  • 11. Data: 2011-11-09 12:32:06
    Temat: Re: Rejestracja motocykla przywiezionego z zagranicy
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 8 Nov 2011 22:26:03 +0100, "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl> wrote:

    >Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup

    >Ale nie ma chyba obowiązku (ani możliwości) opłacenia OC przed
    >zarejestrowaniem?

    Jeśli z motocyklami jest jak z samochodami, to właściciel ma obowiązek
    zawrzeć umowę OC (lub może korzystać z OC poprzedniego właściciela aż
    do końca ważności polisy). Fakt rejestracji nie ma znaczenia (tak
    naprawdę nie ma obowiązku rejestracji pojazdu o ile wiem, choć jest
    obowiązek zgłoszenia nabycia i zbycia).
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 12. Data: 2011-11-09 13:07:25
    Od: <MW>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > do końca ważności polisy). Fakt rejestracji nie ma znaczenia (tak
    > naprawdę nie ma obowiązku rejestracji pojazdu o ile wiem, choć jest

    A kto jest poprzednim własicielem auta kupionego w salonie? U kogo ten
    właściciel miał wykupioną polisę?

    --
    MW

  • 13. Data: 2011-11-09 14:41:21
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 9 Nov 2011 14:07:25 +0100, <MW> wrote:

    >Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    >A kto jest poprzednim własicielem auta kupionego w salonie? U kogo ten
    >właściciel miał wykupioną polisę?

    wszak napisałem: ma obowiązek zawrzeć umowę OC. Jeśli nie ma polisy na
    pojazd - to trzeba ją kupić. UFG i CEPiK czuwają :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 14. Data: 2011-11-09 16:32:53
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-11-09 07:03, Songoku pisze:

    > No co ja Ci poradzę, że tak to się nazywa... trenowałem to już kilka
    > razy (6 dokładnie) i tak to jest. Oczywiście mówię o sytuacji prywatnego
    > importu. Generalnie VAT musisz zapłacić, jeśli sprowadzasz do użytku
    > zarobkowego lub towar jest nowy.

    Nieno, zaraz upadne. Cytuje watkotworce:

    "Kupuję motor od handlarza, który przywiózł go z USA, dostaję od niego
    fakturę i dowód dokonania odprawy celnej i uiszczenia cła oraz VAT (czy
    coś jeszcze powinienem dostać?"

    Tak nawiasem mowiac to nieraz cwiczylem podobna sytuacje i wiem troche
    jak to sie odbywa.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 15. Data: 2011-11-09 17:04:07
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" napisał w wiadomości grup
    com...

    > wszak napisałem: ma obowiązek zawrzeć umowę OC. Jeśli nie ma polisy na
    > pojazd - to trzeba ją kupić. UFG i CEPiK czuwają :-)

    OK, pytanie tylko - czy mogę to zrobić na wiosnę, w dniu zarejestrowania,
    czy muszę wcześniej? Pojazd nie ma żadnej tablicy i nie jest zarejestrowany
    w Polsce - będzie na wiosnę.

    --
    Yogi(n)

  • 16. Data: 2011-11-09 17:24:46
    Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "Yogi(n)" OK, pytanie tylko - czy mogę to zrobić na wiosnę, w dniu
    zarejestrowania, czy muszę wcześniej? Pojazd nie ma żadnej tablicy i nie
    jest zarejestrowany w Polsce - będzie na wiosnę.

    Tak sie sklada ze w tym kraju prawo tworza ludzie posrednio lub bezposrednio
    czerpiacy z niego zyski - wiec zwykle jest ono maksymalnie korzystne dla
    sprzedajacego a klient jest od tego zeby uiszczal i siedzial cicho.
    Tak wiec w ustawie jest powiedziane ze wazne ubezpieczenie OC powinny miec
    pojazdy PODLEGAJACE rejestracji. I tak n.p. mozna kupic OC tzw komisowe dla
    niezarejestrowanych pojazdow stajacych w komisie dzialajace podobno w czasie
    jazd probnych potencjalnych klientow.(nie znam niestety prawa ktore reguluje
    mozliwosc jazdy niezarejestrowanym pojazdem).
    Tyle teoria - w praktyce jesli nie placiles wczesniej to od chwili
    rejestracji w PL musisz miec.

    Tytus

  • 17. Data: 2011-11-09 20:52:57
    Od: Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl>

    > Tyle teoria - w praktyce jesli nie placiles wczesniej to od chwili
    > rejestracji w PL musisz miec.

    Dokładnie - od chwili rejestracji. Jak nie zarejestrujesz to nie będzie
    śladu w CEPiKu i UFG Cię nie upoluje.
    --
    _______
    Songoku

  • 18. Data: 2011-11-09 20:56:02
    Od: Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl>

    > Tak nawiasem mowiac to nieraz cwiczylem podobna sytuacje i wiem troche
    > jak to sie odbywa.

    Tak przepraszam odszczekuje. Zapomniałem, że jak sprowadzam z USA to clę
    i Vacę w DE bo u nich sprawniej, szybciej i taniej. A jak te wszystkie
    należności celno-podatkowe zrobię w DE to nasze urzędy traktują sprzęt
    jako sprowadzony z EU i dlatego trzeba to durne zaświadczenie z US.

    Sorki za zagmatwanie wątku.
    Yogi(n) zignoruj moje teorie o Vat'ie w Twoim przypadku nie maja
    zastosowania :)

    --
    _______
    Songoku

  • 19. Data: 2011-11-10 07:47:45
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl> wrote:

    >OK, pytanie tylko - czy mogę to zrobić na wiosnę, w dniu zarejestrowania,
    >czy muszę wcześniej? Pojazd nie ma żadnej tablicy i nie jest zarejestrowany
    >w Polsce - będzie na wiosnę.

    Upraszczajac: najpozniej w dniu rejestracji lub przed wprowadzeniem
    pojazdu na droge.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 20. Data: 2011-11-10 09:18:05
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 9 Nov 2011 18:04:07 +0100, "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl> wrote:

> [...]
    >czy muszę wcześniej? Pojazd nie ma żadnej tablicy i nie jest zarejestrowany

    odpowiedz sobie na pytania:
    - czy jesteś właścicielem pojazdu?
    - czy pojazd jest objęty obowiązkowym ubezpieczeniem OC?