eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmReklamy telefonów Samsunga w TV Re: Reklamy telefonów Samsunga w TV
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 09 Oct 2012 20:57:48 +0200
    From: AL <a...@s...tam.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:15.0) Gecko/20120907 Thunderbird/15.0.1
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Reklamy telefonów Samsunga w TV
    References: <1...@n...eternal-september.org>
    <50745f4f$0$1314$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@n...eternal-september.org>
    In-Reply-To: <2...@n...eternal-september.org>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 123
    Message-ID: <507473b2$0$1299$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 088156114067.tarnowskiegory.vectranet.pl
    X-Trace: 1349809074 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1299 88.156.114.67:3148
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:1036101
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-10-09 20:39, Pszemol pisze:
    > AL <a...@s...tam.pl> wrote:
    >> W dniu 2012-10-09 17:27, Pszemol pisze:
    >>> Czy zastanawiał się już ktoś nad tym dlaczego reklamy telefonów Samsunga w
    >>> większości koncentrują się na wyśmiewaniu się z iPhone zamiast przedstawiać
    >>> zalety swoich telefonów?
    >>>
    >> nie wiem, na jakie reklamy patrzysz, ale w PL takich reklam nie ma.
    >> Moze dlatego, ze nikt tu nie ma takiego bzika jak w US?
    >
    > Nie wiem dlaczego - jesli nie macie takich reklam to nie ma o czym
    > dyskutowac.
    > W Polsce była już premiera iPhone5 czy nasz kraj ma byc w drugiej turze?
    > Moze dlatego nie ma jeszcze tych reklam...
    >
    byla i pokazala jaki to luszczejacy smartfon.
    Tego - przyznaje - nie ma zaden inny telefon na rynku.

    >>> Ponieważ temat komórek jest mi bliski :) zwracam uwagę oglądając TV na to
    >>> jakie reklamy daje Samsung a jakie Apple.
    >>> Z reklam pozytywnych Samsung pokazuje wyłącznie przesyłanie zdjęć z
    >>> telefonu do telefonu przez stykanie słuchawek pleckami. Nie dodaje
    >>> oczywiście przy tym, że zadziała to tylko gdy drugi użytkownik ma również
    >>> taki sam aparat...
    >>
    >> No tak, a ile jest modeli iPhona a ile Samsunga (nie mowiac juz, ze gryby
    >> brac pod uwage system operacyjny, to iOS wydaje sie malo istotny w rozwoju
    telefonii)
    >
    > To akurat nie ma znaczenia bo Samsung w USA reklamuje aktualnie wyłącznie
    > swoje SGSIII. Jakby w 100% koncentrował wysiłki na wojnie z iPhone5 i
    > Apple.
    >
    To jest ten sam trend, jak to, ze na rynek amerykanski powstaly
    specjalne marki aut (lexus, infiniti). Ot - zdobywanie rynku i wszystko.
    Byc moze Amerukanie sa bardziej 'patriotyczni' i wybieraja swoje
    produkty niz zagraniczne, stad producenci spoza tego rynku musza sie
    jakos przebijac?

    >>> Ale mniejsza o to - to jest jedyna pozytywna reklama
    >>> słuchawki Samsunga!
    >>> Reszta koncentruje się na wyśmiewaniu iPhone i tego jak to rzekomo
    >>> niezorientowani sa użytkownicy Apple. Posuwa się już do takich chwytów
    >>> poniżej pasa jak sugestia że iPhone to telefon dla starszych,
    >>> "nietechnicznych" ludzi.
    >>>
    >> wy tam za wielka kaluza macie jakies kompleksy...
    >
    > Jakie kompleksy ci sie z tym kojarzą?

    no to, ze wyciagasz tu np.takie wnioski.

