  • Data: 2019-09-12 15:35:51
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello J.F.,

    Thursday, September 12, 2019, 3:21:36 PM, you wrote:

    > Czekaj czekaj - nie bylo problemu kontrolera ? Ze potrzebny byl taki
    > od AT, a on nie pasowal do XT ?

    Nie było dla dyskietek DD. Typowy kontroler XT obsłużyłby również
    stacje 5.25" 1.2 MB oraz 3.5" 1.44 MB ale w trybie DD 80 ścieżek po 9
    sektorów (720 KB). Czarów wymagało formatowanie, bo domyślne dla DD
    dla DOS jest 40 ścieżek po 9 sektorów.

    > Chociaz zaraz ... sciezka na tym 720KB chyba taka sama jak na 360KB
    > 5.25, ilosc sciezek kontrolera nie obchodzi ... tam jeszcze jakies
    > cuda byly z czestotliwoscia zapisu, ale to moze 1.2MB mial nietypowa.

    1.2 MB miał 15 sektorów na ścieżkę ale potrafił zapisywać bez
    problemów 9. Z programem 800.com dawało się formatować na 10 sektorów
    ale to już chyba pamiętasz :)

    > I ewentualnie kwestia prekompensacji - naped 3.5" nie wymagal jakiejs
    > innej niz 5.25" ?

    Wszystko działało bez pudła.

    > Tak jest.
    > Choc po prawdzie ... taki AT z CGA to faktycznie do zabawy niewiele
    > lepszy niz stare 8-bit, a znacznie drozszy :-)

    Ale w 640 KB dawało się cuda zrobić.

    --
    Best regards,
    RoMan