-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Cavallino" <c...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
Date: Mon, 24 May 2010 09:14:03 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 80
Message-ID: <htd8vp$871$1@news.onet.pl>
References: <4bf7fc80$0$2582$65785112@news.neostrada.pl> <htalck$3rt$1@news.onet.pl>
<2...@b...poznan.pl> <htb3vu$gqb$1@news.onet.pl>
<2...@b...poznan.pl> <htbqfi$rvv$1@news.onet.pl>
<htc11q$kn4$3@news.onet.pl> <htd84h$5ea$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: bxt171.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1274685241 8417 83.30.13.171 (24 May 2010 07:14:01 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 24 May 2010 07:14:01 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <htd84h$5ea$1@news.onet.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16669
X-Antivirus: avast! (VPS 100523-1, 2010-05-23), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2282939
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
news:htd84h$5ea$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
> wiadomości news:htc11q$kn4$3@news.onet.pl...
>> Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości news:
>>
>>> Byłaby możliwa, bo przy wyprzedzaniu ważne jest to, kto pierwszy
>>> rozpoczął "manewr" - czy wyprzedzający pierwszy zaczął wyprzedzanie, czy
>>> pojazd przed nim pierwszy zasygnalizował zamiar skrętu.
>>
>>
>> Teraz to już się chyba sam zapędziłeś gdzieś w krzaki.
>> Nie ma to żadnego znaczenia, nie ma zakazu rozpoczęcia skrętu w lewo, gdy
>> ktoś rozpoczął wyprzedzanie.
>> W drugą stronę jak najbardziej jest.
>
> No to skoro sam piszesz, że jest zakaz wyprzedzania, jeśli ktoś rozpoczął
> manewr skrętu w lewo, to czy rozpoczęciem tego manewru nie jest
> sygnalizowanie go? A jeśli tak napisałeś - to czym się to różni od tego,
> co ja napisałem?
Tym, że ten skręcający ma prawo sygnalizować zamiar skrętu, ale skręcić nie
ma prawa.
Niezależnie od tego czy ten drugi rozpoczął sygnalizowanie jako pierwszy
drugi, czy dziesiąty.
To samo dotyczy wyprzedzającego - nawet jak ktoś rozpocznie sygnalizowanie
skrętu później, to i tak nie ma prawa go wyprzedzać.
> Idę o zakład, że też tego nie robisz. Przy zmianie pasa owszem, przy
> skręcie na skrzyżowaniu, gdzie skoncentrowany jesteś głównie na ruchu
> przed Tobą, raczej nie będziesz tuż w momencie skrętu patrzył w lewe
> lusterko wsteczne.
Zależy o jakim skrzyżowaniu mowa, w jakim ruchu itd.
Jeśli by było to na wiejskiej, pustej drodze - to możesz być pewien, że
skontrolowałbym czy mogę skręcać i czy nie jestem wyprzedzany.
>> Oczywiście mogą być wyjątki, że ktoś jechał spokojnieza nim i sekundę
>> wcześniej nagle wcisnął gaz w podłogę z zamiarem wyprzedzenia, więc NIE
>> MÓGŁ go widzieć w lusterku (w sensie domyślić się że tamten będzie
>> wyprzedzał).
>
> Brawo. Skoro udało się znaleźć jeden wyjątek
Nic się nie udało, od początku o tym piszę.
Tyle że nic nam nie wiadomo aby cokolwiek usprawiedliwiało skręcającą, więc
należa założyć jej winę.
>, to teraz trzeba znaleźć drugi. Co, jeśli Pani patrzyła w lusterko i miała
>za sobą na swoim pasie Audi w odległości c.a. 150 metrów, a 3 sekundy
>później to Audi było już na pasie lewym i ona w tym momencie zaczynała
>skręt?
Jej wina.
Miała patrzeć w to lusterko na tyle długo, żeby zobaczyć że zbliża się do
niej w tempie bliskim 50 m/s.
Zresztą nie da się w ten sposób jechać 150 km/h, żeby 150 metrów od kogoś
kogo się chce wyprzedzić być jeszcze na prawym pasie, bufor MUSI być
większy.
> Upewnienie się, że nie jest się wyprzedzanym, wcale nie polega na tym, że
> musisz się upewnić w dokładnie tym momencie, gdy zaczynasz skręcać
Oczywiście.
Jeśli od 10 km ktoś grzecznie jedzie za Tobą i nie zabiera się za
wyprzedzanie, to spojrzenie w lusterko 1 czy 2 s przed skrętem wystarczy, o
ile już sygnalizujesz skręt.
Ale jak ktoś się do Ciebie zbliża z prędkością światła, to MUSISZ założyć że
za chwilę Cię wyprzedzi, przekalkulować kiedy to się stanie i zaniechać
skrętu, jeśli miałbyś się znaleźć na kursie kolizyjnym.
Ale jestem dziwnie spokojny, że kobita w Punto nie miała tego problemu,
tylko po prostu jak tu niektórzy dowodzą uznała iż NIE MUSI patrzeć w
lusterko wcale.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.05.10 09:14 Cavallino
- 24.05.10 09:16 Cavallino
- 24.05.10 09:18 Cavallino
- 24.05.10 10:06 Jurand
- 24.05.10 10:17 Cavallino
- 24.05.10 10:27 to
- 24.05.10 10:32 Jurand
- 24.05.10 10:44 Cavallino
- 24.05.10 14:09 Plumpi
- 24.05.10 14:19 Plumpi
- 24.05.10 14:21 Plumpi
- 24.05.10 15:55 r...@k...pl
- 24.05.10 16:25 Icek
- 24.05.10 16:26 Icek
- 24.05.10 16:27 Icek
Najnowsze wątki z tej grupy
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-16 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-16 Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!
- 2025-01-16 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-15 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-15 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-15 CYA: Minister Finansów odbija piłeczkę do PKW :-) [obiektywny brak możliwości wykonania wewnętrznie sprzecznej uchwały]
- 2025-01-15 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-15 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-15 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS