  • Data: 2010-05-26 18:41:24
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:htjadv$mok$1@node1.news.atman.pl...

    > Nie ma czegos takiego jak wylaczenie czyjejs odpowiedzialnosci na mocy
    > ustawy ze wzgledu na inne popelnione przezkogos innego wykroczenie.

    Cały czas mylisz dwa pojęcia:
    1. Odpowiedzialność za spowodowanie wypadku
    2. Odpowiedzialność za popełnienie wykroczenia
    3. Wyłączenie odpowiedzialności

    Odpowiedzialnym za spowodowanie wypadku jest ten, kto popełnił wykroczenie,
    którego bezpośrednim nastepstwem był wypadek.
    W tym przypadku takim bezpośrednio wpływającym wykroczeniem na wypadek było
    niezachowanie należytej ostrożności oraz wyprzedzanie na skrzyżowaniu przez
    kierowcę Audi + nadmierna prędkość.

    Nie pisze tu o zwalnianiu kierwoniczki Fiata z odpowiedzialności, bo takowej
    w ogóle nie było.
    Kierowniczka Fiata mogła co najwyżej być winną wykroczenia braku lub zbyt
    późnego sygnalizowania chęci wykonania manewru, ale to trzeb by było
    udowodnić. Nie ma dowodu, nie ma winy.

    > Z tego co pisales nie masz ani doswiadczenia ani pojecia na temat
    > przepisow prawa.

    Bo Pan Icek tak uważa ? :)

    > W szczegolnosci tematow j/w. Mozesz sobie tupac, wyzywac, plakac i co
    > tylko zapragniesz. Nie zmieni to stanu faktycznego.

    Nie rozśmieszaj mnie.
    Właśnie podawałem stan faktyczny w postaci informacji o wyroku sądu
    dotyczący mojego bliskiego kolegi, który także wyprzedzał na skrzyżowaniu i
    uderzył w samochód skręcającej w lewo kobitki - sytuacja niemal, że
    identyczna. Baaaaaa, nawet jeszcze kolega miał świadka, ze kobitka nie
    raczyła włączyć kierunkowskazu. Sąd orzekł jego pełną winę i uznając, że
    brak kierunkowskazu nie miał nic wspólnego z przyczyną wypadku. Podobne
    orzeczenia także przytaczali inni grupowicze, a Ty zaś tworzysz jakieś swoje
    wizje uważając je za "prawo" :)

> [...]
    > jest jednokierunkowa, Twoj wjazd jest dobrze oznaczony
    > - skrecajac w prawo patrzysz sie _tylko_ w lewo bo musisz ustapic
    > przejazdu
    > tym juz w ruchu
    > - okazuje sie, ze ktos jedzie pod prad (wbrew przepisom)
    > - dochodzi do kolizji
    >
    > kto jest winny ?
    >
    > Podpowiem Ci: Ty. Czemu? Bo wlaczajac sie do ruchu musisz ustapic
    > pierwszenstwa przejazdu innym pojazdom zajmujacym ten pas. Nie ma tu
    > znaczenia, ze on popelnil wykroczenie i jechal pod prad.

    Ale to jest całkiem odmienny przypadek, który się ma nijak do tematu
    dyskusji.
    Daj jakiś konkretny przykład, który znasz, że został ukarany kierowca, który
    skręcajac w lewo na skrzyżowaniu nieudzielił pierwszeństwa przejazdu
    wyprzedzającemu na tym skrzyżowaniu.
    Znasz taki ?
    Bo ja nie, choć znam kilka przypadków związanych z wyprzedzaniem i
    skręcaniem.
    Te, które się odbyły na skrzyżowaniu, zawsze winnym był wyprzedzający, zaś
    te, w których osoby skręcały na posesję w większości przypadków były winne
    osoby skręcające.
    Mnie to daje do myślenia i staram się wyciągać z tego prawidłowe wnioski i
    wiem z czego wynikają te różnice. Ty natomiast twardo trzymasz się swoich
    wydumanych przekonań, które chyba wynikają tylko i wyłącznie z
    usprawiedliwiania swoich zachowań na drodze.