-
1. Data: 2010-06-06 18:00:30
Temat: Regulacja gaźników
Od: Arni <n...@s...org>
Pacjent to Jaszczomb.
Cierpial na przytkanie 2 gaźnika wiec postanowiłem załatwic sprawe
kompleksowo. Gazniki zostały rozebrane w proszek i wrzucone do acetonu.
Potem systematycznie kanal po kanale byly wydmuchane, tak samo dysze.
Poskładane i wstepnie ustawione wg manuala (piloty na 2 i 5/8 obrotu)
przepustnice tez skontrolowane i ustawione tak samo.
Krócce są niepopękane, skladane byly kiedys na paste uszczelniajaca więc
fałszywe powietrze raczej mozna wyeliminowac.
A po zamontowaniu objaw mam taki, ze dopóki ssanie jest wlączone to
silnik chodzi. Jak sie nagrzeje to wogole nie ma wolnych obrotów.
Odpalic go mozna tylko przez właczenie ssania, po czym natychmiast
wskakuje na wysokie obroty. Zdejmujac ssanie (ale nie do konca) mozna
doprowadzic go do znosnych obrotów ale nadal za wysokich a na
jakiekolwiek minimalne dodanie gazu reaguje zdechnięciem.
Ewidentnie brakuje paliwa/za duzo powietrza ale kurde zeby tak wszystkie
4 gazniki na raz? sprawdzałem ze przepustnice podcisnieniowe pracują,
jedną nawet wymieniłem bo sie nie chciała uszczelnić. Profilaktycznie
ale nie wierzac w skutecznosc wymienilem swiece. Bez zmian.
Gdzie popełniłem błąd?
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
-
2. Data: 2010-06-06 18:20:02
Temat: Re: Regulacja gaźników
Od: Sir Piernik <d...@p...onet.pl>
Arni pisze:
...>8
> Gdzie popełniłem błąd?
Jestes pewien ze dobrze ustawiles poziom paliwa?
Pozdrawiam
Sir Piernik
Betvelwe
-
3. Data: 2010-06-06 18:39:27
Temat: Re: Regulacja gaźników
Od: Arni <n...@s...org>
Sir Piernik pisze:
> Arni pisze:
> ...>8
> > Gdzie popełniłem błąd?
>
> Jestes pewien ze dobrze ustawiles poziom paliwa?
zasadniczo go nawet nie ruszałem, zdjałem ostroznie pływaki i odłozyłem
na bok.
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
-
4. Data: 2010-06-06 19:03:14
Temat: Re: Regulacja gaźników
Od: "Grzybol" <g...@w...pl>
Użytkownik "Arni" <n...@s...org> napisał w wiadomości
news:hugnnl$c9i$1@inews.gazeta.pl...
> Pacjent to Jaszczomb.
> Cierpial na przytkanie 2 gaźnika wiec postanowiłem załatwic sprawe
> kompleksowo. Gazniki zostały rozebrane w proszek i wrzucone do acetonu.
> Potem systematycznie kanal po kanale byly wydmuchane, tak samo dysze.
> Poskładane i wstepnie ustawione wg manuala (piloty na 2 i 5/8 obrotu)
> przepustnice tez skontrolowane i ustawione tak samo.
> Krócce są niepopękane, skladane byly kiedys na paste uszczelniajaca więc
> fałszywe powietrze raczej mozna wyeliminowac.
> A po zamontowaniu objaw mam taki, ze dopóki ssanie jest wlączone to silnik
> chodzi. Jak sie nagrzeje to wogole nie ma wolnych obrotów. Odpalic go
> mozna tylko przez właczenie ssania, po czym natychmiast wskakuje na
> wysokie obroty. Zdejmujac ssanie (ale nie do konca) mozna doprowadzic go
> do znosnych obrotów ale nadal za wysokich a na jakiekolwiek minimalne
> dodanie gazu reaguje zdechnięciem.
> Ewidentnie brakuje paliwa/za duzo powietrza ale kurde zeby tak wszystkie 4
> gazniki na raz? sprawdzałem ze przepustnice podcisnieniowe pracują, jedną
> nawet wymieniłem bo sie nie chciała uszczelnić. Profilaktycznie ale nie
> wierzac w skutecznosc wymienilem swiece. Bez zmian.
> Gdzie popełniłem błąd?
Podpowiem Ci Arni boś mój kumpel:-) Na 99% jednak nie doczyściłeś dyszy lub
dysz. Tam szukaj.
--
Grzybol
-
5. Data: 2010-06-06 19:06:01
Temat: Re: Regulacja gaźników
Od: Sir Piernik <d...@p...onet.pl>
Arni pisze:
> zasadniczo go nawet nie ruszałem, zdjałem ostroznie pływaki
> i odłozyłem na bok.
A nie zmieniles np. uszczelek pod zaworkami?
Poza tym, jestes pewien ze przed zaworkami nie ma filtrow z siatki?
(Nacialem sie na to mocno przy XJ, alez mnie to kosztowalo zdrowia!).
Pozdrawiam
Sir Piernik
Betvelwe
-
6. Data: 2010-06-06 19:09:58
Temat: Re: Regulacja gaźników
Od: Arni <n...@s...org>
Sir Piernik pisze:
> Arni pisze:
> > zasadniczo go nawet nie ruszałem, zdjałem ostroznie pływaki
> > i odłozyłem na bok.
>
> A nie zmieniles np. uszczelek pod zaworkami?
nie.
> Poza tym, jestes pewien ze przed zaworkami nie ma filtrow z siatki?
nie ma
Jesli nic nie wymysle to wyciagam gazniki i sprawdzam wszytko jeszcze
raz. albo cos przeoczylem albo cos sie stało. Od chwili zmontowania
gaznikow do odpalenia mineło troche czasu ale były zalane paliwem.
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
-
7. Data: 2010-06-06 19:58:44
Temat: Re: Regulacja gaźników
Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
Użytkownik "Arni" <n...@s...org> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hugrps$qhm$...@i...gazeta.pl...
> Jesli nic nie wymysle to wyciagam gazniki i sprawdzam wszytko jeszcze raz.
IMHO to jedyna sluszna droga. 10 razy bedziesz myslal i kombinowal, a moze
sie okazac, ze przegapiles jakas pierdole i znalezienie jej zajmie Ci 1/100
tego czasu i sily, ktore poswiecisz na kombinowanie.
--
pzdr:
Ivam
-
8. Data: 2010-06-06 20:33:13
Temat: Re: Regulacja gaźników
Od: Lukasi <c...@m...com>
> Arni pisze:
> Gdzie popełniłem błąd?
Nie wolno myć gaźników w acetonie ! W każdej serwisówce jest
ostrzeżenie, że należy
myć tylko w środkach ropopochodnych - najbezpieczniej w benzynie
ekstrakcyjnej.
W jaki sposób są uszczelnione wyjście ośki przepustnicy na zewnątrz
gaźnika ?
Podejżewam,że zniszczyłeś uszczelnienia ośki i przez to nie ma wolnych
obrotów bo
ciągnie lewe powierze
--
lukasi
Africa Twin
-
9. Data: 2010-06-06 20:49:38
Temat: Re: Regulacja gaźników
Od: Arni <n...@s...org>
Lukasi pisze:
>> Arni pisze:
> > Gdzie popełniłem błąd?
>
> Nie wolno myć gaźników w acetonie ! W każdej serwisówce jest
> ostrzeżenie, że należy
> myć tylko w środkach ropopochodnych - najbezpieczniej w benzynie
> ekstrakcyjnej.
tylko ze moczenie przez miesiac w benzynie i innych szuwaksach nic nie
dało. Na skutek długiego stania zarósł jeden z kanałow w gazniku i drugi
garnek wogole nie pracował. Dopiero aceton załatwił problem.
> W jaki sposób są uszczelnione wyjście ośki przepustnicy na zewnątrz
> gaźnika ?
> Podejżewam,że zniszczyłeś uszczelnienia ośki i przez to nie ma wolnych
> obrotów bo
> ciągnie lewe powierze
mysle ze jednak nie bo gazniki byly rozebrane co do srubki własnie ze
wzgledu na to zeby czegos w srodku nie popsuc przy czyszczeniu. Ale
jutro sprawdze to sobie na zapasowym komplecie jesli nie zdąże tych
wlasciwych zdemontowac
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
-
10. Data: 2010-06-07 14:14:23
Temat: Re: Regulacja gaźników
Od: Lukasi <c...@m...com>
On 6 Cze, 22:49, Arni <n...@s...org> wrote:
> mysle ze jednak nie bo gazniki byly rozebrane co do srubki własnie ze
> wzgledu na to zeby czegos w srodku nie popsuc przy czyszczeniu. Ale
> jutro sprawdze to sobie na zapasowym komplecie jesli nie zdąże tych
> wlasciwych zdemontowac
Wyjmowałeś osie przepustnic z karterów gaźnika ?
Nie wiem jak to jest uszczelniione w CB z 84' ale jak czyściłem
gaźniki w CB500 98' i sevenfifty z 94' to nie dało się zciągnąć tego
jakby simmeringu uszczelniającego te ośki. Później się okazało
że 2 z 4 są sparciałe i mają popękane wargi i była niemała zagwodka
co z tym zrobić i jak to uszczelnić.Jakoś udało się dobrać wymiar
po długich poszukiwaniach.
--
Lukasi
Africa 750 Twin