  • 11. Data: 2009-03-11 13:41:49
    Temat: Re: Reset wartości w css dla wszystkich elementów * {...}
    Od: Bogdan Baraszkiewicz <b...@g...com>

    hazet <h...@n...pl> wrote:

    > W elementach o których nie myślałeś na przykład ? Dla mnie jest lepiej
    > zacząć od 0. I tak chodzi o te defaultowe ustawienia (myslałem, że
    > będzie wiadomo o co chodzi ale jednak mogłem napisać, reset ustawień
    > marginesów, obramowań w przeglądarkach.

    Spoko, rób tak, jak Ci wygodniej. Kiedyś też używałem gwiazdki i
    nauczyłem się swoich błędach, żeby resetować jednak inaczej. :) Teraz w
    firmie resetujemy tak:

    body, div, dl, dt, dd, ul, ol, li,
    p, h1, h2, h3, h4, h5, h6, pre, code, form, del,
    fieldset, legend, input, textarea, blockquote, th, td {
    margin: 0;
    padding: 0;
    }

    div, ul, ol, li,
    p, h1, h2, h3, h4, h5, h6 {
    border: none;
    font-size: 100%;
    font-weight: normal;
    }

    fieldset, img {
    border: 0;
    }

    li {
    list-style-image: none;
    list-style-position: outside;
    list-style-type: none;
    }

    Ale zrobisz oczywiście, jak zechcesz. Najwyżej z czasem zmienisz zdanie.
    :)

    b.

  • 12. Data: 2009-03-11 13:47:08
    Od: Newsreader <b...@i...pl>

    http://meyerweb.com/eric/tools/css/reset/

  • 13. Data: 2009-03-11 19:39:59
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    hazet pisze:
    > Z kolei jeżeli usunie mi obramowanie np. dla fieldset w
    > formularzu, no to i tak mogę je ustawić z powrotem wraz z definicją
    > koloru tego obramowania.

    Spróbuj input[type="submit"] zresetować do domyślnego wyglądu po tym,
    jak mu wcześniej border usunąłeś.
    padding i margin sam zeruję dla wszystkich, ale border tylko dla
    fieldset i img

    > Lepsza jedna linijka kodu niż miałbym dla wielu
    > elementów wklepywać border: 0

    Raczej miałbyś wiele elementów wymieniać przed border:0 ;)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 14. Data: 2009-03-11 20:03:22
    Od: hazet <h...@n...pl>

    Bogdan Baraszkiewicz pisze:

> [...]
    > list-style-type: none;
    > }
    >
    > Ale zrobisz oczywiście, jak zechcesz. Najwyżej z czasem zmienisz zdanie.

    na błędach, ale jakich błędach ;] Widziałem reset Mayera, pare rzeczy
    mógłbym "ukraść", ale jakoś gwiazdka mnie zadowala, nie widzę żadnych
    nieudogodnień w moich projektach. A taki większy zestaw to kb lecą ... ;]

  • 15. Data: 2009-03-11 22:33:09
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Wed, 11 Mar 2009 12:12:32 -0000, hazet <h...@n...pl> wrote:

    > W elementach o których nie myślałeś na przykład ?

    Używasz elementów, o których nie myślałeś? ;) Lista elementów w HTML zmienia się raz
    na dekadę i żaden z zaskoczenia nie wskoczy ci do dokumentu. Na prawdę nie ma się
    czym przejmować.

    Poza tym CSS Reset nie jest taki cudowny, jak go reklamują. Zazwyczaj bugi w
    renderowaniu nie wynikają z różnic w arkuszu przeglądarki, tylko z bugów w silniku
    renderującym, którego żaden margin:0 nie naprawi (prędzej zoom:1).

    Jest sens wyzerować ul/li, bo te mają bardzo różniące się domyślne wartości. Możesz
    sobie usunąć marginesy z form i table dla wygody. a img {border:0;} odpaskudnia
    firefoksy.

    Poza tym wiele ważnych różnic nie ma i szukając dziury w całym prędzej można sobie
    strzelić w stopę z fieldset/legend (strach je stylować w ogóle) i generalnie
    czymkolwiek w formularzach (które nawet w trybie standardów mają różny box model w
    różnych przeglądarkach i niektóre biorą padding:0 na serio, a inne nie).

    Co ciekawe, ogólne reguły i tak cię nie uratują przed różnicami w domyślnym arkuszu.
    font-size h1-6 różni się ciut między przeglądarkami i jedną regułą tego sensownie nie
    oblecisz.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");