    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 20 Feb 2013 15:18:15 -0800 (PST)
    Subject: Re: Robię urządzenie na USB - jak ominąć VID/PID?
    From: jan kowalski <d...@g...com>

    On 20 Lut, 13:21, Michał Lankosz <m...@t...pl> wrote:
    > Do tematu USB podchodzę jak do jeża. Chcę koledze zaprojektować
    > urządzenie, które ma się komunikować na USB. Projekt komercyjny,
    > urządzenie będzie sprzedawane w ilościach... może 10 szt/mies.
    > Transmisja wolna, przesyłane będą pojedyncze bajty..
    > Zastanawiam się, jak to najprościej zrobić.

    Warto poswiecic kilka godzin i pobawic sie w zmiane vid i pid ft232

    > FT232R ze sterownikiem VCP na dzień dzisiejszy jest chyba cofaniem się -
    > poszukiwanie w systemie odpowiedniego COMa i potem jakieś rozpoznanie
    > urządzenia nie jest IMHO eleganckie.

    D2XX driver ze strony ftdi

    > Użycie sterownika FTD2xx pozwala chyba na bardziej eleganckie wykrycie
    > podłączonego urządzenia (poprzez nazwę), ale co jeśli ktoś do tego
    > komputera wsadzi przejściówkę USB/UART też na FTDI?

    Zmienia sie vid i pid w ft232 + taki sam w pliku ini, robisz komplet
    pasujacy do twojego urzadzenia
    vid i pid z pliku ini maja byc zgodne z vid i pid w eepromie ft232

    > Załaduje nie ten
    > sterownik i nie będzie widziany wirtualny port szeregowy?

    u mnie nie ma konfliktu programatora z portem com i innymi
    urzadzeniami

    > Kolega proponował, żeby to było urządzenie HID. No tak, nawet na
    > Atmedze16 takie coś uruchamiałem (a w zasadzie to uruchomiło mi się, bo
    > wiele na kod i sposób działania nie spoglądałem), ale VID/PID tylko
    > raczej do testów się nadawały.
    >
    > Czytałem gdzieś (link zagubiony), że pojedynczą parę PID+VID można
    > gdzieś kupić, ale to niby nie do końca jest zgodne z prawem. Kupno VID
    > ze względu na koszty nie wchodzi w grę.

    MPROG od ftdi twoim rozwiazaniem http://www.ftdichip.com/Support/Utilities.htm
    wklepisz sobie do eeproma ft232 nazwe firmy i produktu. Po podlaczeniu
    urzadzenia system krzyczy" wykryto urzadzenia super chruper" firmy xxx
    podaj lokalizacje sterownika lub wyszukaj automatycznie. Podajesz
    lokalizacje do zmodyfikowanego pliku ini. Mozesz wklepac numer seryjny
    do FT232, bibloteka D2XX ma procedure odczytu tego numeru, to jest
    opcja. Byc moze sa lepsze rozwiazania ale ja opisuje FT232 z punktu
    widzenia amatora. Jak zmienisz domyslny vid i pid w FT to dalsza jego
    zmiana jest upierdliwa ale da sie.