  • 1. Data: 2024-06-02 13:55:38
    Temat: Restart PC-ta
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    Co jest grane?
    Wyłączam kompa klasycznie z menu - jest o'k - wyłącza się.
    Włączam z klawisza na przodzie - startują dyski, ale nie startuje bios.
    Odłączam na 5 sekund kabel zasilający i znów włączam z klawisza na
    przodzie - wszystko startuje bez problemu.

    Spotkaliście się z czymś takim?

    W11home, B560M-DS3H, I9-11900, 32G DDR4, SSD-m2 + SanDisk 120G, HDD2TB,
    CDROM, SFX 450W.

    Pozdrawiam
    JS

  • 2. Data: 2024-06-02 14:01:32
    Temat: Re: Restart PC-ta
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 2 Jun 2024 13:55:38 +0200, JS napisał(a):

    > Spotkaliście się z czymś takim?

    Płyta padła.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2024-06-03 19:34:09
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 02.06.2024 13:55, JS wrote:
> [...]
    >
    > Spotkaliście się z czymś takim?
    >
    > W11home, B560M-DS3H, I9-11900, 32G DDR4, SSD-m2 + SanDisk 120G, HDD2TB,

    Czy działa reset? U mnie bardzo dawno temu było coś podobnego, bo za
    wolno startował twardy dysk. Po resecie nie musiał się rozkręcać.

    A teraz jeden z moich kompów nie chce startować (BIOS się nie ładuje),
    jeżeli ma podłączony jeden konkretny wolno startujący dysk USB. Przy
    tym, że uruchamianie komputera z dysków zewnętrznych ma wyłączone.

    Spróbowałbym odłączyć dyski i zobaczyć czy BIOS wystartuje.

  • 4. Data: 2024-06-04 13:10:18
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 02.06.2024 o 13:55, JS pisze:
    > Włączam z klawisza na przodzie - startują dyski, ale nie startuje bios.

    To jest powtarzalne za każdym razem?

    > Odłączam na 5 sekund kabel zasilający i znów włączam z klawisza na
    > przodzie - wszystko startuje bez problemu.

    Odłącz dysk HDD i zobacz czy problem się powtórzy.

    --
    t0maszek

  • 5. Data: 2024-06-04 14:00:36
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 03.06.2024 o 19:34, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > tym, że uruchamianie komputera z dysków zewnętrznych ma wyłączone.
    >
    > Spróbowałbym odłączyć dyski i zobaczyć czy BIOS wystartuje.

    Możesz mieć rację. Przejrzałem sobie instrukcję od tej płyty i znalazłem
    takie cuś:
    SATA Support
    *Last Boot SATA Devices Only
    Except for the previous boot drive, all SATA devices are disabled
    before the OS boot process completes. (Default)
    * All SATA Devices
    All SATA devices are functional in the operating system and during the POST.

    This item is configurable only when Fast Boot is set to Enabled or Ultra
    Fast.

    Zakładamy, że wątkotwórca startuje z dysku M2, a dysk HDD robi za
    magazyn danych czyli jego widoczność przy starcie jest niepotrzebna,
    więc ustawienie "Last Boot SATA Devices Only" wydawałoby się
    rozwiązaniem problemu.
    Zobaczymy co odpisze wątkotwórca:)

    --
    t0maszek

  • 6. Data: 2024-06-05 04:13:18
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 04.06.2024 o 14:00, Tomaszek pisze:

> [...]
    > magazyn danych czyli jego widoczność przy starcie jest niepotrzebna,
    > więc ustawienie "Last Boot SATA Devices Only" wydawałoby się

    Może niech wejdzie w Bios i wszystko sobie uporządkuje.

    --
    animka

  • 7. Data: 2024-06-08 13:18:19
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Może niech wejdzie w Bios i wszystko sobie uporządkuje.

    Pozamiatałaś tą radą.

  • 8. Data: 2024-06-08 13:32:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 08.06.2024 o 13:18, Uncle Pete pisze:

    > Pozamiatałaś tą radą.

    Kiedyś były inne... zmień zasilacz. :)

    Robert

  • 9. Data: 2024-06-08 14:06:07
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Kiedyś były inne... zmień zasilacz. :)

    Nie, nie, to nigdy nie była Animka )) I "zmień zasilacz" najczęściej
    oznaczało grzeczne NTG.

  • 10. Data: 2024-06-08 14:33:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Jun 2024 14:06:07 +0200, Uncle Pete napisał(a):

    > Nie, nie, to nigdy nie była Animka )) I "zmień zasilacz" najczęściej
    > oznaczało grzeczne NTG.

    Ale w tym przypadku, opisywanym przez JS "zmień zasilacz" może mieć
    uzasadnienie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam