  • 1. Data: 2019-12-12 19:09:56
    Temat: Rejestrator jazdy po raz kolejny
    Od: z <...@...pl>

    Dużo już było napisane i są nawet hiciory ale...
    pojawiła się kwestia niesłusznego mandatu za przekroczenie prędkości.
    Mi się nie zdarzyło ale jak patrze w mediach... ;-)

    Wychodzi na to że rejestrator ma mieć GPS oraz wystarczającą pamięć aby
    nie tylko mieć pod ręką kilkanaście ostatnich minut w pętli ale
    powiedzmy miesiąc w archiwum. ;-)
    Jak to technicznie rozwiązać? Maksymalnie duża karta pamięci?
    Zrzucanie ręczne czy może jakiś automat do chmury?

    Czy te pliki z rejestratorów są maksymalnie kompresowane czy tak aby
    mały procesorek sobie poradził?

  • 2. Data: 2019-12-12 21:31:31
    Temat: Re: Rejestrator jazdy po raz kolejny
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-12-12 o 19:09, z pisze:
> [...]
    > Jak to technicznie rozwiązać? Maksymalnie duża karta pamięci?
    > Zrzucanie ręczne czy może jakiś automat do chmury?

    I rejestrator nagra jaki masz numer rejestracyjny?

    > Czy te pliki z rejestratorów są maksymalnie kompresowane czy tak aby
    > mały procesorek sobie poradził?

    Zależy od rejestratora. Generalnie przy tym zapisie (HD) i kompresji
    wychodzą duże pliki. Znacznie prościej zainstalowac sobie inne
    oprogramowanie, które w oparciu o GPS będzie zapisywać trasę, prędkość
    czy inne zdarzenia związane z jazdą. Nie wiem jak to wygląda w sądzie
    (jako dowód w Polsce) ale inne kraje honorują takie zapisy.
    Programów pod dostatkiem.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 3. Data: 2019-12-12 21:49:30
    Od: s...@g...com

    On Thursday, 12 December 2019 12:10:13 UTC-6, z wrote:
> [...]
    >
    > Wychodzi na to że rejestrator ma mieć GPS oraz wystarczającą pamięć aby
    > nie tylko mieć pod ręką kilkanaście ostatnich minut w pętli ale

    Ale po co to archiwum?
    GPS fajna sprawa ale mysle ze i bez niego da sie ocenic predkosc patrzac na
    zmieniajace sie swiatla w sygnalizatorach.

    > Jak to technicznie rozwiązać? Maksymalnie duża karta pamięci?
    > Zrzucanie ręczne czy może jakiś automat do chmury?

    nie czytac farmazonow na forach tylko spytac tych co mieli praktyczne sytuacje?

    > Czy te pliki z rejestratorów są maksymalnie kompresowane czy tak aby
    > mały procesorek sobie poradził?

    Raczej tak aby procesorek se dal rade.
    I tak naprawde nie chodzi o procesorek a raczej o to ze ustawienia kodeka maja
    zapewnic sensowna(czytaj kompromis) jakosc i dla statycznych sytuacji jak i
    dynamicznych w sloncu czy zaszumionego materialu z nocy.

    Jak sobie takie pliki przepuscisz przez dwuprzebiegowy kodek to bez zbytniej straty
    jakosci mozna uszczuplic plik o 30-50-80%

  • 4. Data: 2019-12-12 23:56:55
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-12 19:09, z wrote:
> [...]
    > Zrzucanie ręczne czy może jakiś automat do chmury?
    >
    > Czy te pliki z rejestratorów są maksymalnie kompresowane czy tak aby

    Np 100MB/min

  • 5. Data: 2019-12-13 07:29:13
    Od: p...@g...com

    --Mi się nie zdarzyło ale jak patrze w mediach... ;-)

    link ?

    --Wychodzi na to że rejestrator ma mieć GPS oraz wystarczającą pamięć aby
    nie tylko mieć pod ręką kilkanaście ostatnich minut w pętli ale
    powiedzmy miesiąc w archiwum. ;-)

    nonsens, jak blysnelo to blokujesz nagranie i po problemie ale ciagle nagrywanie i
    archiwizacja jest bardzo kosztowna ... u mnie tydzien nagran 4k to okolo jedna karta
    128 GB (nagrania emergency i parking mode ida do innych katalogow) a to co potrzeba
    sciagam po wifi (1 minuta nagrania)

    --Czy te pliki z rejestratorów są maksymalnie kompresowane czy tak aby
    mały procesorek sobie poradził?

    tak xiaomi daje mp5 powyzej FHD

  • 6. Data: 2019-12-13 08:22:19
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-13 o 07:29, p...@g...com pisze:
    > link ?

    Państwo w państwie Polsat

  • 7. Data: 2019-12-13 08:23:05
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-13 o 07:29, p...@g...com pisze:
    > nonsens, jak blysnelo to blokujesz nagranie i po problemie

    Chyba nie zawsze błyska

  • 8. Data: 2019-12-13 08:26:05
    Od: z <...@...pl>

    128 Giga mnie nie przeraża. Dyski tanie ;-) Mógłbym nawet to lekko
    skompresować. Ale wolałbym gotowe samodziałające rozwiązanie.

  • 9. Data: 2019-12-13 09:59:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >powiedzmy miesiąc w archiwum. ;-)

    >nonsens, jak blysnelo to blokujesz nagranie i po problemie

    A jak nie zauwazysz blysniecia ?

    >ale ciagle nagrywanie i archiwizacja jest bardzo kosztowna ... u mnie
    >tydzien nagran 4k to okolo jedna karta 128 GB

    Karty potanialy i 4 takowe to nie jest wielki wydatek, tylko wymieniac
    co tydzien.

    Albo dwie kamerki - jedna 4k, druga 1k - na fotoradar starczy.

    >(nagrania emergency i parking mode ida do innych katalogow) a to co
    >potrzeba sciagam po wifi (1 minuta nagrania)

    Albo ... sciagnac po wifi i przerobic na mniejsza rozdzielczosc

    J.

  • 10. Data: 2019-12-13 11:10:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Polska to duzy kraj. Daj sto linkow do takich zdarzen ze ktos oszukal na prędkości
    zeby wyłudzić mandat. Poza tym co da nagranie? Sąd może nie uznac go jako dowodu
    chociażby dlatego że urządzenie nie ma stosownych badań z urzędu miar tylko jest
    zabawką.