eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRegeneracja gumek przewodzących w przyciskach, inna metoda niż wklejanie nowych gumek? › Re: Regeneracja gumek przewodzących w przyciskach, inna metoda niż wklejanie nowych gumek?
    From: Grzexs <g...@g...u-su-nto.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Regeneracja gumek przewodzących w przyciskach, inna metoda niż
    wklejanie nowych gumek?
    Date: Mon, 07 Jan 2013 20:15:04 +0100

    > Naprawiałem kiedyś klawiaturę od pilota za pomocą folii aluminiowej -
    > takiej do pieczenia ;) Posmarowałem gąbki klejem (chyba jakiś
    > cyjanoakryl), przyłożyłem arkusz folii i po chwili oderwałem tam gdzie
    > się nie trzymało. Wystarczyło na kilka lat.

    Ja kiedyś naprawiałem jakiś chiński telefon, w którym jeden klawisz miał
    taką cienką i długą gumkę. Próbowałem z folią, jak kolega wyżej, ale mi
    ta folia po kilku dniach zostawała na płytce, odpadała od przycisku.
    Pomogło wklejenie kawałka cienkiej srebrzanki. Już nie pamiętam, ale
    chyba odrobinę podsmażyłem klawisz przez ten drucik, bo jakoś go
    wtopiłem, albo może klej ciut rozpuścił to tworzywo. Tam akurat
    usztywnienie nie przeszkadzało.
    --
    Grzexs