małych rondach tylko prawy przy zjeździe.
    Niestety są takie WORDy które chcą lewego kierunkowskazu, ale to raczej
    rzadkość. Potem niestety zaraza i wieść gminna roznosi się na resztę kraju.
    Pojawiają się nadinterpretacje różnych tzw. fahofcuf. Nie robić
    niepotrzebnej dyskoteki i będzie dobrze. Jeszcze gorzej jest jak ktoś za
    pomocą ronda z kilkoma pasami skręca w lewo i wjeżdżając na prawy skrajny
    pas miga lewym kierunkowskazem zamiast przerzucić w odpowiednim momencie
    kierunkowskaz na prawy.

    neelix

  • 344. Data: 2016-02-25 11:02:10
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > No to żebyś się kiedyś nie zdziwił, bo "zawracanie prawym pasem na
    > rondzie" nie jest wcale zjawiskiem rzadkim, a i było bronione na tej
    > grupie OIDP. Po prostu część kierowców (nawet na codzień będących królami
    > lewego) na rondzie przypomina sobie, że najprościej prawym, bo "jestem
    > zawsze w prawie";)

    Przy dzisiejszym stanie wiedzy i umiejętności polskich kierowców rozum sam
    tak podpowiada. :-) Niestety zasada nie daje 100% gwarancji zachowania auta
    w całości. Zawsze jakiś patafian może zjechać z lewego wprost przed maskę i
    to się zdarza.

    neelix

  • 345. Data: 2016-02-25 12:27:08
    Temat: Re: Rondo - kierunek
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 24 Feb 2016 21:53:25 +0100
    "re" <r...@r...invalid> wrote:

    > Idea słuszna, ale czy pasy mogą być jedynym oznakowaniem ? Niech spadnie
    > śnieg albo się oznakowanie zużyje ...

    Pomijając słabość tego argumentu to przeważnie nie są jedynym oznakowaniem,
    przeważnie przed C12 na których się miga lewym, są odpowiednie znaki pionowe i
    poziome przed, przed takimi na których się nie miga jest tylko C12 i A7, dodatkowo
    przeważnie geometria drogi i skrzyżowania sugeruje jaki ruch sie na nich odbywa, bo
    drogi doprowadzające ruch do skrzyżowania albo są prowadzone mniej więcej centralnie
    na wyspę, albo wyraźnie z boku. O ile wiec o co mi chodzi ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 346. Data: 2016-02-25 16:12:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 25.02.2016 11:02, neelix wrote:

    > Przy dzisiejszym stanie wiedzy i umiejętności polskich kierowców rozum
    > sam tak podpowiada. :-)

    Nie - prawym powinno się co do zasady najdalej do drugiego zjazdu (choć
    zdarzają się ronda określone przez kogoś jako "kosmiczne"). Często
    oznakowanie wręcz "podpowiada" - nie przetłumaczysz - lepiej prawym, bo
    w razie W w prawie. Co tam że sami prawo łamią:(

    > Niestety zasada nie daje 100% gwarancji
    > zachowania auta w całości. Zawsze jakiś patafian może zjechać z lewego
    > wprost przed maskę i to się zdarza.

    Czasem to trudno się dziwić, skoro oznakowanie wprost pokazuje, że
    trzeba zjechać, a pacan twardo napiera prawym dookoła i jeszcze japę
    drze jaki on pokrzywdzony.

    Shrek.

  • 347. Data: 2016-02-25 18:42:37
    Temat: Re: Rondo - zawracanie
    Od: "Lucenty" <n...@g...pl>

> [...]
    > grupie OIDP. Po prostu część kierowców (nawet na codzień będących królami
    > lewego) na rondzie przypomina sobie, że najprościej prawym, bo "jestem

    Jazda prawym pasem na rondzie jest jak najbardziej zgodna z PoRD
    pod warunkiem, że znaki na to zezwalają (nie ma pasów do zjeżdżania
    z ronda).
    Jeżeli jest to rondo tylko z C-12/A-7 to takie rondo wolno objechać
    dookoła prawym pasem, czyli zewnętrznym.
    Należy tylko uważać, bo jest wielu idiotów którzy zjeżdżają z ronda
    jadąc po pasie środkowym lub lewym i tacy zajeżdżają drogę.

  • 348. Data: 2016-02-25 18:58:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 25.02.2016 18:42, Lucenty wrote:

    > Jazda prawym pasem na rondzie jest jak najbardziej zgodna z PoRD
    > pod warunkiem, że znaki na to zezwalają (nie ma pasów do zjeżdżania
    > z ronda).

    A to już zależy od tego czy ronda jest skrzyżowaniem (jednym) i czy
    zjazd trzeciem zjazdem należy traktować jako skręt w lewo.

    Shrek.

  • 349. Data: 2016-02-25 19:04:44
    Od: "Lucenty" <n...@g...pl>

> [...]
    > oznakowanie wręcz "podpowiada" - nie przetłumaczysz - lepiej prawym, bo w
    > razie W w prawie. Co tam że sami prawo łamią:(

    Nie ma takiego zapisu, że "do któregoś zjazdu".
    Jadący pasem zewnętrznym dookoła nie łamią prawa, jeżeli jest
    tylko oznakowanie C-12/A-7 i nie ma innego.

  • 350. Data: 2016-02-25 19:11:01
    Od: "Lucenty" <n...@g...pl>

    > A to już zależy od tego czy ronda jest skrzyżowaniem (jednym) i czy zjazd
    > trzeciem zjazdem należy traktować jako skręt w lewo.
    >
    > Shrek.

    Nie jest to jasne co napisałeś.
    Wynalazłeś nowe skrzyżowanie typu rondo w rondzie ?