  • 21. Data: 2017-05-15 10:45:52
    Temat: Re: Repeatery GSM
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-15 o 02:45, Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    ws.atman.pl

    > Problem polega na tym, że zasugerowałeś mi wczesniej telefon
    > stacjonarny, ale ten też może być tylko "bez drutu" (radiowy)

    Przez stacjonarny telefon na łączu radiowym nie pogadasz?

    Na początek spróbował bym z aparatem GSM, który posiada wyjście na
    antenę zewnętrzną. Kiedyś prawie każdy telefon GSM to miał - np. Nokia
    5110 itp. Spróbuj znaleźć taki telefon i odpowiednią antenę do niego
    oraz dobry kabel do anteny. Antenę umieść na dachu, na parapecie. Jest
    szansa, że z anteną będzie się dało normalnie dzwonić.

    Druga sprawa, jeżeli operator telefonii stacjonarnej nie chce podłączyć
    telefonu stacjonarnego kablem, to niewykluczone, że inny operator
    telefonii stacjonarnej nie będzie widział problem i podprowadzi do
    twojej posesji kabel, w którym będzie telefon stacjonarny i internet.

  • 22. Data: 2017-05-15 10:49:59
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-15 o 02:05, poreba pisze:

    > Świetna porada, dzieki!
    > A możesz trochę opowiedzieć jak sprauje się WiFi calling
    > _bez_dostępu_do_internetu_?

    Jeżeli nie ma dostępu do internetu, to warto sobie zamówić usługę
    dostępu do internetu. Wielu operatorów stacjonarnych świadczy takie usługi.

    Wzmacniacz/repeater:
    1. może być legalnie zamontowany tylko przez operatora, który posiada
    koncesję na dane pasmo radiowe.
    2. jeżeli nie ma sygnału GSM, to wzmacniacz/repeater będzie wzmacniał
    sam siebie. Można też próbować podnieść się za włosy.

  • 23. Data: 2017-05-15 11:31:34
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 15.05.2017 10:40, Poldek pisze:

    > To może powiem inaczej - w każdym miejscu, w którym jest kiepsko z
    > zasięgiem GSM wyciągamy z bagażnika ripiter i wio :-)
    >
    > Człowiek ma problem, bo sygnał GSM jest za słaby u niego w
    > domu/zakładzie pracy. Przynajmniej tak to zrozumiałem. W takiej
    > sytuacji telefon stacjonarny + internet scacjonarny + WiFi + WiFi
    > calling rozwiązuje problemy. Czyli: 1. Możliwość dormalnego
    > dodzwonienia się i porozmawiania bez przerw i zakłóceń - telefon
    > stacjonarny. 2. Dostępność pod numerem komórkowym - WiFi calling.
    >
    > Nie wszyscy pamiętają o tym, że telefony stacjonarne nadal istnieją,
> [...]

    Nie wiem, jak on, ale ja na ten przykład, to mam domek letniskowy i
    muszę wychodzić na dwór (dla krakusów: na pole) żeby porozmawiać. Albo
    na strych.

    Telefonu stacjonarnego nie ma, kablówki nie ma, internet to chyba bym
    musiał mieć satelitarny.

    MJ

  • 24. Data: 2017-05-15 11:36:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-15 o 11:31, Michał Jankowski pisze:
    > Nie wiem, jak on, ale ja na ten przykład, to mam domek letniskowy

    Gdzie dokładnie?

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2017-05-15 12:23:45
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 15.05.2017 11:36, Liwiusz pisze:

    > Gdzie dokładnie?

    Wieś w powiecie mławskim. A co, chcesz skorzystać? Raczej nic
    specjalnego. :)

    MJ

  • 26. Data: 2017-05-15 12:31:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-15 o 12:23, Michał Jankowski pisze:

    > Wieś w powiecie mławskim. A co, chcesz skorzystać? Raczej nic
    > specjalnego. :)

    Chciałem sprawdzić nadajniki na mapce.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2017-05-15 14:21:15
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-05-15 o 10:49, Poldek pisze:

    > Jeżeli nie ma dostępu do internetu, to warto sobie zamówić usługę
    > dostępu do internetu. Wielu operatorów stacjonarnych świadczy takie
    > usługi.

    Nie ma jak to ślepcy opisują kolory tęczy widzącym.. Jakich wielu? - tu
    nie ma ŻADNEGO operatora stacjonarnego. To że Orange czy inny operator
    wyda miliony na to aby mnie dołączyć do sieci to czysta fantazja.
    zresztą w swoim czasie próbowałem.

> [...]
    > 2. jeżeli nie ma sygnału GSM, to wzmacniacz/repeater będzie wzmacniał
    > sam siebie. Można też próbować podnieść się za włosy.

    Jak najbardziej można legalnie zainstalować _pasywny_ repeater. Przecie
    na tej zasadzie działają 'anteny zewnętrzne" do internetu mobilnego.

    U mnie jest sygnał, ale bardzo słaby, zanikający. Nie da się normalnie z
    niego korzystać do prowadzenia rozmów.

  • 28. Data: 2017-05-15 14:24:55
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    > na strych.
    >
    > Telefonu stacjonarnego nie ma, kablówki nie ma, internet to chyba bym

    Bo to jest domek letniskowy. Gdyby to był dom w rozumieniu prawa
    budowlanego, to prawdopodobnie byłby telefon stacjonarny, a przynajmniej
    możliwość zamówienia usług.

  • 29. Data: 2017-05-15 14:26:21
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 15.05.2017 12:31, Liwiusz pisze:

    > Chciałem sprawdzić nadajniki na mapce.

    6.5-7 km do nadajników, dookoła las - i wystarczy. Mniej więcej w
    połowie drogi między nadajnikami w Strzegowie i Ościsłowie.

    Operatorzy pokryli 15 lat temu zasięgiem większe skupiska ludzi i na tym
    się skończyło - "w terenie" z zasięgiem jest bardzo różnie.

    MJ

  • 30. Data: 2017-05-15 14:38:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-15 o 14:26, Michał Jankowski pisze:

> [...]
    >
    > Operatorzy pokryli 15 lat temu zasięgiem większe skupiska ludzi i na tym
    > się skończyło - "w terenie" z zasięgiem jest bardzo różnie.

    Uroki życia na wsi. Przecież dla jednej chałupy nie będą stawiać
    nadajnika na gwałt :) Ale pewnie w końcu się doczekasz :)

    Myślałeś, aby w ogóle do nich popisać, pomęczyć rzeczników, zebrać paru
    sąsiadów, jeśli masz?

    --
    Liwiusz