  • Data: 2014-11-17 14:21:21
    Temat: Re: Repeater GSM - legalny?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnm6jrn9.23n.joshua@tau1.ceti.pl...
> [...]
    > Zastanawiał się nad zakupem repeatera GSM - na allegro sporo takich
    > w okolicach kilkuset złotych. Nachodził się też trochę po różnych sklepach
    > z wyposażeniem
    > sieciowym i w końcu usłyszał, że generalnie repeatery są nielegalne - jako
    > że są, jak by nie patrzeć, nadajnikami sygnału i generalnie mocno
    > utrudniają
    > życie wszystkim dookoła.
    > Jest to dosyć logiczne - choć dziwi mnie obecność tu i ówdzie repeaterów
    > ogłaszanych jako "jedyne legalne, spełniające normy takie i owakie".

    Nielegalne. Ale jeśli będzie zamontowany z głową, to są małe szanse na
    zakłócenie kogoś poza domem.

    > Zastanawiałem się też, czy w ogóle możliwe jest inne rozwiązanie - pasywne
    > przekazanie sygnału do domu. Czyli - na dachu antena GSM kierunkowa z
    > dużym
    > zyskiem, skierowana na jakiś konkretny nadajnik (z którym może nawet mieć
    > kontakt optyczny). Kabel do domu, a w domu pod sufitem prosta dookólna
    > antenka "bacik".
    >
    > Czy coś takiego może ma szanse zadziałać, w jakikolwiek sposób poprawić
    > sytuację zasięgu w pomieszczeniu? Bo legalne raczej powinno być - to tylko
    > "zewnętrzna antena" do telefonu, nadajnikiem nie jest jakieś dziwne
> [...]

    Będzie działać. Nie oczekuj cudów, ale nieznacznie sygnał się poprawi.
    Zrobiłem podobną instalację dla poprawienia sygnału w serwerowni w samym
    środku budynku i ze stanu "zwykle przerywa" poprawiło się na "czasem
    przerywa".
    Tylko kabel musi być jak najkrótszy i najlepszy z dostępnych.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

    ---