    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Relacje czasowe w DS3231
    Date: Thu, 1 Jun 2017 22:34:15 +0200

    J.F. wrote:

    > To moze odpalic analoga

    Nie posiadam i raczej nie chcę.

    > Jesli kompensuja kwarc ... to zaiste ciekawe jak osiagneli taka
    > rozbieznosc fazy.

    Problemem ewidentnie jest kostka RTC. Ale nie mam pojęcia,
    czy jest uszkodzona, czy podrobiona, czy "ten typ tak ma".
    Drugi, identyczny, moduł zachowuje się w tym zakresie poprawnie,
    ale wypełnienie przebiegu zegarowego ma 30% (pierwszy ma 49,6%).
    Poza tym oba w interesującym mnie zakresie działają sprawnie,
    nawet to ich 1Hz trzyma parametry, nie wspominając o 32,7kHz.
    Tylko w jednym faza jest stabilna, a w drugim chodzi swoimi
    ścieżkami. Większość gdańszczanek nie zauważyłaby różnicy,
    to ja, jak zwykle, miałem dziwny pomysł i po doktoryzowaniu
    się z synchronizacji zegarów oraz usunięcia kilku dziwnych
    błędów ze swojego kodu wyszło mi, że problem jest poza moim urządzeniem.

    No to na co stawiacie? Ktoś sprzedał w okazyjnej cenie
    niepełnosprawne chipy Arduinowcom? Bo funkcjonalnie na
    podróbki nie wyglądają.

    > A jeszcze drobiazg - zasilanie masz dobre ?

    Dobre.

    > No chyba ze poszukac innych podobnych ukladow, skoro masz koncepcje, a
    > ten do niej nie pasuje :-)

    Ten układ i tak nie trafi do wersji finalnej, bo nie ma
    podtrzymywanej bateryjnie pamięci RAM. Docelowo chciałem
    użyć DS3232 (to samo, co tu omawiany + niewielki RAM)
    albo jakiejś kostki NXP, która też wyglądała ciekawie.

    No nic, trzeba będzie kupić oryginały w Farnellu i dokładnie
    pooglądać oscyloskopem.

    Pozdrawiam, Piotr