  • 141. Data: 2018-04-07 08:39:44
    Temat: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-04-2018 o 01:40, J.F. pisze:

    > Zaslania, nie zaslania ...
    >
    > https://www.dropbox.com/s/8bjwccsnrhfbzqt/20180406_0
    83031.jpg

    Zdecydowanie zasłania, za taki śmietnikna szybie powinny być słone mandaty.

    Może korek był do tego samego skrzyżowania, ale w stronę przeciwną?

  • 142. Data: 2018-04-07 08:41:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.04.2018 o 05:27, Budzik pisze:

    > ZTCP to rozmawialismy o Poznaniu i rzeczywiście nie miałem ci czasu
    > odpowiedzieć. W kazdym razie ja miałem na mysli Poznań...

    NIe do końca - ja pisałem, ze nie ma w Warszawie, ty że są w Poznaniu.
    Tym razem z charakteru wątku wynika wprost, że mówimy o Warszawie;)

    > Ale sa - np. ulica hetmanska. Np przejscie przez ul. Hlonda niedaleko
    > skrzyzowania z Bałtycką.

    Gwoli ścisłości rozmawialiśmy o przejściach przez ulice wielopasmowe z
    _ograniczeniem_ 70/80. Tu 70 jest dopiero za przejściem.

    Shrek

  • 143. Data: 2018-04-07 11:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    Jezeli była mowa o Warszawce to sorry, niemniej fakt pozostaje faktem ze
    zdazaja sie choc przyznaje, ze sadziłem iz jest tego wiecej a po namysle
    az tak wiele do glowy mi nie wpadło.

    > Gwoli ścisłości rozmawialiśmy o przejściach przez ulice wielopasmowe z
    > _ograniczeniem_ 70/80. Tu 70 jest dopiero za przejściem.

    To chyba zalezy z której strony sie jedzie...?
    Jak jedziesz od strony sródki to nie ma podwyzszenia limitu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 144. Data: 2018-04-07 13:17:38
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-07 o 01:40, J.F. pisze:

    > Zaslania, nie zaslania ...
    >
    > https://www.dropbox.com/s/8bjwccsnrhfbzqt/20180406_0
    83031.jpg

    Sorki, ale w/g mnie za coś takiego powinieneś dostać pouczający mandat.
    Pomijam bezpieczeństwo Twojej jazdy dla otoczenia. Właśnie takie
    konstrukcje widzę w wielu autach a Ty masz nawet podwójną. Tragedia.
    Żaden dodatkowy przedmiot nie może zasłaniać pola widzenia. Podkreślam
    to grubą kreską.

    Nawet nie obniżyłeś tego - bo widzę, że jest spory zapas nad kokpitem.
    Pewnie dlatego aby było Ci wygodnie klikać. Po obniżeniu smartfon (być
    może) znalazłby się na tle maski więc przestałby zasłaniać. Mocowanie
    smarfona również jest fatalne - dodatkowo zasłania. Powinno być takie,
    które chowa się za telefonem. Tak, wiem, długie i stabilne jest sporo
    droższe więc zaoszczędziłeś.

    Szczerze Ci radzę - zmień to. Nie ma sensu wpakować się w jakąś nawet
    pojedynczą kabałę, której cień będzie wlekł się za Tobą całe życie.

    > Jak sie tak sennie jezdzi ... ale pewnie macie duzo gosci z Warszawy
    > :-)

    Owszem, kierowcy trójmiejscy jeżdżą bardzo sennie. Jest to tutaj
    naprawdę frustrujące. Chyba tylko na białostockich wiochach jest gorzej
    pod tym względem. Warszawa zalewa 3miasto latem - wtedy lepiej pracować
    w domu. Tak czy owak Google sygnalizują korki bardzo poprawnie nawet w
    takich warunkach - Yanosik nie.

    > No to sie chyba wyjasnilo. "Nowa mapa"
    > Ustawienia/Mapa

    Ja pier... Tylko tyle powiem :-D Tyle gadania bez sensu było.

    > Dostepna od stycznia 2017

    Dostępna jest od 2010r :-D Jeśli mowa o najnowszej wersji to od 29 marca
    2018. Skąd wytrzasnąłeś styczeń i to 2017 - hmmm - nie mam pojęcia. W
    ostatnim okresie pamiętam kilka aktualizacji z istotnych zauważalnych -
    z tego roku.

    > Prawie tak samo.

    Więc faktycznie dyskusja o jakości naszego wzroku nie byłaby
    nieuzasadniona :-D

    > Ale skoro nowa lepsza ... to moze nieslusznie narzekales :-P

    Nowa lepsza? Nic takiego nie powiedziałem a wręcz przeciwnie cały czas
    piszę przecież.

    > Zolte to takie "lekkie zwolnienie".
    > No i tez mam watliwosci - klamie czasem z tymi korkami, czy ... w
    > okolicach zakretow, to moze i ludzie tam zwalniaja.

