  • 31. Data: 2011-11-10 20:33:39
    Temat: Re: Rejestracja motocykla przywiezionego z zagranicy
    Od: Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl>

    > Dobra, w sumie nie mój problem.
    > Jeśli uważasz, że UFG ma w nosie ustawę o obowiązkowym OC, to Twoja
    > sprawa, i Twoja kasa.

    "...od chwili
    wprowadzenia tych pojazdów do ruchu. "

    Kluczowa sentencja powyżej...
    IMO w w art. jest wymieniona cała lista pojazdów, które podlegają
    obowiązkowi posiadania OC od momentu wprowadzenia tych pojazdów do ruchu.

    I to by miało sens bo jaką miałaby intencje ustawodawca w zmuszaniu
    obywateli do ubezpieczania pojazdów, które nie poruszają się po drogach...

    --
    _______
    Songoku

  • 32. Data: 2011-11-10 20:37:08
    Od: Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl>

    W dniu 2011-11-10 17:15, Kuczu pisze:
    wykupywac

    wykupować!

    wykupywac to się możesz na kiblu :)

    --
    _______
    Songoku

  • 33. Data: 2011-11-10 20:48:42
    Od: Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl>

    W dniu 2011-11-10 21:32, Yogi(n) pisze:

    > W sumie najbardziej martwi mnie ten przegląd, bo pojechać nań motorem
    > nim nie dam rady, a choć przyczepkę można pożyczyć, to i tak nie mam
    > haka w aucie. Ale do wiosny coś wymyślę, może diagnosta da się namówić
    > na wycieczkę do mojego garażu, a po wystawieniu glejtu i zarejestrowaniu
    > mogę podjechać i niech pomierzy co tam jeszcze mu się spodoba;-)

    ojtam, ojtam nie bądź świętszy od papieża; nadgorliwość jest gorsza od
    faszyzmu i kilka innych powiedzonek :P
    --
    _______
    Songoku

  • 34. Data: 2011-11-10 21:40:23
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-11-10 21:37, Songoku pisze:
    > W dniu 2011-11-10 17:15, Kuczu pisze:
    > wykupywac
    >
    > wykupować!
    >
    > wykupywac to się możesz na kiblu :)

    Pfff

    http://www.ekorekta24.pl/aktualnosci-jezykowe/9-odmi
    ana/38-kupowac-ale-wykupywac

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 35. Data: 2011-11-10 21:42:31
    Od: Kuczu <q...@g...com>

> [...]

    > na wycieczkę do mojego garażu, a po wystawieniu glejtu i zarejestrowaniu
    > mogę podjechać i niech pomierzy co tam jeszcze mu się spodoba;-)

    Mozna zarejestrowac pojazd na tablice probne i z ich pomoca dojechac na
    stacje diagnostyczna celem wykonania przegladu.

  • 36. Data: 2011-11-11 19:42:17
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    >Szczególnie polecam: "Przepisy /.../ stosuje się także do posiadacza
    >/.../ przed jego rejestracją"

    Ja rowniez polecam, szczególnie zakonczenie tego zdania:
    "...od chwili wprowadzenia tych pojazdów do ruchu"
    ;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 37. Data: 2011-11-14 10:58:24
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 10 Nov 2011 21:25:51 +0100, "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>
    wrote:

    >No ale dlaczego w takim razie zapis:
    >nie powinien być interpretowany tak właśnie - rejestruję -> ubezpieczam ->
    >jeżdżę. Czy odnosi się tylko historycznych w przedostatniej linijce?

    nie. Odnosi się do "posiadacza lub kierującego pojazdem
    zarejestrowanym za granicą,niedopuszczonym do ruchu na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej" i do "posiadacza lub kierującego pojazdem
    historycznym".

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 38. Data: 2011-11-14 11:00:27
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-14, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > zarejestrowanym za granicą,niedopuszczonym do ruchu na terytorium
    > Rzeczypospolitej Polskiej" i do "posiadacza lub kierującego pojazdem

    Chlopie przestan wprowadzac ludzi w blad. Pojazd ubezpieczasz najpozniej
    w dniu rejestracji. Wszystko.

    Idz do komisu gdzie stoi kilkadziesiat sprowadzonych pojazdow i zapytaj
    czy maja OC.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 39. Data: 2011-11-14 11:02:53
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 14 Nov 2011 11:00:27 +0000 (UTC), AZ
    <a...@g...com> wrote:

    >Chlopie przestan wprowadzac ludzi w blad. Pojazd ubezpieczasz najpozniej
    >w dniu rejestracji. Wszystko.

    przyznaję się do błędu. Sprowadzone rzeczywiście nalezy obowiązkowo
    ubezpieczyć dopiero wtedy.

  • 40. Data: 2011-11-14 11:03:16
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-14, AZ <a...@g...com> wrote:

    > Chlopie przestan wprowadzac ludzi w blad. Pojazd ubezpieczasz najpozniej
    > w dniu rejestracji. Wszystko.
    >
    > Idz do komisu gdzie stoi kilkadziesiat sprowadzonych pojazdow i zapytaj
    > czy maja OC.

    Należy pamiętać, że obowiązek zawarcia umowy ubezpieczenia OC powstaje:

    - najpóźniej w dniu pierwszej rejestracji pojazdu na terytorium Polski
    (z wyjątkiem pojazdów historycznych),

    - w dniu nabycia pojazdu mechanicznego zarejestrowanego, jeżeli zbywca
    nie posiadał ubezpieczenia OC,

    - przed wprowadzeniem do ruchu pojazdu wolnobieżnego, pojazdu
    historycznego, pojazdu mechanicznego niezarejestrowanego,

    - najpóźniej w dniu wygaśnięcia dotychczasowej polisy,

    - najpóźniej w dniu ustania odpowiedzialności firmy ubezpieczeniowej
    (np. w wyniku likwidacji lub upadłości towarzystwa),

    - przed przekroczeniem granicy, jeżeli posiadacz lub kierujący pojazdem
    mechanicznym wprowadzonym do ruchu na terytorium RP nie posiada
    ubezpieczenia OC,

    - przed wprowadzeniem do ruchu pojazdów zarejestrowanych za granicą,
    niedopuszczonych do ruchu na terytorium RP.

    http://www.ufg.pl/web/guest/oc-komunikacyjne

    --
    Artur
    ZZR 1200