  • 21. Data: 2011-11-10 09:21:56
    Temat: Re: Rejestracja motocykla przywiezionego z zagranicy
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 09 Nov 2011 21:52:57 +0100, Songoku
    <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl> wrote:

    >Dokładnie - od chwili rejestracji. Jak nie zarejestrujesz to nie będzie
    >śladu w CEPiKu i UFG Cię nie upoluje.

    a uwzględniłeś w rozważaniach obowiązek zgłoszenia _nabycia_ pojazdu?
    Czy masz pewność, że sprzedawca nie zgłosił jego _zbycia_ do wydziału
    komunikacji?
    I czy w momencie sprowadzenia pojazdu do PL nie powstaje "ślad"?
    Przecież moze być tak, że UFG zapuka do porpzedniego właściciela i
    powie: "akuku, gdzie jest OC?", a ów odpowie "przecież pół roku temu
    sprzedałem pojazd, proszę, oto umowa". I czy rzeczywiście brak
    rejestracji uchroni przed upolowaniem?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 22. Data: 2011-11-10 11:23:19
    Od: Tytus <v...@o...pl>

    Siemka
    Jarek Andrzejewski
    a uwzględniłeś w rozważaniach obowiązek zgłoszenia _nabycia_ pojazdu?
    Czy masz pewność, że sprzedawca nie zgłosił jego _zbycia_ do wydziału
    komunikacji?

    UFG uda sie do USA, przemierzy niczym KJ route 66 by na pustyni
    spotkac sie z poprzednim wlascicielem pojazdu "Siedzacym Bykiem"
    potomkiem wielkiego wojownika "Odzywajacego_po_spozyciu_marsa"...

    *** a ów odpowie "przecież pół roku temu
    sprzedałem pojazd, proszę, oto umowa". I czy rzeczywiście brak
    rejestracji uchroni przed upolowaniem?

    Jarku oczywiscie UFG napisze na Berdyczow i stamtad otrzyma odpowiedz
    o adresie poprzedniego wlasciciela...
    Realnie w polszy jedzi podobno ok 20-30% pojazdow bez OC - i nikt nie
    widzi w tym interesu zeby zrobic dostepna baze danych ubezpieczonych.
    A UFG zaczyna dzialac na czyjes wyrazne polecenie - polucjanta, WK, TU
    etc...

  • 23. Data: 2011-11-10 12:20:19
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 10.11.2011 Tytus <v...@o...pl> napisał/a:

    > Jarku oczywiscie UFG napisze na Berdyczow i stamtad otrzyma odpowiedz
    > o adresie poprzedniego wlasciciela...
    > Realnie w polszy jedzi podobno ok 20-30% pojazdow bez OC

    One w większości nie jeżdżą, tylko integrują się z otoczeniem. Na
    parkingach, podwórkach i szopach.

    Ogólnie można sobie ciągle (tak mi się zdaje) kupić pojazd i go nie
    rejestrować. Nie jeździ po drogach, nie ma problemu. Ale to dotyczy
    nowych i sprowadzonych. W wypadku zarejestrowanych w kraju już jest
    problem i nie da się łatwo wyrejestrować. I tutaj mamy obowiązek
    zachowania ciągłości OC. No chyba że coś się w przepisach ostatnio
    zmieniło.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 24. Data: 2011-11-10 12:47:00
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 10 Nov 2011 03:23:19 -0800 (PST), Tytus <v...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    >spotkac sie z poprzednim wlascicielem pojazdu "Siedzacym Bykiem"
    >potomkiem wielkiego wojownika "Odzywajacego_po_spozyciu_marsa"...

    prawdopodobnie nie :-)
    Ale zapomniałeś o "śladzie", który powstał w momencie clenia. UFG już
    może wiedzieć o pojeździe i zauważyć, że nie ma w bazie pasującego
    rekordu OC.

  • 25. Data: 2011-11-10 13:37:01
    Od: <MW>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ale zapomniałeś o "śladzie", który powstał w momencie clenia. UFG już
    > może wiedzieć o pojeździe i zauważyć, że nie ma w bazie pasującego
    > rekordu OC.

    I UFG jeździ po wszystkich handlarzach i dopytuje się "kiedy wreszcie
    sprzedacie te rzęchy, co to juz po pół roku gniją wam na podwórkach"?

    --
    MW

  • 26. Data: 2011-11-10 14:41:47
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 10 Nov 2011 14:37:01 +0100, <MW> wrote:

    >I UFG jeździ po wszystkich handlarzach i dopytuje się "kiedy wreszcie
    >sprzedacie te rzęchy, co to juz po pół roku gniją wam na podwórkach"?

    Dobra, w sumie nie mój problem.
    Jeśli uważasz, że UFG ma w nosie ustawę o obowiązkowym OC, to Twoja
    sprawa, i Twoja kasa.

    USTAWA
    z dnia 22 maja 2003 r.
    o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu
    Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych

    (Dz. U. z 2003 r. Nr 124 poz.1152 z późn. zm.)

    Art. 2. 1. Określenia użyte w ustawie oznaczają:
    10) pojazd mechaniczny:
    a) pojazd samochodowy, ciągnik rolniczy, motorower i przyczepę
    określone w przepisach ustawy - Prawo o ruchu drogowym

    Art. 4. Ubezpieczeniami obowiązkowymi są:
    1) ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów
    mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem tych pojazdów,
    zwane dalej "ubezpieczeniem OC posiadaczy pojazdów mechanicznych";

    Ubezpieczenie OC posiadaczy pojazdów mechanicznych

    Art. 23. 1. Posiadacz pojazdu mechanicznego jest obowiązany zawrzeć
    umowę obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych
    za szkody powstałe w związku z ruchem posiadanego przez niego pojazdu.
    2. Przepisy dotyczące obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy
    pojazdów mechanicznych stosuje się także do posiadacza lub kierującego
    pojazdem mechanicznym, przed jego rejestracją, jak również do
    posiadacza lub kierującego pojazdem zarejestrowanym za granicą,
    niedopuszczonym do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz
    do posiadacza lub kierującego pojazdem historycznym, od chwili
    wprowadzenia tych pojazdów do ruchu.

    Szczególnie polecam: "Przepisy /.../ stosuje się także do posiadacza
    /.../ przed jego rejestracją"

  • 27. Data: 2011-11-10 14:52:58
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 10 Nov 2011 15:41:47 +0100, Jarek Andrzejewski

    >Art. 2. 1. Określenia użyte w ustawie oznaczają:
    >10) pojazd mechaniczny:
    >a) pojazd samochodowy, ciągnik rolniczy, motorower i przyczepę
    >określone w przepisach ustawy - Prawo o ruchu drogowym

    jakby ktoś nie znał także Kodeksu drogowego, to dodam:

    pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia
    jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje
    ciągnika rolniczego;

    pojazd silnikowy - pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem motoroweru
    i pojazdu szynowego;

    pojazd - środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze
    oraz maszynę lub urządzenie do tego przystosowane;

  • 28. Data: 2011-11-10 16:15:41
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    > odpowiedz sobie na pytania:
    > - czy jesteś właścicielem pojazdu?
    > - czy pojazd jest objęty obowiązkowym ubezpieczeniem OC?

    Ale kto Ci broni wykupywac OC na wszystko ? Uparles sie jak glupi i
    meczysz.
    Pojazd nie byl zarejestrowany w Polsce, nie ma zadnych tablic --> nie
    bedzie poruszac sie po drogach do czasu zarejestrowania --> nie musi
    miec OC.
    Taka jest praktyka a cytaty z internetu powklejaj sobie na Fejsbuku.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 29. Data: 2011-11-10 20:25:51
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" napisał w wiadomości grup
    com...

    Raczej moja, nie MW ;-)

> [...]
    >niedopuszczonym do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz
    >do posiadacza lub kierującego pojazdem historycznym, od chwili

    No ale dlaczego w takim razie zapis:
    > od chwili wprowadzenia tych pojazdów do ruchu.
    nie powinien być interpretowany tak właśnie - rejestruję -> ubezpieczam ->
    jeżdżę. Czy odnosi się tylko historycznych w przedostatniej linijce?

    --
    Yogi(n)

  • 30. Data: 2011-11-10 20:32:41
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Użytkownik "Songoku" napisał w wiadomości grup

    >Sorki za zagmatwanie wątku.
    >Yogi(n) zignoruj moje teorie o Vat'ie w Twoim przypadku nie maja
    >zastosowania :)

    Jasne, intencje miałeś przecież dobre. Dla rozwiania wątpliwości - VAT
    został opłacony, ten problem odpada.
    Zostaje jeszcze kwestia tłumaczenia i związanej z nim opłaty, przeglądu,
    rejestracji i ubezpieczenia, z pobieżnych kalkulacji wychodzi, że powinienem
    się zamknąć w 600-650 zł.
    W sumie najbardziej martwi mnie ten przegląd, bo pojechać nań motorem nim
    nie dam rady, a choć przyczepkę można pożyczyć, to i tak nie mam haka w
    aucie. Ale do wiosny coś wymyślę, może diagnosta da się namówić na wycieczkę
    do mojego garażu, a po wystawieniu glejtu i zarejestrowaniu mogę podjechać i
    niech pomierzy co tam jeszcze mu się spodoba;-)
    --
    Yogi(n)