    U mnie żółte to drogi ekspresowe / autostrady. Kolor nie ma nic
    wspólnego z natężeniem ruchu. Pozostałe ulice są białe. Trasa jaką
    podążam zawsze zielona - nawet w mieście, gdzie jedzie się 50km/h lub
    dużo wolniej a kolor zielony to niby 70-90. Korki jak pisałem - to
    czarne wzorki. Żadnych barw typu czerwony, nie widuję. Kolejny przykład
    sprzed chwili:

    Google pokazują niewielkie korki tu i ówdzie:
    https://drive.google.com/file/d/1VK_iHqNm4e7jFhA28bj
    VE4MS3ufRxCza/view?usp=sharing

    Yanosik pokazuje całość na zielono:
    https://drive.google.com/file/d/1Ha3qSyN2ZYdKqNCoIwW
    O8Kl-82U4KVIF/view?usp=sharing

    Tak na marginesie: nie widzisz różnic w screenshotach względem tych,
    które mi przesłałeś? Nic a nic? :-D

    Znalazłem przypadkowo jakieś wskazanie jednego z korków, które Yanosik
    wyjątkowo postanowił oznaczyć. Czemu akurat ten a inne nie - nie mam
    pojęcia. Myślisz, że sam sobie dorysowałem to wskazanie i wcale Yanosik
    tak nie pokazuje?

    https://drive.google.com/file/d/1klQaGTj1qCp6XDXquDh
    NemBchNvnBrwp/view?usp=sharing

    > Byc moze z nowa mapa tak

    Nie wkurzaj bo znów podkreślasz, że kupę czasu straciłem na tej dyskusji :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 145. Data: 2018-04-07 13:34:52
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-07 o 08:39, Cavallino pisze:

    > Może korek był do tego samego skrzyżowania, ale w stronę przeciwną?

    Nie robiłbym sobie jaj pisząc tu. Stałem w tym korku.U mnie Yanosik,
    mimo szybkiego sprzętu i dobrego połączenia z siecią pokazuje jedynie
    totalnie zatkane ulice (na czarno jak poniżej):

    https://drive.google.com/file/d/1klQaGTj1qCp6XDXquDh
    NemBchNvnBrwp/view?usp=sharing

    albo na zielono:

    https://drive.google.com/file/d/1Ha3qSyN2ZYdKqNCoIwW
    O8Kl-82U4KVIF/view?usp=sharing

    Przy czym "korek" w/g Yanosika to losowo wybrany mały jego fragment. W
    rzeczywistości kilka km Spacerową z Gdańska Oliwy do obwodnicy jechałem
    ponad godzinę. Oczywiście prowadziło mnie takie zielone wskazanie jak na
    pierwszym screenshocie. Nigdy nie zapuszczam nawigacji Yanosikowej ale
    specjalnie dla tej dyskusji to uczyniłem. Również w ten korek wpakowałem
    się tylko po to by potwierdzić, że sygnalizacja natężenia ruchu w
    Yanosiku jest żadna. Przynajmniej u mnie. Na mapach Google całość bardzo
    ładnie była widoczna jako nieprzejezdna. Mało tego - Google szacują też
    całkiem precyzyjnie ile czasu spędzę w korku do wybranego punktu w nim.
    Yanosik natomiast "twierdzi" w tym samym czasie, że auta prują tą ulicą
    paląc gumę.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 146. Data: 2018-04-07 13:52:50
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-04-2018 o 13:34, Marek S pisze:

    > Nie robiłbym sobie jaj pisząc tu. Stałem w tym korku.

    Nie zrozumiałeś.
    Napiszę więc jeszcze raz:

    Może korek był RÓWNIEŻ do tego samego skrzyżowania, ale w stronę przeciwną?
    A akurat z tamtej strony przejechał ktoś z włączonym yanosikiem (a w
    Twoją stronę nie) i dlatego zaraportował Ci akurat ten kierunek i ten
    odcinek jak zakorkowany?

  • 147. Data: 2018-04-07 13:57:28
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

> [...]

    > całkiem precyzyjnie ile czasu spędzę w korku do wybranego punktu w nim.
    > Yanosik natomiast "twierdzi" w tym samym czasie, że auta prują tą ulicą

    A sprawdź czy masz problem ze swoją aplikacją, czy to yanosik ma problem
    z kategoryzowaniem korków.
    Znane mu korki powinny pojawiać się tutaj:
    http://mapa.korkowo.pl

    Zobacz czy Twoja aplikacja wyświetla Ci te same informacje...

  • 148. Data: 2018-04-07 15:47:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.04.2018 o 11:59, Budzik pisze:

    > Jezeli była mowa o Warszawce to sorry, niemniej fakt pozostaje faktem ze
    > zdazaja sie choc przyznaje, ze sadziłem iz jest tego wiecej a po namysle
    > az tak wiele do glowy mi nie wpadło.

    Bo to są wyjątki. Zwykle w terenie zabudowanym jest po prostu 50, a jak
    jest więcej to niemal z automatu są światła albo ostatecznie
    ograniczenie. Choć ograniczenie to proteza i tu sięzgadzam, że w takim
    wypadku powinny być światła - tylko normalne - naciskasz, chwila i masz
    zielone - oczywiście pod warunkiem ,ze nie co chwila. Jak wypada co
    chwila, to przyciski są bez sensu i powinny być zlikwidowane.

    > To chyba zalezy z której strony sie jedzie...?
    > Jak jedziesz od strony sródki to nie ma podwyzszenia limitu?

    Nie wiem - ja nie z Poznania. Sprawdziłem tylko z jednej strony;)

    Shrek

  • 149. Data: 2018-04-07 16:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Nie wiem - ja nie z Poznania. Sprawdziłem tylko z jednej strony;)

    Ty wybiórczo...? mit upadł...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 150. Data: 2018-04-07 17:39:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.04.2018 o 16:59, Budzik pisze:

    > Ty wybiórczo...? mit upadł...

    Masz rację. Z drugiej może być 70.

    Shrek