-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Jurand" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
Date: Mon, 17 May 2010 12:23:40 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 125
Message-ID: <hsr5e7$o05$1@news.onet.pl>
References: <hsomn8$8hc$1@mx1.internetia.pl>
<4befe639$0$2599$65785112@news.neostrada.pl>
<hsootv$39r$1@mx1.internetia.pl> <hsorn5$qah$1@node2.news.atman.pl>
<4beffcc0$0$17104$65785112@news.neostrada.pl>
<p...@4...com> <hsp8l1$bn4$1@news.onet.pl>
<1...@b...poznan.pl> <hspdcf$uel$1@news.onet.pl>
<1...@b...poznan.pl> <hspi4s$d8u$1@news.onet.pl>
<hsr3ca$9ti$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1274091783 24581 91.150.222.21 (17 May 2010 10:23:03 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 17 May 2010 10:23:03 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2280892
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał w wiadomości
news:hsr3ca$9ti$1@node1.news.atman.pl...
>> Wyobraź sobie sytuację:
>> Jedzie sobie przez wioskę kobitka Fiatem z dozwoloną prędkością. Widzi
>> daleko za sobą jakiś samochód, ale wie, że dozwolona prędkość w tym
> obszarze
>> to 50km/h. Wie także, że zmieniając kierunek jazdy na tym skrzyżowaniu to
>> ona ma pierwszeństwo, a jadący za nią samochód musi zwolnić i ustąpić jej
>> pierwszeństwa, ponieważ nie wolno mu wyprzedzać na tym skrzyżowaniu. Wie
>
> 1. jezeli ona jedzie 50km/h a on 160km/h to ona widzi, ze nie ma szansy
> wykonac bezpiecznie manewru. Swiadomosc, ze ma "pierwszenstwo" albo "jest
> na
> prawie" ma sie nijak do faktycznego bezpieczenstwa.
>
> Nie dam wiary w to, ze widzac auto zblizajace sie z predkoscia 160km/h
> przy
> mojej predkosci 50km/h nie widac, ze sie zbliza szybko. Bardzo szybko.
Aham, juz widzę, jak bacznie obserwujesz każdy samochód w lusterku wstecznym
i potrafisz ocenić jego prędkość w każdym takim przypadku.
Zrozum - to jest droga wiejska. Być może ta kobieta, która kierowała Puntem,
nigdy poza tą wioskę tym samochodem nie wyjechała. Dlaczego scedujesz na nią
obowiązek oceny prędkości zbliżającego się samochodu?? To obowiązkiem tego
samochodu jest jazda z prędkością taką, jaka jest na danym odcinku
dopuszczalna.
>> także, ze Art. 4. PoRD mówi: Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się
> na
>> drodze mają prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają
>> przepisów ruchu drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość
>> odmiennego ich zachowania. Skoro nie zaistniały żadne inne okoliczności
>
> j/w. Widzi szybko jadace audi to juz jest to sugestia z przepisu ze
> zaistnialy inne okolicznosci
A jeśli chwilę wcześniej tam jest zakręt, albo jakiś pagórek i to "widzenie
Audi" następuje w ostatnim momencie?
>> >> Zdjęcie nr 5 - widać znak "ustąp pierwszeństwa". Znak ten nie
>> >> przypadkowo jest takiego kształtu, aby można go było rozpoznać od
>> >> tyłu.
>
> ale nikt mnie nie zobowiazal to patrzenia na slupy poustawiane tylem do
> mnie
> albo z boku. Interesuja mnnie tylko znaki ustawione na torze mojej jazdy.
Pana z Audi nie interesowały, jak widać, żadne słupy.
>> Ale PoRD jednoznaczenie określa zasady poruszania się przez skrzyżowania,
>> jednocześnie dopuszczając istnienie skrzyżowań nieoznakowanych. Kierujący
>> pojazdem winien poruszać się z taka prędkością, aby w porę mógł dostrzec
>> skrzyżowanie, a tym bardziej jechać dużo wolniej skoro wjechał w teren
>> zabudowany.
>
> ale kolo z audi mogl nie widziec tam skrzyzowania. Jak oznaczenie jest
> kiepskie. Kobieta w fiacie tez widziala to samo oznaczenie. Mogla
> przypuszczac, ze skoro oznaczenie jest kiepskie to ktos moze nie zauwazyzc
> "skrzyzowania"
Zauważ, jak tłumaczysz sytuację. Zakładasz, że cała wina jest po stronie
kobiety z Punto, która mogła zrobić milion rzeczy, żeby nie doprowadzic do
wypadku. Mogła ocenić prędkość samochodu, mogła założyć, że oznakowanie
skrzyżowania kiepskie, mogła się upewnić, że lewym pasem nic nie jedzie... A
kierowca Audi mógł zrobić JEDNĄ rzecz. Jechać 50 km/h. Dlaczego jego
zachowanie usprawiedliwiasz?
>> >> Nawet gdyby nie sygnalizowała to wina kierowcy Audi także jest
>> >> definitywna i niezaprzeczalna.
>> >>
>> > pozwolisz, ze sie nie zgodze, zwlaszcza na pokazanej drodze.
>>
>> Pozwalam, ale jesteś w błędzie.
>
> w mojej ocenie rowniez wine ponosi kierowca fiata. Mialem kiedys podobne
> zdarzenie. W kawicach. Jade w sznurku aut za traktorem. Zabieram sie za
> wyprzedzanie. Wyprzedzam jako drugie auto. Do wyprzedzenia bylo z 6
> TIRow.
> Nagle okazuje sie, ze jest skrzyzowanie. Traktor jakby nigdy nic skreca w
> lewo. Mi starczas miejsca na wyhamowanie. Temu przedemna juz nie. Policja
> na
> miejscu okresla wine traktorzysty, ktory przy skrecie w lewo ma obowiazek
> ustapic pierwszenstwa tym, ktory rozpoczal manewr wyprzedzania zanim
> traktor
> zaczal manewr skretu (zgodnie z zasada kto pierwszy ten na prawie).
No ale tu masz sytuację dość ewidentną, bo skoro wyprzedzaliście 6 TIRów, to
byliście doskonale widoczni na lewym pasie przez dłuższy czas. Audi mogło
ten pas zmienić w ostatniej chwili i na 2 sekundy wcześniej na tym pasie go
nie było.
>> Bo w przypadku tego wypadku sprawa jest zbyt oczywista. Jest teren
>> zabudowany, jest skrzyżowanie, na którym nie wolno było wyprzedzać.
>
> ale audi nie widzi skrzyzowania. W terenie zabudowanym wolno wyprzedzac
W terenie zabudowanym jedziesz 50 km/h. To jest podstawa do dalszej
dyskusji. Inaczej nie ma sensu rozmawiać, bo zaraz się odezwie jakiś
motocyklista, który stwierdzi, że spoko może jeździć po takich wiochach 250
km/h, bo to w gestii zmieniających pas leży ocena jego prędkości.
>> Jednoznacznie kierowca Audi nie zachował należytej ostrożności, nie
>
> w terenie zabudowanym trzeba ? Daj przepis.
W terenie zabudowanym czy tez nie - ZAWSZE przy manewrze wyprzedzania musisz
zachować należytą ostrożność.
>> Naprawde to czy ona sygnalizowała zmianę kierunku jazdy czy też nie, nie
> ma
>> tu najmniejszego znaczenia.
>
> ma zasadnicze. Jezeli ona pierwsza rozpoczela manewr zmiany kierunku jazdy
> to byla na prawie. Jezeli jednak audi (a tak przypuszczam po obrazeniach i
> oznakowaniuu terenu) to niestety wina fiata,
A skądże to wnikliwe przypuszczenie? ;)
> Zbyt duza szybkosc moglaby miec jakies znaczenie ale nie decydujace.
W tej sytuacji niestety miała decydujące znaczenie.
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.05.10 12:23 RobertP.
- 17.05.10 12:25 Jurand
- 17.05.10 12:27 Jurand
- 17.05.10 12:29 Cavallino
- 17.05.10 12:31 Cavallino
- 17.05.10 12:36 Jurand
- 17.05.10 12:39 Jurand
- 17.05.10 12:39 M1SLQ
- 17.05.10 12:40 Artur 'futrzak' Maśląg
- 17.05.10 13:05 Icek
- 17.05.10 13:09 Icek
- 17.05.10 13:10 Icek
- 17.05.10 13:10 DoQ
- 17.05.10 13:12 Icek
- 17.05.10 13:14 Icek
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Dobra zmiana
- 2024-11-14 Czy prezydent może ułaskawić od zadośćuczynienia? [A. Lepper odszkodowania]
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=