  • 51. Data: 2014-07-17 11:58:16
    Temat: Re: Reklama w TV: dwa samochody, jeden uderza w ciężarówkę, z jaką prędkością uderza?
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 17 Jul 2014 11:47:57 +0200, MichaelData(R) napisał(a):

    > Nie wpadłeś jak widać na pomysł, ze 10 mniej i byś nie wjechał mu w dupsko
    > :)
    Nie wpadłem, nie wpadłem. :-)
    Kosztowało mnie to jakieś 3k za naprawę auta.

    --
    Franc

  • 52. Data: 2014-07-17 12:33:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 17 Jul 2014 11:33:56 +0200, Franc napisał(a):
    > Zaczął bym od tego, że to kampania społeczna wpisująca się w odwracanie
    > kota ogonem od tego co jest tak naprawdę ważne.
    > Nie mam statysyk, ale IMHO nie ginie dużo osób w mieście przez to, że ktoś
    > im wymusił a oni jechali - o zgrozo - 60 zamiast 50.

    Raczej nie. Jak widac - ciezarowki raczej nie zmuszaja do gwaltownego
    hamowania tych jadacych 50, a nawet jesli, to zderzenie przy 40 nie
    jest tragiczne w skutkach.
    Ale jak wymusi pieszy czy rowerzysta, to juz roznie moze byc.

    > Bardziej powinni się skupić na zapierdalacza poza zabudowanym ganjącym 130
    > / 90 na wąskiej drodze krajowe.

    A masz jakies statystyki, ze przez to ginie duzo osob ?
    Bo zasada ta sama :-)

    > Bo o tym, że pokażą że to tak naprawdę często kiepiskie drogi przyczyniają
    > się do wypadków - na to nie liczę.

    No ale predkosc trzeba dopasowac do warunkow :-)

    J.

  • 53. Data: 2014-07-17 12:48:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 17 Jul 2014 07:21:49 +0200, anacron napisał(a):

    > Ty mówisz zapewne o tym filmie?
    > https://www.youtube.com/watch?v=61B933MSQl0
    >
    > Dla porównania tu masz "mój" film:
    > https://www.youtube.com/watch?v=64GTMaIgbFg

    Ale Ty miewasz ataki pomrocznosci :-P

    No i z jaka predkoscia jechales ?

    > A tu auto z lewej "po"
    > https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/bylsobi
    esid.jpg
    > Tyle mojego komentarza.

    Ale czego ma dowodzic - ze po trafieniu 90 w lekka przeszkode nie ma
    zagrozenia zycia ?

    J.

  • 54. Data: 2014-07-17 16:38:18
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2014-07-16 12:20:26 +0200, szerszen <s...@t...pl> said:

    > o własnych siłach odjechać z miejsca kolizji, bo o wypadku nie ma mowy.

    Wręcz przeciwnie - to właśnie jest wypadek.
    (tak, mam wsparcie przepisów)

    --
    Bydlę

  • 55. Data: 2014-07-17 22:36:47
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 17.07.2014 12:48, J.F. pisze:
    > No i z jaka predkoscia jechales ?

    Większą niż 50 km/h

    > Ale czego ma dowodzic - ze po trafieniu 90 w lekka przeszkode nie ma
    > zagrozenia zycia ?

    Tego, że to Mondeo to z papieru, aby tak się pogięło to musiało być dużo
    więcej niż 60 km/h w momencie rozpoczęcia procesu hamowania.

    --
    anacron

  • 56. Data: 2014-07-17 23:11:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-17 11:33, Franc pisze:

    > Zaczął bym od tego, że to kampania społeczna wpisująca się w odwracanie
    > kota ogonem od tego co jest tak naprawdę ważne.

    Tak prawdę mówiąc to ten kot jest jakby trochę odwrócony.
    Bo zdarzają się wypadki gdzie wina nieudzielenie pierwszeństwa jest po
    jednej stronie, jednak ciężkie skutki wypadku wynikają z tego że ktoś
    inny jechał z nadmierną prędkością.

    > Nie mam statysyk, ale IMHO nie ginie dużo osób w mieście przez to, że ktoś
    > im wymusił a oni jechali - o zgrozo - 60 zamiast 50.

    No jest to ciekawe pytanie, niestety policja nie udostępnia tu jakiś
    łatwych do interpretacji statystyk.

    Czerpiąc wiedzę o świecie z telewizora faktycznie wydaje się że wypadki
    powodują wyłącznie młodzi gniewni w BMW, pijani i jadący 150+km/h.
    Ale coś mi się wydaje że bardzo wiele ofiar na drogach to będzie właśnie
    tak że sytuację zrobił ktoś, ale ofiary są dlatego że ktoś inny jechał
    za szybko.

> [...]
    > mnie skosiło, jeszcze auto spóściłem z górki w dół żeby skrzyżowania nie

    Nie ma problemu żeby wyhamować i z 300km/h - jeżeli ilość miejsca jest
    wystarczająca a wyhamowanie.
    A taka specyfika ruchu w mieście, że praktycznie nie da się zrobić tak
    żeby do zderzeń nie dochodziło - ruch jest tak ciasny i przecina się
    tyle razy, że zderzenia są w zasadzie nieuniknione.
    I tu okazuje się że szansa na to żeby nie było ofiar to jeździć z taką
    prędkością żeby dało się chociaż przeżyć w typowo spotykanych sytuacjach.

  • 57. Data: 2014-07-18 01:34:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-17 22:36, anacron pisze:

    > Większą niż 50 km/h

    > Tego, że to Mondeo to z papieru, aby tak się pogięło to musiało być dużo
    > więcej niż 60 km/h w momencie rozpoczęcia procesu hamowania.

    Mondeo z reklamy uderza podszybiem w wysoką ciężarówkę, więc to się nie
    bardzo przekłada.

    Poza tym wiesz - to nie był prawdziwy wypadek ;)
    Tam wokoło tego wypadku cały czas idzie policjant i mówi do widzów. Tak
    naprawdę to niemożliwe, to tylko takie tricki z telewizji.
    Nie chodzi tyle o studium wytrzymałości Mondeo, a o przekazanie czegoś.

    Czy to coś ma sens i czy do kogokolwiek trafi to już inna bajka i może
    to po prostu kolejny gniot na miarę "Smutnego Autobusu" - no ale taka
    już specyfika zamówień publicznych.

  • 58. Data: 2014-07-18 08:56:38
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 17 Jul 2014 16:38:18 +0200
    Bydlę <p...@g...com> wrote:

    > Wręcz przeciwnie - to właśnie jest wypadek.

    dla mnie wypadek jest z poszkodowanymi, tu by ich nie było :)

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 59. Data: 2014-07-18 10:37:54
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2014-07-18 08:56:38 +0200, szerszen <s...@t...pl> said:

    > dla mnie wypadek jest z poszkodowanymi, tu by ich nie było :)

    :-)

    A tu mam fragment mej korespondecji z panią (autocenzura).

    ===
    W kodeksie drogowym nie ma podanej definicji i pojęcia kolizja drogowa.
    Termin ten jest używany potocznie przez funkcjonariuszy policji, w celu
    ułatwienia rozróżnienia wypadków, w których są ofiary, od tych, gdzie
    ofiar nie ma. Zarządzenie Nr 635 Komendanta Głównego Policji z dnia 30
    czerwca 2006 roku w sprawie metod i form prowadzenia przez Policję
    statystyki zdarzeń drogowych w par. 3 wyjaśnia:
    "Określenie użyte w zarządzeniu oznaczają:
    1/. wypadek drogowy - zdarzenie drogowe, które pociągnęło za sobą
    ofiary w ludziach, w tym także u sprawcy tego zdarzenia, bez względu na
    sposób zakończenia sprawy;
    2/. kolizja drogowa - zdarzenie drogowe, które pociągnęło za sobą
    wyłącznie straty materialne".
    Mam nadzieję, ze będzie to Panu pomocne.
    Pozdrawiam asp. sztab. Ilona Golec
    ===

    Jest to jej odpowiedź na pytanie, dlaczego na ich stronie www napisali,
    że ZGODNIE Z PRAWEM rozróżnia się kolizję i wypadek.
    W ciągu dalszej korespondencji potwierdziła, że w ogóle nie rozumie
    różnicy między prawem, a jakiś-tam papierkiem podpisanym przez
    jakiegoś-tam gościa.
    Cóż - policjantka...

    W każdym razie ja zawsze zgłaszam wypadek - i nie daję się przegadać dyżurnemu.

    --
    Bydlę

  • 60. Data: 2014-07-18 11:14:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 Jul 2014 10:37:54 +0200, Bydlę napisał(a):
> [...]
    [...]
> [...]
    > W ciągu dalszej korespondencji potwierdziła, że w ogóle nie rozumie
    > różnicy między prawem, a jakiś-tam papierkiem podpisanym przez

    Ale sie odroznia. W Kodeksie Karnym.

    Bo Wykroczen to bardzo ciemno napisany :-)

    J.