  • 41. Data: 2013-11-04 19:03:06
    Temat: Re: Roczna ważność konta
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 4 Nov 2013 01:37:34 +0100, JoteR napisał(a):

    > Właśnie zaprezentowałeś (wg pojęć tow. Trybuna) mentalność "niewolnika".

    Trochę dziwny sposób rozumowania, jeśli mentalnością niewolnika nazywasz
    sytuację, gdy mam telefon w optymalnej dla mnie taryfie, w której
    używanie telefonu kosztuje mnie miesięcznie co najwyżej *KILKA* złotych.
    Więc powtarzam jeszcze raz: Po co miałbym się przenosić?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 42. Data: 2013-11-04 19:14:39
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 4 Nov 2013 06:44:22 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

    > A tu się konkretnie przypieprze -- prepaidziarze dostaja fioła, jak
    > nazwać usługi wliczone w abo ,,darmowymi''.
    > Skarbonka na prepaidzie absolutnie nie jest darmowa. A usługi które
    > mozesz za nia dostac są przedplacone, a nie darmowe.

    Między abonamentem, a prepaidem jest jednak pewna zasadnicza różnica,
    która uzasadnia takie stanowisko:
    w przypadku abonamentu środki niewykorzystane w przeciągu okresu
    rozliczeniowego przepadają, a w prepaidzie wpadają do skarbonki, z
    której można korzystać nawet przez lata (jak np. jest w moim przypadku).

  • 43. Data: 2013-11-04 19:25:45
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-11-04 19:14, Chris94 pisze:
> [...]
    > rozliczeniowego przepadają, a w prepaidzie wpadają do skarbonki, z
    > której można korzystać nawet przez lata (jak np. jest w moim przypadku).

    Nie wiem jak jest teraz w Orange ale była taka funkcjonalność jak
    przenoszenie niewykorzystanych minut na nawet kolejne 2 miesiące (i to
    wykorzystywane w pierwszej kolejności) były to czasy kiedy plej był
    nominalnie tańszy ale w praniu już nie koniecznie.
    Każdy wyduma sobie jakiś argument który można podważyć.
    Tak samo jak zbieranie do skarbonki na koncie w preapaidzie można
    obarczyć pytaniem: "Na jaki procent ta skarbonka?" :-)

  • 44. Data: 2013-11-04 19:35:53
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Między abonamentem, a prepaidem jest jednak pewna zasadnicza różnica,
    > która uzasadnia takie stanowisko:
    > w przypadku abonamentu środki niewykorzystane w przeciągu okresu
    > rozliczeniowego przepadają,

    Tak ogólnie to nieprawda. Mogą przepaść, mogą się kumulować itd.
    Silnie zależy od konkretnej taryfy/sieci. Ewentualny 'przepadek'
    może być znakomicie zrekompensowany (z nadwyżką) w usługach, które
    są niedostępne w prepaidach.

    > a w prepaidzie wpadają do skarbonki, z
    > której można korzystać nawet przez lata (jak np. jest w moim przypadku).

    Tak ogólnie to nieprawda - jedynie w Orange tak to działa w niektórych
    taryfach. Zresztą tak czy inaczej - nadal to są to usługi przedpłacone,
    a nie darmowe.

  • 45. Data: 2013-11-04 19:43:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-11-04 19:25, z pisze:

    > Nie wiem jak jest teraz w Orange ale była taka funkcjonalność jak
    > przenoszenie niewykorzystanych minut na nawet kolejne 2 miesiące (i to
    > wykorzystywane w pierwszej kolejności)

    Podobnie było w ofertach T-Mobile, ale mam wrażenie, że w Orange to
    można było nazbierać spore 'nadwyżki' i nie było co z tym robić ;)

    > były to czasy kiedy plej był
    > nominalnie tańszy ale w praniu już nie koniecznie.

    Play nie miał ostatnio przenoszenia (o ile w ogóle miał), ale
    limity przez nich stosowane (czy strategia abonamentowa) dawała
    te same efekty (a może i lepsze).

    > Każdy wyduma sobie jakiś argument który można podważyć.

    Otóż to ;)

    > Tak samo jak zbieranie do skarbonki na koncie w preapaidzie można
    > obarczyć pytaniem: "Na jaki procent ta skarbonka?" :-)

    Tutaj jest podwójny problem - środki i taryfikacja. Jeżeli się
    nazbierało sporo na takim prepaidzie to zazwyczaj koszty rozmów itd.
    są wyższe niż w obecnych taryfach, a zmiana taryfy na aktualną/tańszą
    skutkuje utratą zgromadzonych środków.

  • 46. Data: 2013-11-04 19:51:26
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 4 Nov 2013 09:45:47 +0100, J.F napisał(a):

    > Ja mam abonament od ... hm, ...nastu lat, i nie mowie "absolutnie",
    > ale tak jakos w obliczeniu zawsze wychodzilo ze prepaid sie nie
    > oplaci.

    Mam bądź miałem prepaidy większości operatorów, ale główny numer mam
    prepaidzie Orange, który jest dla mnie optymalnym rozwiązaniem, gdyż
    przedtem kosztował mnie parę złotych miesięcznie, a od czasu gdy Orange
    zlikwidowało przelewy SMS, nie kosztuje mnie nic, gdyż korzystam ze
    świadomie i celowo utworzonego "garba" (jak to był łaskaw nazwać kol.
    'JoteR').
    Gdy mi się "garb" wyzeruje, to wtedy mogę zacząć rozważać inne taryfy
    oraz zmianę operatora.

    > A zaplacisz za te przyjemnosc choc 400 zl ?

    Byłem gotów garba *przejąć*, a nie kupić!
    I oczywiście tylko w Orange.

    > A tu np adres zmieniles i twoj stary operator nie ma zasiegu ... i co
    > wtedy, trzy telefony ?

    A w abonamencie co w takiej sytuacji robisz? Chyba tylko zrywasz umowę -
    czyż nie?
    A w prepaidzie kupuję następny starter i korzystam. Taką właśnie
    sytuację ma moja żona w pracy gdzie nie ma zasięgu Orange i żeby mogła
    korzystać z komórki dałem jej telefon ze starterem mBanku.

    > Zawsze mozesz sobie doladowac za 500zl, w czym problem :-)

    Ten "garb", który u mnie powstał, był "produktem ubocznym" używania
    telefonu, gdyż ja dawniej dzwoniłem głównie przy wykorzystaniu środków
    promocyjnych, a środki z doładowań w większości trafiały na Allegro.
    Gdy Orange zlikwidowało przelewy SMS, to przestałem doładowywać konto i
    zacząłem korzystać z "garba".

  • 47. Data: 2013-11-04 19:57:33
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Mon, 04 Nov 2013 19:35:53 +0100, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

> [...]

    Trend na rynku jest taki że w abonamentach nie ma już przechodzenia
    minut jak było kiedyś, chyba że ktoś posiada jakiś bardzo stary
    abonament. Piszę o W3 bo w Play nigdy nie było przechodzenia minut na
    kolejne miesiące.

> [...]
    >
    >Tak ogólnie to nieprawda - jedynie w Orange tak to działa w niektórych
    >taryfach. Zresztą tak czy inaczej - nadal to są to usługi przedpłacone,

    Play/Plus doładowanie za 5pln daje roczną ważność konta. To też nie
    jest wielka suma. Oczywiście zależnie od taryfy bo nie w każdej tak
    jest.

    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2013-11-04 19:58:18
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 4 Nov 2013 09:40:00 +0100, J.F napisał(a):

    > No ale kolega deklarowal swobode, a tu taki garb wiaze :-)

    Ale jest to wiązanie wyjątkowo słabe, gdyż o ile abonamentowiec w razie
    zerwania umowy z operatorem musi wyjąć z portfela dodatkową kasę i
    zapłacić karę, to prepaid nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów.

  • 49. Data: 2013-11-04 20:03:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 04 Nov 2013 19:35:53 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Tak ogólnie to nieprawda. Mogą przepaść, mogą się kumulować itd.
    > Silnie zależy od konkretnej taryfy/sieci.

    Z reguly jednak ich zywot jest ograniczony.

    > Ewentualny 'przepadek'
    > może być znakomicie zrekompensowany (z nadwyżką) w usługach, które
    > są niedostępne w prepaidach.

    Ale tez zazwyczaj kupujesz z nadwyzka. Placisz za wiecej niz naprawde
    zuzywasz.

    > Tak ogólnie to nieprawda - jedynie w Orange tak to działa w niektórych
    > taryfach.

    Zawsze trafiaja, tylko ze czasem trzeba stale placic, aby je utrzymac
    :-)

    > Zresztą tak czy inaczej - nadal to są to usługi przedpłacone,
    > a nie darmowe.

    Tak jak w i abonamencie ...

    J.

  • 50. Data: 2013-11-04 20:04:56
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 04 Nov 2013 19:25:45 +0100, z napisał(a):

    > Każdy wyduma sobie jakiś argument który można podważyć.
    > Tak samo jak zbieranie do skarbonki na koncie w preapaidzie można
    > obarczyć pytaniem: "Na jaki procent ta skarbonka?" :-)

    Ale w Orange od momentu wprowadzenia Rocznej Ważności Konta, którą w
    dodatku można przedłużyć jednym SMS-em, nie ma już konieczności robienia
    skarbonki!
    Obecnie doładowuje się tylko tyle ile potrzeba na rozmowy i nie trzeba
    nic więcej!
    I właśnie dlatego (jak na razie) nawet nie myślę o zmianie taryfy czy
    operatora!