  • 11. Data: 2011-07-16 04:02:30
    Temat: Re: Renault espace diesel
    Od: to <t...@x...abc>

    begin MW

    > A może coś innego?
    > Sharan, alhambra? Poradźcie proszę - co ma porównywalne wymiary i
    > możliwości pomieszczenia wygodnie rodziny grubasów (szt 5 + 2 psy).

    A psy też muszą jechać? Nie możesz ich jakoś uwiązać, żeby sobie hasały?

  • 12. Data: 2011-07-16 13:33:36
    Od: "karkow" <k...@o...pl>

    > Co wybrać, czego szukać i ew. dlaczego. Picasso, sceniki, tourany itp. są
    > za małe (teraz mają scenika, stąd pomysł na espace).

    znajomy mial upatrzone jakis czas temu escpace pod poznaniem... Na szczescie
    ktos mu powiedzial aby sprawdzil nr vin w serwisie. Sprawdzil i okazalo sie
    ze przebieg 180k podawany przez sprzedajacego to auto mialo... ale 4 lata
    temu:) Bylo zarejestrowane na korsyce jako przewoz osob. Ostatni serwis w
    aso przy okolo 380k km:)

  • 13. Data: 2011-07-20 08:31:28
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    On 07/15/2011 01:01 PM, GR001 wrote:
    > Użytkownik "MW" <M...@z...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Popatrz, że Espace jest mimo wszystko dużo większy od Sharana/Alhambry...

    Bzdura.
    To porównywalne samochody.
    Mam Galaxy MK2, kolega ma Espace IV, nie widzę różnicy - poza obrzydliwą
    deską rozdzielczą Espace, która dla mnie dyskwalifikuje ten samochód.

    > Może T4 Multiwan?

    Multivan na pewno będzie dobry, ale moim zdaniem S/G/A wystarczy.

  • 14. Data: 2011-07-20 11:28:46
    Od: Laisar <k...@o...pl>

    On 20 Lip, 08:31, omega_fan <o...@n...org> wrote:

    > Bzdura.
    > To porównywalne samochody.

    Tylko zewnętrznie - Espace ma 7 pełnowymiarowych, superwygodnych
    foteli lotniczych:

    http://www.auto-types.com/images/renault/Renault_Gra
    nd_Espace_enx.jpg

    które można niemal dowolnie ustawiać:

    http://www.auto-types.com/images/renault/Renault_Gra
    nd_Espace_ncz.jpg

    Tymczasem trzeci rząd Galaxy Mk3 to jakaś totalna porażka - składne
    podnóżki do ławki kar, a nie prawdziwe fotele:

    http://www.auto-types.com/images/ford/Ford_Galaxy_19
    _4f1.jpg

    Nowy Sharan / Alhambra to już inna konstrukcja niż Fordy, ale lepsza
    tylko o włos:

    http://www.auto-types.com/images/volkswagen/Volkswag
    en_Sharan_ub6.jpg

    Paradoksalnie, stare wersje G/S/A Mk1 były pod tym względem lepsze...
    (ale Espace też je wtedy przewyższał d: ).

    To już trop z C8/807 zdecydowanie lepszy, a jeszcze bardziej - z T4,
    albo fiat scudo, pug expert, citroen jumpy/jumper, reno trafic, merc
    vito czy coś w ten deseń. Niby dostawczaki, ale bywają wersje
    "limuzyniaste" - a na pewno nie zaszkodzi przynajmniej sprawdzić.

    A z "amerykańskich" wynalazkach to najfajniejsze są toyota sienna i
    honda odyssey (;

  • 15. Data: 2011-07-20 11:42:36
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 20 Jul 2011 02:28:46 -0700 (PDT), Laisar napisał(a):

    > które można niemal dowolnie ustawiać:
    >
    > http://www.auto-types.com/images/renault/Renault_Gra
    nd_Espace_ncz.jpg

    Niemal dowolnie to jest marketingowa ściema, przypatrz się dokładnie tej
    fotce, tam się zmieszczą tylko ludzie po amputacji nóg. Ewentualnie
    conajmniej połowa z nich plus staranne rozmieszczenie.

    > Tymczasem trzeci rząd Galaxy Mk3 to jakaś totalna porażka - składne
    > podnóżki do ławki kar, a nie prawdziwe fotele:
    >
    > http://www.auto-types.com/images/ford/Ford_Galaxy_19
    _4f1.jpg

    Nie, to jest dosyć sensowny wynalazek, bazujący na obserwacji, że większość
    vanów jeździ przeważnie pusta i częściej potrzeba bagażnika niż 2
    dodatkowych miejsc w nim. Zrozumie to rozwiązanie każdy, kto choć raz
    szarpał się np. z fotelami Voyagera jak musiał coś większego przewieźć

    Bo van jest najczęściej kupowany jako rozwiązanie problemu "rodzina 2+2
    albo 2+3 i co zrobić jak trzeba nagle przewieźć teściów?"

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 16. Data: 2011-07-20 15:20:11
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    On 07/20/2011 11:28 AM, Laisar wrote:

    > Tylko zewnętrznie - Espace ma 7 pełnowymiarowych, superwygodnych
    > foteli lotniczych:
    >
    > http://www.auto-types.com/images/renault/Renault_Gra
    nd_Espace_enx.jpg

    Tak jak i S/G/A - fotele w 2 i 3 rzędzie są takie same i można je
    zamieniać między sobą. Nie wiem co masz na myśli przez "lotnicze", moje
    nie latają ;)

    > które można niemal dowolnie ustawiać:

    Jasne. Ściema marketingowa. Można przesuwać przód/tył (tak jak i w
    S/G/A), dodatkowo nie wiem jak w Espace, ale w S/G/A można wyjąć całkiem
    i zamiast 3 w drugim rzędzie dać 2, bliżej siebie.

> [...]
    >

    > Tymczasem trzeci rząd Galaxy Mk3 to jakaś totalna porażka - składne
    > podnóżki do ławki kar, a nie prawdziwe fotele:

    Ja mówię o S/G/A, czyli Galaxy MK2 (2000-2006) a Ty mi podstawiasz MK3.

    > Nowy Sharan / Alhambra to już inna konstrukcja niż Fordy, ale lepsza
    > tylko o włos:
    >
    > http://www.auto-types.com/images/volkswagen/Volkswag
    en_Sharan_ub6.jpg

    Próbowałem, przymierzałem się do nowego Sharana. Potem wsiadłem znów do
    swojego Gala MK2 i było więcej miejsca.

    > Paradoksalnie, stare wersje G/S/A Mk1 były pod tym względem lepsze...
    > (ale Espace też je wtedy przewyższał d: ).

    Do 2006, czyli S/G/A po lifcie, zwany rowniez MK2. W czym konkretnie
    Espace IV je przewyższa (oprócz brzydoty deski rozdzielczej), bo nie wiem?

> [...]
    > vito czy coś w ten deseń. Niby dostawczaki, ale bywają wersje
    > "limuzyniaste" - a na pewno nie zaszkodzi przynajmniej sprawdzić.

    Eurovan - masakra, zegary jak kupa, oczywiście na środku, siedzenia
    miekkie beznadziejnie, jedyna fajna rzecz to odsuwane drzwi. Jechalem we
    Wloszech taksowka Phedra i cieszylem sie ze prywatnie mam Galaxy.

  • 17. Data: 2011-07-20 16:48:24
    Od: " bd" <b...@W...gazeta.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

> [...]
    > dodatkowych miejsc w nim. Zrozumie to rozwiązanie każdy, kto choć raz
    > szarpał się np. z fotelami Voyagera jak musiał coś większego przewieźć

    może zabluźnie, a Voyager jest Beee i aby uniknąć jak to Waldek określił,
    szarpania się z fotelami to zakupić wersje StowN'Go ;) dodatkowo, drzwi
    odsuwane to jest to co każdy pojazd winien mieć ;)

    wiem, że wybieranie miedzy Espasem, a Voyagerem to jakby wybierać między kiłą,
    a syfem no ale ja wybrałem syf.

    Jakoś mnie przeraża firma Reno, ciężkie fotele których nie ma gdzie składować
    (moja sytuacja) i brak odsuwanych drzwi bocznych,

    czworaczki C8/Ulys/Phedora/8zero7 tez ciekawe, no ale może jako nowe i na
    gwarancji - opinie znajomych którzy ujeżdżali C8 oraz Fiata - jeden znajomek
    miał firmowego wypasionego 807 - ale jak to z firmowymi autami było "idealne".

  • 18. Data: 2011-07-20 16:55:10
    Od: " " <b...@W...gazeta.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

    > Bo van jest najczęściej kupowany jako rozwiązanie problemu "rodzina 2+2
    > albo 2+3 i co zrobić jak trzeba nagle przewieźć teściów?"

    heh, skunt ja to znam ;) ale taka prawda - najprawdziwsza ;)

    pzdr.
    bd

  • 19. Data: 2011-07-20 17:04:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 20 Jul 2011 14:48:24 +0000 (UTC), bd napisał(a):

    > może zabluźnie, a Voyager jest Beee i aby uniknąć jak to Waldek określił,
    > szarpania się z fotelami to zakupić wersje StowN'Go ;) dodatkowo, drzwi
    > odsuwane to jest to co każdy pojazd winien mieć ;)

    to zdecydowanie jest to, ale zdecydowanie nie każdy pojazd to powinien
    mieć.
    Otóż to się sprawdza tylko jeżeli masz odpowiedni kawałek pudełkowatego
    nadwozia , żeby nie zeszpecić auta.
    Czyli albo długi/duży van, albo pudełkowatość jak w Berlingo/Kangoo albo
    główne drzwi jak w 1007.
    W mniejszych/mniej pudełkowatych autach za cholerę nie pasują i wychodzą
    szkaradne potworki jak ostatni C-Max, nic tylko pawia puścić.

> [...]
    > miał firmowego wypasionego 807 - ale jak to z firmowymi autami było "idealne".

    Zawsze jeszcze jest Grand Picasso. Ciut ciaśniej, ale o ile całe auto
    zgrabniejsze. Tyle, że najstarsze modele to 2007 rok.

  • 20. Data: 2011-07-21 10:00:41
    Od: " " <b...@W...gazeta.pl>

> [...]

    > mieć.
    > Otóż to się sprawdza tylko jeżeli masz odpowiedni kawałek pudełkowatego

    dats rajt, zgadzam się z Tobą proporcje muszą być zachowane, ja raczej
    myślałem o mega użyteczności, a nie o designie choć powinienem podejść jak Ty
    to jednak tutaj patrze już czysto użytecznie, a dzieciaki są wręcz zachwycone
    suwanymi drzwiami, starszy stwierdził ze wreszcie tata (ja) się nie wkurza,
    gdy nie ostrożnie otwierają drzwi na parkingach ;)

    > szkaradne potworki jak ostatni C-Max, nic tylko pawia puścić.

    nie widziałem na żywo, tylko na reklamie TV.