-
41. Data: 2022-07-01 08:45:02
Temat: Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 01.07.2022 o 08:27, sirapacz pisze:
>
>> żarówkę wstaw 65W albo dwie równolegle.
>> tylko zrób im taką obudowę żeby nie spaliły samochodu.
>> np stary szklany reflektor.
>>
>> żarówka jest mega głupoto odporna.
>>
> O! może to jest myśl, ale to chyba empirycznie trzeba bo nie wiem czy
> spadek napięcia nie będzie za duży na niej.
To dasz 4szt równolegle :]
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina>>>
-
42. Data: 2022-07-02 13:37:45
Temat: Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
Od: M M <m...@g...com>
Dawno dawno temu (ponad 30 lat) na wakacyjnym wyjeździe z przyczepą mieliśmy
połączenie +12V z samochodu do przyczepy.
Spadek napięcia na przewodach był dość znaczny, lodówka w przyczepie działała ale
ładowanie aku już nie. Przewody musiałyby być znacznie grubsze, nie ze względu na
obciążalność ale właśnie ze względu na spadek napięcia.
Do tego w tym konkretnym aucie słabym elementem okazał się pasek klinowy alternatora
- ślizgał się, albo światła w aucie albo lodówka w przyczepie ale nie obie rzeczy na
raz. Nie, nie był to maluch - jakiś Nissan, benzyna jeszcze gaźnik, może diesle
miały mocniejsze alternatory, z elektroniki to tam był zegar cyfrowy :)
Był pomysł na następną wyprawę innym autem (nie doszła do skutku - nadeszły trudne
czasy, trzeba było sprzedać przyczepę a potem też wszystko inne) - w samochodzie
przetwornica z 12V na 24V (prosty podwajacz bez stabilizacji, miał to w ofercie
Conrad) co zmniejszało straty na długich przewodach, a w przyczepie step-down ze
stabilizacją napięcia 13,8V do pracy buforowej (samoróbka na L4970, mógł też być na
postoju zasilany z sieci przez klasyczny prostownik do ładowania, przerobiony z
2-połówkowego na 2 diodach na mostek by podwoić napięcie).