  • 1. Data: 2010-06-06 18:00:30
    Temat: Regulacja gaźników
    Od: Arni <n...@s...org>

    Pacjent to Jaszczomb.
    Cierpial na przytkanie 2 gaźnika wiec postanowiłem załatwic sprawe
    kompleksowo. Gazniki zostały rozebrane w proszek i wrzucone do acetonu.
    Potem systematycznie kanal po kanale byly wydmuchane, tak samo dysze.
    Poskładane i wstepnie ustawione wg manuala (piloty na 2 i 5/8 obrotu)
    przepustnice tez skontrolowane i ustawione tak samo.
    Krócce są niepopękane, skladane byly kiedys na paste uszczelniajaca więc
    fałszywe powietrze raczej mozna wyeliminowac.
    A po zamontowaniu objaw mam taki, ze dopóki ssanie jest wlączone to
    silnik chodzi. Jak sie nagrzeje to wogole nie ma wolnych obrotów.
    Odpalic go mozna tylko przez właczenie ssania, po czym natychmiast
    wskakuje na wysokie obroty. Zdejmujac ssanie (ale nie do konca) mozna
    doprowadzic go do znosnych obrotów ale nadal za wysokich a na
    jakiekolwiek minimalne dodanie gazu reaguje zdechnięciem.
    Ewidentnie brakuje paliwa/za duzo powietrza ale kurde zeby tak wszystkie
    4 gazniki na raz? sprawdzałem ze przepustnice podcisnieniowe pracują,
    jedną nawet wymieniłem bo sie nie chciała uszczelnić. Profilaktycznie
    ale nie wierzac w skutecznosc wymienilem swiece. Bez zmian.
    Gdzie popełniłem błąd?

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 2. Data: 2010-06-06 18:20:02
    Temat: Re: Regulacja gaźników
    Od: Sir Piernik <d...@p...onet.pl>

    Arni pisze:
    ...>8
    > Gdzie popełniłem błąd?

    Jestes pewien ze dobrze ustawiles poziom paliwa?

    Pozdrawiam
    Sir Piernik
    Betvelwe

  • 3. Data: 2010-06-06 18:39:27
    Od: Arni <n...@s...org>

    Sir Piernik pisze:
    > Arni pisze:
    > ...>8
    >
    > Jestes pewien ze dobrze ustawiles poziom paliwa?

    zasadniczo go nawet nie ruszałem, zdjałem ostroznie pływaki i odłozyłem
    na bok.

  • 4. Data: 2010-06-06 19:03:14
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Arni" <n...@s...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > nawet wymieniłem bo sie nie chciała uszczelnić. Profilaktycznie ale nie
    > wierzac w skutecznosc wymienilem swiece. Bez zmian.

    Podpowiem Ci Arni boś mój kumpel:-) Na 99% jednak nie doczyściłeś dyszy lub
    dysz. Tam szukaj.

    --
    Grzybol

  • 5. Data: 2010-06-06 19:06:01
    Od: Sir Piernik <d...@p...onet.pl>

    Arni pisze:
    > zasadniczo go nawet nie ruszałem, zdjałem ostroznie pływaki
    > i odłozyłem na bok.

    A nie zmieniles np. uszczelek pod zaworkami?
    Poza tym, jestes pewien ze przed zaworkami nie ma filtrow z siatki?
    (Nacialem sie na to mocno przy XJ, alez mnie to kosztowalo zdrowia!).

    Pozdrawiam
    Sir Piernik
    Betvelwe

  • 6. Data: 2010-06-06 19:09:58
    Od: Arni <n...@s...org>

    Sir Piernik pisze:

    > A nie zmieniles np. uszczelek pod zaworkami?

    nie.

    > Poza tym, jestes pewien ze przed zaworkami nie ma filtrow z siatki?

    nie ma

    Jesli nic nie wymysle to wyciagam gazniki i sprawdzam wszytko jeszcze
    raz. albo cos przeoczylem albo cos sie stało. Od chwili zmontowania
    gaznikow do odpalenia mineło troche czasu ale były zalane paliwem.

  • 7. Data: 2010-06-06 19:58:44
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Arni" <n...@s...org> napisał w wiadomości grup
    > Jesli nic nie wymysle to wyciagam gazniki i sprawdzam wszytko jeszcze raz.

    IMHO to jedyna sluszna droga. 10 razy bedziesz myslal i kombinowal, a moze
    sie okazac, ze przegapiles jakas pierdole i znalezienie jej zajmie Ci 1/100
    tego czasu i sily, ktore poswiecisz na kombinowanie.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 8. Data: 2010-06-06 20:33:13
    Od: Lukasi <c...@m...com>

    > Arni pisze:
     > Gdzie popełniłem błąd?

    Nie wolno myć gaźników w acetonie ! W każdej serwisówce jest
    ostrzeżenie, że należy
    myć tylko w środkach ropopochodnych - najbezpieczniej w benzynie
    ekstrakcyjnej.
    W jaki sposób są uszczelnione wyjście ośki przepustnicy na zewnątrz
    gaźnika ?
    Podejżewam,że zniszczyłeś uszczelnienia ośki i przez to nie ma wolnych
    obrotów bo
    ciągnie lewe powierze

    --
    lukasi
    Africa Twin

  • 9. Data: 2010-06-06 20:49:38
    Od: Arni <n...@s...org>

    Lukasi pisze:

    > Nie wolno myć gaźników w acetonie ! W każdej serwisówce jest
    > ostrzeżenie, że należy
    > myć tylko w środkach ropopochodnych - najbezpieczniej w benzynie
    > ekstrakcyjnej.

    tylko ze moczenie przez miesiac w benzynie i innych szuwaksach nic nie
    dało. Na skutek długiego stania zarósł jeden z kanałow w gazniku i drugi
    garnek wogole nie pracował. Dopiero aceton załatwił problem.

> [...]
    > gaźnika ?
    > Podejżewam,że zniszczyłeś uszczelnienia ośki i przez to nie ma wolnych

    mysle ze jednak nie bo gazniki byly rozebrane co do srubki własnie ze
    wzgledu na to zeby czegos w srodku nie popsuc przy czyszczeniu. Ale
    jutro sprawdze to sobie na zapasowym komplecie jesli nie zdąże tych
    wlasciwych zdemontowac

  • 10. Data: 2010-06-07 14:14:23
    Od: Lukasi <c...@m...com>

    On 6 Cze, 22:49, Arni <n...@s...org> wrote:
> [...]
    > wzgledu na to zeby czegos w srodku nie popsuc przy czyszczeniu. Ale
    > jutro sprawdze to sobie na zapasowym komplecie jesli nie zdąże tych

    Wyjmowałeś osie przepustnic z karterów gaźnika ?
    Nie wiem jak to jest uszczelniione w CB z 84' ale jak czyściłem
    gaźniki w CB500 98' i sevenfifty z 94' to nie dało się zciągnąć tego
    jakby simmeringu uszczelniającego te ośki. Później się okazało
    że 2 z 4 są sparciałe i mają popękane wargi i była niemała zagwodka
    co z tym zrobić i jak to uszczelnić.Jakoś udało się dobrać wymiar
    po długich poszukiwaniach.

    --
    Lukasi
    Africa 750 Twin