    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Date: Mon, 24 May 2010 08:59:48 +0200

    wiadomości news:htc11q$kn4$3@news.onet.pl...

    > Teraz to już się chyba sam zapędziłeś gdzieś w krzaki.
    > Nie ma to żadnego znaczenia, nie ma zakazu rozpoczęcia skrętu w lewo, gdy
    > ktoś rozpoczął wyprzedzanie.
    > W drugą stronę jak najbardziej jest.

    No to skoro sam piszesz, że jest zakaz wyprzedzania, jeśli ktoś rozpoczął
    manewr skrętu w lewo, to czy rozpoczęciem tego manewru nie jest
    sygnalizowanie go? A jeśli tak napisałeś - to czym się to różni od tego, co
    ja napisałem?

    > No to lepiej się nauczyć.
    > Bo z nastawieniem, że nie musisz, możesz jednak kiedyć odpowiadać za
    > spowodowanie wypadku, niezależnie co o tym sądzisz.

    Idę o zakład, że też tego nie robisz. Przy zmianie pasa owszem, przy skręcie
    na skrzyżowaniu, gdzie skoncentrowany jesteś głównie na ruchu przed Tobą,
    raczej nie będziesz tuż w momencie skrętu patrzył w lewe lusterko wsteczne.

    > Bzdura.
    > Jeśli skręcił komuś pod koła - to jest CONAJMNIEJ współwinny.
    >
    > Oczywiście mogą być wyjątki, że ktoś jechał spokojnieza nim i sekundę
    > wcześniej nagle wcisnął gaz w podłogę z zamiarem wyprzedzenia, więc NIE
    > MÓGŁ go widzieć w lusterku (w sensie domyślić się że tamten będzie
    > wyprzedzał).

    Brawo. Skoro udało się znaleźć jeden wyjątek, to teraz trzeba znaleźć drugi.
    Co, jeśli Pani patrzyła w lusterko i miała za sobą na swoim pasie Audi w
    odległości c.a. 150 metrów, a 3 sekundy później to Audi było już na pasie
    lewym i ona w tym momencie zaczynała skręt?
    Upewnienie się, że nie jest się wyprzedzanym, wcale nie polega na tym, że
    musisz się upewnić w dokładnie tym momencie, gdy zaczynasz skręcać - masz
    się upewnić, gdy chcesz zacząć to sygnalizować. Potem spokojnie sobie
    skręcasz, bo to ten debil, któremu przyjdzie do głowy jednak Cię wyprzedzić,
    będzie winnym wypadku.

    Jurand