eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu › Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Date: Sun, 23 May 2010 10:00:32 +0000 (UTC)
    Organization: DOM
    Lines: 67
    Message-ID: <2...@b...poznan.pl>
    References: <hsomn8$8hc$1@mx1.internetia.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <hspi4s$d8u$1@news.onet.pl> <hsr3ca$9ti$1@node1.news.atman.pl>
    <hsr5e7$o05$1@news.onet.pl> <hsr98c$4v5$1@node2.news.atman.pl>
    <hsr8a2$bq5$1@mx1.internetia.pl> <hsra08$525$1@node2.news.atman.pl>
    <hsr8v6$qtg$4@mx1.internetia.pl> <hsradm$53r$1@node2.news.atman.pl>
    <4bf12b3a$0$2593$65785112@news.neostrada.pl>
    <hsrc4i$5ee$1@node2.news.atman.pl>
    <4bf13136$0$17082$65785112@news.neostrada.pl>
    <hsrd3j$5hu$1@node2.news.atman.pl> <hssaj6$ep6$1@news.onet.pl>
    <hsttua$ssv$1@node1.news.atman.pl>
    <4bf2caa1$0$17087$65785112@news.neostrada.pl>
    <hsui85$a6m$1@inews.gazeta.pl> <ht05fk$c0o$1@node1.news.atman.pl>
    <ht1kpj$j9s$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
    <ht48ub$ib8$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
    <ht64tk$tte$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
    <ht6sbs$3oe$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
    <ht9i1o$v5m$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-79.173.13.135.tesatnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1274608832 31629 79.173.13.135 (23 May 2010 10:00:32 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 23 May 2010 10:00:32 +0000 (UTC)
    User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
    X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
    [+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
    X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
    X-SigInfo: Generated by Sygnaturkowiec v. 0.1.3.7
    X-Antivirus: avast! (VPS 100522-1, 2010-05-22), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2282703
    [ ukryj nagłówki ]

    Osobnik posiadający mail p...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    >> Oj, nie wykrecaj sie.
    >> Skoro na skrzyzowaniu i tak nie wolno wyprzedzac, skoro i tak trzeba
    >> zachowac odległosc (wiec sgnalizowanie w celu wychamowania tez jest
    >> niepotrzebne) to po co?
    >> P.S. Ja tez nie cierpie, wrecz obtrabiam regularnie, ale skoro nie
    >> wlaczenie kierunkowskazu nawet w sytuacji wypadku po tym fakcie jest
    >> minimalnym wykroczeniem, to całkiem powaznie sie pytam o twoje
    >> zapatrywanie
    >> w tym temacie.
    >
    > Przede wszystkim ma nam ułatwić współistnienie na drodze.
    > Czym innym natomiast jest wina spowodowania wypadku.
    > W tym przypadku bezpośrednią przyczyną było wyprzedzanie na
    > skrzyżowaniu przez kierowcwe Audi, a bezpośrdnim czynnikiem
    > wpływającym na skutki tego wypadku była nadmierna prędkość Audi.
    > W tym przypadku nie ma znaczenia czy kierowcy Fiat i Audi
    > sygnalizowali zamiar, w przypadku kierowcy Fiata zamiar skrętu, a w
    > przypadku kierowcy Audi zamiar wyprzedzania.
    > Jednakowoż oboje kierowców było zobowiązanych do sygnalizowania tych
    > manewrów zawczasu. Czy sygnalizowali ? Tego nie wiemy i póki co są
    > tylko spekulacje pod adresem kierowniczki Fiata. Ale przecież równie
    > dobrze kierowca Audi mógł nie sygnalizować i dlatego kierowniczka nie
    > powstrzymała się od skrętu. Choć w jego przypadku kierunkowskaz mógł
    > być informacją mylącą, informującą o chęci skrętu.
    >
    zapomnijmy juz w tej czesci rozmowy o audi, wypadku i skupmy sie na
    kierunkowskazach.
    Czy twoim zdaniem ci hnie włączenie, badz złe stosowanie nie moze byc
    przyczyna wypadku?
    Np. jedziemy jakas droga krajowa, nagle pierwszy kierowca hamuje i bez
    kierunkowskazu chce skrecic. Drugi ląduje w jego bagazniku.
    Winą jest brak kierunkowskazu czy niezachowanie odpowiedniej odległosci?
    Np. dwa samochody dojezdzaja do skrzyzowania z przeciwnych stron, oba chca
    skrecic w lewo, oba sygnalizuja manewr. Ale nagle jeden przejezdza prosto.
    Kto winny? Ten ktory pojechał prosto (miał pierwszenstwo) czy ten drugi?
    Kolejne wlaczasz sie do ruchu skrecajac w prawo. Z lewej jedzie samochod,
    sygnalizujac, ze skreca w prawo, czyli nie bedzie przecinał twojego
    kierunku ruchu. Wyjezdzasz, a on jednak jedzie prosto.
    Kto bedzie winny?

    > Kierunkowskazy nie mogą być czynnikiem decydującym, gdyż są elementem
    > niepewnym, mogącym w każdej chwili ulec uszkodzeniu lub stanowić
    > czynnik wprowadzający w błąd.
    >

    > Ale tak jak napisałem wcześniej.
    > Kierowniczka Fiata nie miała obowiązku się upewnić czy jadące za nią
    > Audi czasem nie będzie wyprzedzać w miejscu niedozwolonym, wręcz
    > przeciwnie, zgodnie z PoRD miała prawo liczyć na to, że kierowca Audi
    > powstrzyma się od takiego manewru na skrzyżowaniu.
    > Obowiązekiem kierowcy Audi było powstrzymać się od wyprzedzania na
    > skrzyżówaniu oraz zachować szczególną ostrożność w trakcie jazdy przez
    > teren oznaczony jako zabudowany oraz przez skrzyżowanie.
    >
    tak, tak - powtorzyłes to juz tyle razy ze moze jeszcze sparafrazuje, zebys
    był pewny, ze dotarło.
    Twoim zdaniem kierowca skrecajacy w lewo na skrzyzowaniu nie musi sie
    upewniac, co dzieje sie za nim.


    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."
    Frank Herbert

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: