    From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    Subject: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <5d6fe129$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <qkp20r$sp$1@dont-email.me>
    <5d702024$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <qkp83b$3urmi$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <5d767d01$0$535$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d76afd2$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <ql6hem$had$1$cezar91@news.chmurka.net> <ql8q12$jao$1@dont-email.me>
    <9...@t...no1>
    <ql9vkp$6v4$1@dont-email.me> <6937153083$20190911100203@squadack.com>
    <qlb72i$64e$1@dont-email.me>
    <5d7926e7$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    <qlba06$oh8$1@dont-email.me> <5d7a14ce$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <qldfnb$s6s$1@dont-email.me> <5d7a4f5a$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <qldm3n$1ip$1@dont-email.me> <5d7a6518$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 12 Sep 2019 18:43:28 GMT

    On Thu, 12 Sep 2019 17:29:59 +0200, J.F. wrote:

    > Nie mowie nie, ale czasopisma co rusz dawaly jakis kurs programowania.
    > Tylko to specyficzne zajecie, nie kazdy sie nadaje.

    Co tam czasopisma. W tamtych pięknych czasach jak się kupowało wzmacniacz
    audio, to dostawało się cały schemat elektroniczny. Jak drukarkę - biblię
    z wypisem wszystkich obsługiwanych kodów ESC/P. A jak komputer - zestaw
    książek z poleceniami BASIC, a przy każdym szczegółowy opis,
    niejednokrotnie z przykładowym programikiem.

    Kolega dostał od jakiegoś wujka z RFN Atari 800XL, no i ten cały stos
    książek do niego. Książki oczywiście leżały odłogiem, a komputerek służył
    głównie do gry w Jungle Hunt (jeśli dobrze pamiętam tytuł), aż do czasu
    gdy spsuł się port cartridży. Udało mi się wówczas wycyganić komputerek,
    razem z tymi wszystkimi książkami. I wklepywałem całymi nocami te
    przykładowe listingi... W ten sposób nauczyłem się programować. Dzięki
    tej edukacji z przypadku, późniejsza przesiadka na PC z GW-BASIC, potem
    QBasic, a potem Turbo Pascal to była już tylko formalność.

    Czasy były jakie były, ale kultura techniczna jednak całkiem inna niż
    dziś.

    Mateusz