-
X-Received: by 2002:a05:6214:19c1:b0:461:f64c:df9d with SMTP id
j1-20020a05621419c100b00461f64cdf9dmr19636776qvc.14.1656761865478; Sat,
02 Jul 2022 04:37:45 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a05:6214:19c1:b0:461:f64c:df9d with SMTP id
j1-20020a05621419c100b00461f64cdf9dmr19636776qvc.14.1656761865478; Sat,
02 Jul 2022 04:37:45 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
l!3.eu.feeder.erje.net!3.us.feeder.erje.net!feeder.erje.net!panix!usenet.bluewo
rldhosting.com!feed1.usenet.blueworldhosting.com!peer02.iad!feed-me.highwinds-m
edia.com!news.highwinds-media.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.
google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Sat, 2 Jul 2022 04:37:45 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <t9hl3f$2enc8$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=91.224.224.37;
posting-account=wdldWwoAAADX8OUgn6n7T3MCt9Ks_Sjd
NNTP-Posting-Host: 91.224.224.37
References: <t9hl3f$2enc8$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <3...@g...com>
Subject: Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
From: M M <m...@g...com>
Injection-Date: Sat, 02 Jul 2022 11:37:45 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 2798
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:772871
[ ukryj nagłówki ]Dawno dawno temu (ponad 30 lat) na wakacyjnym wyjeździe z przyczepą mieliśmy
połączenie +12V z samochodu do przyczepy.
Spadek napięcia na przewodach był dość znaczny, lodówka w przyczepie działała ale
ładowanie aku już nie. Przewody musiałyby być znacznie grubsze, nie ze względu na
obciążalność ale właśnie ze względu na spadek napięcia.
Do tego w tym konkretnym aucie słabym elementem okazał się pasek klinowy alternatora
- ślizgał się, albo światła w aucie albo lodówka w przyczepie ale nie obie rzeczy na
raz. Nie, nie był to maluch - jakiś Nissan, benzyna jeszcze gaźnik, może diesle
miały mocniejsze alternatory, z elektroniki to tam był zegar cyfrowy :)
Był pomysł na następną wyprawę innym autem (nie doszła do skutku - nadeszły trudne
czasy, trzeba było sprzedać przyczepę a potem też wszystko inne) - w samochodzie
przetwornica z 12V na 24V (prosty podwajacz bez stabilizacji, miał to w ofercie
Conrad) co zmniejszało straty na długich przewodach, a w przyczepie step-down ze
stabilizacją napięcia 13,8V do pracy buforowej (samoróbka na L4970, mógł też być na
postoju zasilany z sieci przez klasyczny prostownik do ładowania, przerobiony z
2-połówkowego na 2 diodach na mostek by podwoić napięcie).
Najnowsze wątki z tej grupy
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe