  • 11. Data: 2019-12-13 12:21:24
    Temat: Re: Rejestrator jazdy po raz kolejny
    Od: p...@g...com

    --Karty potanialy i 4 takowe to nie jest wielki wydatek, tylko wymieniac
    co tydzien.

    mam dwie ale nigdy nie wymieniam punktualnie tylko jak mi sie przypomni ew. jak cos
    ciekawego sie nagralo

    --Albo dwie kamerki - jedna 4k, druga 1k - na fotoradar starczy.

    mai pro zgrywa tez w gorszej rozdzielczosci na potrzeby podgladu wifi 1 min to chyba
    20 MB

    --Albo ... sciagnac po wifi i przerobic na mniejsza rozdzielczosc

    128 GB ? a to powodzenia :-)

  • 12. Data: 2019-12-13 12:57:17
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    z <...@...pl> wrote:

    > pojawiła się kwestia niesłusznego mandatu za przekroczenie prędkości.

    Teoretycznie rejestrator nie jest urządzeniem pomiarowym i nie może służyć
    do określenia prędkości. Praktycznie -- biegły od rekonstrukcji wypadków
    rozklatkował moje nagranie i na jego podstawie określił prędkość, i taka
    opinia poszła do sądu.

    > Wychodzi na to że rejestrator ma mieć GPS oraz wystarczającą pamięć aby
    > nie tylko mieć pod ręką kilkanaście ostatnich minut w pętli ale
    > powiedzmy miesiąc w archiwum. ;-)

    Mój na karcie 32GB trzyma ok. 4h w pętli.

    > Czy te pliki z rejestratorów są maksymalnie kompresowane czy tak aby
    > mały procesorek sobie poradził?

    Pliki są duże. Aby procesorek sobie poradził.

  • 13. Data: 2019-12-13 13:01:58
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    z <...@...pl> wrote:

    > Mógłbym nawet to lekko skompresować.

    Nie kompresuj. W razie czego w sądzie przyda się oryginał z rejestratora.
    U mnie przeszło po wycięciu fragmentu (nie dostarczyłem 3-minutowego
    oryginału tylko fragment pokazujący zdarzenie), ale nie kompresowałem,
    użyłem kodeka "copy" czyli skopiowanie strumienia.

    Sprawca i tak podważał ten film i twierdził, że był manipulowany (ale nie
    przez to wycięcie, tylko on zapamiętał to zdarzenie inaczej), ale biegły
    (od rekonstrukcji wypadków, nie od autentyczności filmów) wykluczył
    ingerencję, za co sprawca zapłacił dodatkowe 800zł.

  • 14. Data: 2019-12-13 13:03:08
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:

    > Sąd może nie uznac go jako dowodu chociażby dlatego że urządzenie nie ma
    > stosownych badań z urzędu miar tylko jest zabawką.

    Sąd powołuje biegłego.

  • 15. Data: 2019-12-13 14:45:47
    Od: z <...@...pl>

    > Polska to duzy kraj. Daj sto linkow do takich zdarzen ze ktos oszukal na prędkości
    zeby wyłudzić mandat. Poza tym co da nagranie? Sąd może nie uznac go jako dowodu
    chociażby dlatego że urządzenie nie ma stosownych badań z urzędu miar tylko jest
    zabawką.

    Trzeba się jakoś bronić. Iskry mają papiery a też są zabawkami ;-)

  • 16. Data: 2019-12-13 14:47:23
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-13 o 12:57, Queequeg pisze:
    > Mój na karcie 32GB trzyma ok. 4h w pętli.

    Dzięki za info. To mnie uspokoiło. Jaki masz model?

  • 17. Data: 2019-12-13 22:01:21
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 12 Dec 2019 19:09:56 +0100, z <...@...pl> wrote:

    >Wychodzi na to że rejestrator ma mieć GPS oraz wystarczającą pamięć aby
    >nie tylko mieć pod ręką kilkanaście ostatnich minut w pętli ale
    >powiedzmy miesiąc w archiwum. ;-)

    Miesiąc? Zapopmnij. na 32GB karcie w moim rejestratorze, 720p mieści
    się około 9 godzin nagrania. Chyba że przez miesiąc tyle jeździsz ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 18. Data: 2019-12-13 23:44:08
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-13 12:57, Queequeg wrote:

> [...]
    > do określenia prędkości. Praktycznie -- biegły od rekonstrukcji wypadków
    > rozklatkował moje nagranie i na jego podstawie określił prędkość, i taka

    Nie może być używany do kontroli.

  • 19. Data: 2019-12-14 17:16:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-12-12 o 19:09, z pisze:
    > Dużo już było napisane i są nawet hiciory ale...
    > pojawiła się kwestia niesłusznego mandatu za przekroczenie prędkości.
    > Mi się nie zdarzyło ale jak patrze w mediach... ;-)

    Fotoradary to raczej działają prawidłowo.
    Nieprawidłowe pomiary to wynik "wspaniałych" mierników ręcznych policji,
    albo pomiarów z videorejestratora gdzie radiowóz zbliża się do pojazdu
    którego prędkość rzekomo mierzy.

    Ale o takich pomiarach zazwyczaj dowiadujesz się natychmiast, więc nie
    ma problemu archiwizowania.

> [...]
    > Jak to technicznie rozwiązać? Maksymalnie duża karta pamięci?
    > Zrzucanie ręczne czy może jakiś automat do chmury?

    Jak masz garaż (albo przynajmniej parkujesz pod domem), a kamera ma WiFi
    i zasilanie jak samochód stoi - pewnie można sobie taki backup na serwer
    w domu zrobić.
    Bo wyciągać kartę i zgrywać ręcznie, to słabo to widzę - za często bym o
    tym zapominał i jeździł bez karty.

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 20. Data: 2019-12-14 19:37:01
    Od: p...@g...com

    Trzeba ręcznie włączyć hotspota ale sens ma ciągnięcie tylko wybranych plików a nie
    całości.