-
Data: 2010-03-22 15:37:15
Temat: Re: Renesans Amerykanow
Od: JAM <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Mar 22, 10:07 am, "bratPit[pr]" <k...@o...pl> wrote:
>
> c z, wydaje sie ze jedyne co mozna powiedziec, ze to sukces dzialan
> marketingowych na rzecz motoryzacji rodzimej w US, a byc moze tez pewnej
> swiadomosci tamtejszego konsumenta?
Nie ma idealnych statystyk rynkowych. One wszystkie opieraja sie na
opinii klientow co czesto jest lekko znieksztalcone poprzez potoczne
opinie a jak rowniez przez to, ze rozne marki maja klientow o innych
wymaganiach. Rzetelne firmy staraja sie to eliminowac w swoich
statystykach ale zapewne zawsze jest to tylko do pewnego stopnia udana
sztuka. Toyota zapwne w najblizszych latach troche straci na swojej
pozycji poprzez wydarzenia ostatnich miesiecy i utrate zaufania
publicznego. Natomiast trudno jest zyskac pozycje, jezeli sie
faktycznie nie poprawilo produktu. Takie przypadki raczej sie nie
zdarzaja wiec fakt, ze Amerykanie wypdaja dobrze musi oznaczac
faktyczna poprawe jakosci.
> jezeli chodzi o wyniki badan usterkowosci to jestem sceptyczny o tyle, ze
> mam wlasne obserwacje dot. tego aspektu z punktu widzenia pracy w branzy i
> studiowania tychze publikacji - byc moze wynika to z nieadekwatnosci wynik w
> tych badan z europy zachodniej (a takich jest jednak wiekszosc) do naszego
> rynku motoryzacyjnego,
> brat
Naprawde adekwatne statystyki to statystyki napraw gwarancyjnych.
Niestety sa one tajemnica przemyslowa producentow i sie ich nie
publikuje. W USA gwarancja jest udzielana na minimum 3 lata a na
uklady napedowe czesto na 5 lat. Takie okresy czasu daja juz bardzo
dobre i rzetelne statystyki dla porownania jakosci samochodow
przynajmniej w ramach jednej firmy. Niekiedy ma sie taka mozliwosc,
gdy produkuje sie wspolny model nawet gdy firmy nie sa ze soba
zwiazane tak jak Mazda z Fordem czy Nissan z Renault. Na przyklad
Toyota produkowala do poczatku tego roku wspolnie z GM model Toyota
Matrix / Pontiac Vibe, ktory byl w zasadzie konstrukcja Toyoty. GM
mial wiez wglad w staystyki naprawcze tego konkretnego modelu Toyoty i
mogl porownac je ze swoimi. Co ciekawe, przed tym modelem byl inny
produkt Toyoty sprzedawany pod marka Toyota Corolla / Chevrolet Prizm.
To byl ten sam samochod, skladany w tej samej fabryce na tej samej
tasmie produkcyjnej a roznil sie tylko naklejkami firmowymi. W
ankietach J.D Power produkt sprzedawany pod marka Chevrolet zawsze
wypadal troche gorzej niz Corolla co potwierdza fakt, ze klienci
sugeruja sie czesto marka pojazdu odpowiadajac na ankiety jakosci.
JAM
http://marchel.home.comcast.net/
Następne wpisy z tego wątku
- 22.03.10 15:43 Cavallino
- 22.03.10 15:58 szwagier
- 22.03.10 18:01 JAM
- 22.03.10 19:24 Borys Pogoreło
- 22.03.10 19:57 Mario
- 22.03.10 20:11 Cavallino
- 22.03.10 20:21 bratPit
- 22.03.10 22:04 hamberg
- 22.03.10 19:59 r...@k...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
- Re: czyszczenie Cepiku
- Re: czyszczenie Cepiku
- Re: czyszczenie Cepiku
- malowanie samochodu
- News from Poland
- Czy na pewno będą CŁA na chińskie samochody?
Najnowsze wątki
- 2024-06-20 spoothing?
- 2024-06-21 Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
- 2024-06-20 skąd my to znamy
- 2024-06-20 Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
- 2024-06-20 Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
- 2024-06-21 Responsywność
- 2024-06-21 Ciekawostka
- 2024-06-21 rowny podzial odcinka
- 2024-06-21 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-21 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-06-21 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-06-21 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-06-21 Marki => Wdrożeniowiec ERP <=
- 2024-06-21 Kraków => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-06-21 Warszawa => UX/UI Designer <=