  • Data: 2010-02-06 01:19:06
    Temat: Re: Rejestrator trasy - test
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-02-05 21:10, glang pisze:
> [...]
    > napisałem tego posta bo co jakis czas pojawia się dyskusja na ten temat
    > tym co piszą o ORMO itp współczuję i przytoczę sytuację z przedwczoraj
    > jadę za ciężarówką. na poboczu widzę jadący skuter. prędkość około 40-50
    > km/h. błoto pośniegowe oczywiście na poboczu. ciężarówka mija skuter,
    > kierownik skutera wpada w poślizg rzuca nim w prawo i lewo i się
    > przewraca na środek pasa. dzięki Bogu z naprzeciwka nic nie jechało więc
    > go ominałem. gdybym go przejechał jak myślicie w naszym kraju kto by za
    > to miał wyrok? nie pacjent na skuterze przy minus 10 stopni, jadący po
    Ok, ja tam cię popieram. I też rejestrator do auta majstruję, ale
    niestety - to co pokazałeś to jakością coś nie grzeszy. Ani rozmiarem -
    40MB na ~1minutę materiału, to daje 2,4GB danych na godzinę! A jakość
    taka że tablica rejestracyjna to 3 pixele. (miejmy na dzieję że wina
    kompresji kodeka na www)
    Jeśli ktoś coś znajdzie "full hd" z dobrą kompresją i parametrami, to
    nie podaje. Aktualnie mam plan taki:
    - Komputer typu "nettop" - czyli zwykły PC ale mały tani i prosty, na
    procesorze atom n330 albo n270 można kupić za kilkaset zł. Posiada
    przynajmniej te 1GB szybkiego ram, zwykły dysk laptopowy albo duuży
    pendrive lub SDhc jako dysk, bez problemu zasila się laptopowym
    zasilaczem z 12v, nie pobiera wiele prądu...
    - Kamera (kamery) typu "webcam" ale jakieś lepsze, megapixelowe i czułe
    na światło (by w nocy cokolwiek zarejestrowały), i na USB - bo wszytko
    co podłączane po video to tylko PAL, czyli rozdzielczość jeszcze gorsza
    niź te 640x480.
    - Soft który przechwytuje obraz z np 2 kamer, skleja w jedną klatkę,
    dodaje na to tekst "data godzina" (plus ewentuanie np prędkość z gps,
    pozycja, stan wejść z I/O typu migacze stop itp itp), i zapisuje w locie
    w kodeku mpeg4 itp (atom wyrabia spokojnie, a zwłaszcza na płycie z ion
    i gf9400 jako enkoder).
    - wg mnie istotne jest to, by wszystko działało automagicznie. Np
    automatycznie po rozbrojeniu alarmu/zamka w aucie włączało się
    nagrywanie, i trwało nadal, nawet po wyłączeniu zapłonu, aż do kolejnego
    zamknięcia auta. Tak by w razie jakiejś kolizji nie było problemu że
    ostatnie klatki urwało.
    - powinien być jakiś "red button" przy kierownicy który powoduje zgranie
    ostatniego odcinka czasu na dostępny dla kierowcy pendrive (skopiowanie
    tego fragmentu nagrania z "pełnego archiwum")- tak by po jakiejś
    sytuacji drogowej wystarczyło dany moment zaznaczyć guzikiem, a po
    przyjeździe do domu - zabrać pendrive z zgranym tylko tym momentem.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173