    > Tu nie chodzi o kompleksy tylko o metode walki z konkurencją.
    > Pokazują 30-paro latka z SGSIII w kolejce po iPohone5, jakiś kolejkowicz
    > pyta go co nie tak z jego SGSIII skoro stoi po iPhone5?
    > A on na to ze zajmuje kolejke dla kogos innego...
    > Nastepne ujęcie pokazuje jego po 50-ce rodziców co wracaja do kolejki i on
    > sie z nimi zegna. Matka zdezorientowana i atechniczna pyta na dowidzenia
    > syna czy to jest kolejka po "apps"... No bez jaj, Samsung sobie w kulki
    > leci. Takie zagrywki obliczone na tworzenie nowych "memów"... Dla mnie to
    > chwyt poniżej pasa.
    >
    ale co - pokazuje dokladnie jak chore jest spoleczenstwo, ktore za
    telefonem stoi w kolejkach. A cala ta sytuacja podsycana jest przez
    Aplla, bo ludzie maja instynkt stadny.
    Moze Samsungowi chodzi, by zwrocic uwage na indywidualnosc a nie tylko
    stadny instynkt - i to czesto za czyms gorszym. Ale jest amaizing - wiec
    stoimy ;)
    Jak wchodzil Samsung II byla fajna reklama na YT obrazujaca dokladnie ta
    sytuacje.


    >>> Czy to nie sugeruje Wam wyraźnie że Samsung czuje swoją słabość? Że nie ma
    >>> zbyt wiele dobrego do zaprezentowania na temat własnych słuchawek i woli
    >>> atakować konkurencję chwytami poniżej pasa...
    >>>
    >> Samsung akurat w nowych swych modelach wproszadza wiecej zmian niz Apple
    >> w calej swej historii rozwoju (poczynajac od pierwszego iPhona).
    >
    > Czemu zatem tych ficzerków i nowości nie prezentuje w reklamach TV a
    > koncentruje sie na kampanii negatywnie atakującej iPhone5?
    >
    nie wiem, w PL leca reklamy pokazujace glownie nowe cechy tego telefonu
    (nowatorskie). I te tresci sa przemycane zarowno w reklamach opow (np.
    Plusa) jak i samego samsunga.
    >
    >> Ba Apple sie pod tym wzgledem nawet cofa - patrz iPhone5 (fizycznie) i
    >> oprogramowanie 'amaizing' dla iOS6
    >
    > Gdzie widzisz cofanie się "fizyczne" w iPhone 5 i co to znaczy w ogóle?
    > Aplikacja do map musi byc poprawiona i tu nie ma co dyskutowac.
    >
    no tak - ma byc poprawiona.
    Faktem jest, ze wprowadzili juz ja na rynek i tego juz nie zmieni zadna
    poprawka. Historia to zapamieta.
    To samo dotyczy rowniez malowania iP - obicia juz w momencie
    rozpakowywania z pudelka (tego nie daje rowniez zaden inny producent -
    tylko Aplle :)

    >>> W tym samym czasie Apple nie ma ani jednej reklamy negatywnej,
    >>> koncentrującej się na krytyce wyróbu konkurencji - skupia się w reklamach
    >>> wyłącznie na pozytywnych cechach iPhone i prezentacji jego możliwych
    >>> zastosowań.
    >>>
    >>> Co o tym myślicie?
    >>>
    >> ze Apple jest zapatrzone w sama siebie i nie dostrzega jakie buble
    >> produkuje. Patrz np. iP5.
    >
    > Albo nie czuje zagrożenia konkurencja tak jak czuje go Samsung.
    >
    przeciez Apple juz dawno jest w niszy jesli chodzi o systemy i telefony
    na rynku. Jedynie ich prezentacje na sile probuja twierdzic inaczej.
    Niestety fakty sa juz inne.
    Zobacz ile np. tel. z Androidem jest aktywowanych codziennie a ile z
    iOs. Przewaga miazdzaca (nie pamietam dokladnie - ale jak dobrze
    pamietam roznica byla paronatokrotna).
    Wiec czego ma sie obawiac Samsung, ktory procz swej dzialki androidowej
    rozwija dod. swoje systemy?
    Ma wlasne fabryki, technologie, natomiast Apple jest uzalezniona od
    fabryk taiwanskich (tzn nie ma wlasnych fabryk).



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: