    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Rondo? Nie dla idiotów!
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Thu, 5 Dec 2013 10:26:39 +0100

    Thu, 5 Dec 2013 00:30:42 +0100, Gotfryd Smolik news

    > Nie pisz głupot.

    Akurat jesteś ostatnim który ma prawo tak do mnie pisać -- wszak to ja nie
    byłem tym, który źle interpretował podstawę dyskusji, tj. definicję
    skrzyżowania. Może zwyczajnie się zrewiduj na tej podstawie.

    > Zawsze staram się wyraźnie zaznaczyć, że przepis
    > o sygnalizacji NIE MA ZWIĄZKU ze skrzyżowaniem.
    > Najmniejszego.

    Owszem, ma. Chyba że w końcu stwierdzisz raz a dobrze, że skrzyżowanie nie
    służy do zmiany kierunku jazdy.

    > Dotyczy "zamiaru skrętu lub zmiany pasa".
    > Kropka.

    Zamiaru ZMIANY KIERUNKU, kropka. Nie skrętu w sensie samego skręcenia
    kierownicy -- i tej zmiany kierunku dokonuje się ni mniej ni więcej jak na
    OBSZARZE *SKRZYŻOWANIA* -- a więc sygnalizuje się ten manewr (jak i
    odpowiednio do niego ustawia) PRZED wjazdem na skrzyżowanie.

    Zapytam ponownie, bo ostatnio uciekłeś -- czy już przeczytałeś definicję,
    zrozumiałeś i rozrysowałeś sobie na podstawie przykładu w DU, GDZIE
    znajduje się obszar skrzyżowania dla SoRO i jakie to niesie ze sobą
    konsekwencje?

    Ja widzę, że nadal paraliżuje Twoje myślenie (jak i większość), ta
    nieszczęsna wyspa (swoją drogą postawiona tylko i wyłącznie w celu
    wyeliminowania bezpośredniej kolizyjności) na środku skrzyżowania. Uważam,
    że to właśnie brak zrozumienia tego faktu prowadzi do budowania zakręconych
    teorii i rozbijanie ronda na czynniki pierwsze.

    > Weź Ty może i do kompletu przeczytaj jeszcze inny zapis tego samego
    > obowiązku, skutkujący drobną różnicą[1], zawarty w Konwencji Wiedeńskiej.

    Który? Ten że trzeba przy zjeździe z SoRO mignąć prawym kierunkiem? Owszem,
    jest zapis nakazujący miganie ZAWSZE prawym przy _zjeździe_ ze SoRO, ale
    nie jest to odrazu dowodem na to, że to właśnie tam występuje zmiana
    kierunku (skręt?).

    > [1] różnica dotyczy "machnięcia" kierownicą przy ruszaniu z krawędzi
    > pasa i zjazdu na krawędź np. przy zatrzymaniu, przepis z KW daje
    > oczywistą podstawę do sygnalizacji, PoRD może wzbudzać wątpliwość.

    Daje podstawę do migania przy _zjeździe_ i to wszystko co daje. Natomiast
    nie świadczy o tym, że rondo to "zestaw skrzyżowań", że nie wykonuje się na
    SoRO zmiany kierunku tylko zmiany kierunków (mnogo -- wjazd/zjazd) i takie
    tam inne kwaitki (albo tęcze).

    > KTO CI NAPISAŁ JAKOBY MIAŁO MIEJSCE NA ZWYKŁYM SKRZYŻOWANIU?
    > *Jeśli* ma (a ma na skromnie licząc 99,99% :>) to owszem, pewnie
    > zresztą trudno znaleźć dostatecznie wyraźnie "pogięte" zwykłe
    > skryżowanie żeby mogło służyć za przypadek przeciwny :P
    > Ale NIE JEST związane ze skrzyżowaniem. Zwykłym też.

    Przecież każde SoRO, odpowiednio zmieniając znaki, można zamienić w zwykłe
    skrzyżowanie i będziesz miał odpowiednio pogięte "zwykłe" skrzyżowanie.
    Tylko nie pytaj, błagam, dlaczego zwykłych skrzyżowań się tak nie buduje.

    --
    Pozdor Myjk