eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRezultat wyprzedzania na skrzyzowaniuRe: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Date: Mon, 24 May 2010 09:14:03 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 80
    Message-ID: <htd8vp$871$1@news.onet.pl>
    References: <4bf7fc80$0$2582$65785112@news.neostrada.pl> <htalck$3rt$1@news.onet.pl>
    <2...@b...poznan.pl> <htb3vu$gqb$1@news.onet.pl>
    <2...@b...poznan.pl> <htbqfi$rvv$1@news.onet.pl>
    <htc11q$kn4$3@news.onet.pl> <htd84h$5ea$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: bxt171.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1274685241 8417 83.30.13.171 (24 May 2010 07:14:01 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 24 May 2010 07:14:01 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <htd84h$5ea$1@news.onet.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16669
    X-Antivirus: avast! (VPS 100523-1, 2010-05-23), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2282939
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:htd84h$5ea$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:htc11q$kn4$3@news.onet.pl...
    >> Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości news:
    >>
    >>> Byłaby możliwa, bo przy wyprzedzaniu ważne jest to, kto pierwszy
    >>> rozpoczął "manewr" - czy wyprzedzający pierwszy zaczął wyprzedzanie, czy
    >>> pojazd przed nim pierwszy zasygnalizował zamiar skrętu.
    >>
    >>
    >> Teraz to już się chyba sam zapędziłeś gdzieś w krzaki.
    >> Nie ma to żadnego znaczenia, nie ma zakazu rozpoczęcia skrętu w lewo, gdy
    >> ktoś rozpoczął wyprzedzanie.
    >> W drugą stronę jak najbardziej jest.
    >
    > No to skoro sam piszesz, że jest zakaz wyprzedzania, jeśli ktoś rozpoczął
    > manewr skrętu w lewo, to czy rozpoczęciem tego manewru nie jest
    > sygnalizowanie go? A jeśli tak napisałeś - to czym się to różni od tego,
    > co ja napisałem?

    Tym, że ten skręcający ma prawo sygnalizować zamiar skrętu, ale skręcić nie
    ma prawa.
    Niezależnie od tego czy ten drugi rozpoczął sygnalizowanie jako pierwszy
    drugi, czy dziesiąty.
    To samo dotyczy wyprzedzającego - nawet jak ktoś rozpocznie sygnalizowanie
    skrętu później, to i tak nie ma prawa go wyprzedzać.


    > Idę o zakład, że też tego nie robisz. Przy zmianie pasa owszem, przy
    > skręcie na skrzyżowaniu, gdzie skoncentrowany jesteś głównie na ruchu
    > przed Tobą, raczej nie będziesz tuż w momencie skrętu patrzył w lewe
    > lusterko wsteczne.

    Zależy o jakim skrzyżowaniu mowa, w jakim ruchu itd.
    Jeśli by było to na wiejskiej, pustej drodze - to możesz być pewien, że
    skontrolowałbym czy mogę skręcać i czy nie jestem wyprzedzany.

    >> Oczywiście mogą być wyjątki, że ktoś jechał spokojnieza nim i sekundę
    >> wcześniej nagle wcisnął gaz w podłogę z zamiarem wyprzedzenia, więc NIE
    >> MÓGŁ go widzieć w lusterku (w sensie domyślić się że tamten będzie
    >> wyprzedzał).
    >
    > Brawo. Skoro udało się znaleźć jeden wyjątek

    Nic się nie udało, od początku o tym piszę.
    Tyle że nic nam nie wiadomo aby cokolwiek usprawiedliwiało skręcającą, więc
    należa założyć jej winę.


    >, to teraz trzeba znaleźć drugi. Co, jeśli Pani patrzyła w lusterko i miała
    >za sobą na swoim pasie Audi w odległości c.a. 150 metrów, a 3 sekundy
    >później to Audi było już na pasie lewym i ona w tym momencie zaczynała
    >skręt?

    Jej wina.
    Miała patrzeć w to lusterko na tyle długo, żeby zobaczyć że zbliża się do
    niej w tempie bliskim 50 m/s.

    Zresztą nie da się w ten sposób jechać 150 km/h, żeby 150 metrów od kogoś
    kogo się chce wyprzedzić być jeszcze na prawym pasie, bufor MUSI być
    większy.


    > Upewnienie się, że nie jest się wyprzedzanym, wcale nie polega na tym, że
    > musisz się upewnić w dokładnie tym momencie, gdy zaczynasz skręcać

    Oczywiście.
    Jeśli od 10 km ktoś grzecznie jedzie za Tobą i nie zabiera się za
    wyprzedzanie, to spojrzenie w lusterko 1 czy 2 s przed skrętem wystarczy, o
    ile już sygnalizujesz skręt.

    Ale jak ktoś się do Ciebie zbliża z prędkością światła, to MUSISZ założyć że
    za chwilę Cię wyprzedzi, przekalkulować kiedy to się stanie i zaniechać
    skrętu, jeśli miałbyś się znaleźć na kursie kolizyjnym.

    Ale jestem dziwnie spokojny, że kobita w Punto nie miała tego problemu,
    tylko po prostu jak tu niektórzy dowodzą uznała iż NIE MUSI patrzeć w
    lusterko wcale.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: