    From: Tomasz Wójtowicz <s...@T...MUCH.SPAM.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Renault - emulator immobilisera
    Date: Wed, 16 Dec 2009 22:41:41 +0100

    Jarek pisze:

    > Wystarczy

    A potem nic dziwnego, że w świecie jest opinia, że polscy złodzieje
    samochodów to geniusze :-D

    No cóż, ale w USA można pójść do więzienia za obejście blokady
    przewijania wstecz filmów pay-per-view.

    Ale tak poważnie mówiąc, to w porządnych samochodach immobiliser jest to
    program w komputerze sterującym silnikiem. Tak więc żadne zwieranie
    jakichś kabelków nic nie pomoże, bo tam nie ma wejścia binarnego, typu
    włącz-wyłącz, tylko jest szyna danych, a kod jest przesyłany z pilota
    samochodu lub z sensora w stacyjce. Jedyny sposób na obejście to albo
    podać prawdziwy kod, albo zhakować komputer[1], np. wgrywając inny
    firmware przez wejście diagnostyczne (o ile się da), albo przynieść
    własny komputer, jak czynią to typowi złodzieje-zawodowcy.

    [1] W Stanach już by mnie pewnie zamknęli za tego posta. Bo pewnie
    złamałem jakąś ustawę typu DMCA, chociaż tylko spekuluję.