eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRegeneracja gumek przewodzących w przyciskach, inna metoda niż wklejanie nowych gumek? › Re: Regeneracja gumek przewodzących w przyciskach, inna metoda niż wklejanie nowych gumek?
  • Data: 2013-01-08 04:21:17
    Temat: Re: Regeneracja gumek przewodzących w przyciskach, inna metoda niż wklejanie nowych gumek?
    Od: __Maciek <i...@c...org> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 6 Jan 2013 23:39:39 +0100 jędrek
    <w...@p...onet.pl> napisał:

    >Ktoś tego próbował?
    >http://allegro.pl/lakier-klej-przewodzacy-prad-elas
    tyczny-w-wa-i2879778356.html
    >Czy raczej kolejny bubel za grubą kasę, za mało fioleczkę?

    Próbował, działa. Toż to Amepox - polska firma z Łodzi trudniąca się
    nanotechnologią, żaden bubel. Po wyschnięciu lakier ten ma rezystancję
    bliską 0, chyba że gdzieś przerwę zrobiłeś.
    Nie regenerowałem jednak tym lakierem gumek stykowych, więc nie wiem
    czy w takim zasosowaniu (wyginanie) nie odpadnie (ale podejrzewam że
    będzie ok), regenerowałem raz klawiaturę foliową i kilka razy robiłem
    połączenia w różnych modelach laboratoryjnych - świetny lakier.

    Co do tego lakieru to jeszcze kilka porad:

    - przed użyciem koniecznie zamieszaj za pomocą jakiegoś drucika albo
    po prostu pędzlem

    - gorąco polecam zamiast załączonego do zestawu (kiepskiego i za
    grubego) pędzla, zakup w sklepie dla plastyków pędzelka nr. 2 lub 3 (a
    najlepiej obydwu, czasem przydaje się ten czasem ten) i po użyciu
    mycie go acetonem a potem wodą z mydłem zanim lakier na nim zaschnie.
    Taki pędzel ma przede wszystkim wygodny trzonek, oraz mniej i lepszego
    włosia, przez co można malować znacznie precyzyjniej i cieńszą
    warstwą. Po umyciu pędzla ułóż włosie tak jak powinno być.

    - lakier można przechowywać długo (co jest istotne ze względu na jego
    cenę), jeżeli fiolka będzie w pozycji pionowej i będziesz dbał żeby
    nie zabrakło rozpuszczalnika (bo wyparowuje) - np. co miesiąc dodawaj
    ze 2-3 krople acetonu i zamieszaj. Oryginalnie lakier zawiera chyba
    octan amylu, albo coś takiego, ale aceton nadaje się równie dobrze i
    jest w każdym sklepie budowlanym. Jeżeli pozwolisz lakierowi zaschnąć
    w fiolce, nadaje się on tylko do wyrzucenia.

    - jeżeli lakier nakłada się za grubo, dodaj 1-2 krople acetonu i
    zamieszaj

    Co do regeneracji gumek to robiłem to lakierem grafitowym - bez
    zarzutu, chociaż trzeba pamiętać żeby dobrze przemyć powierzchnię
    gumki/płytki acetonem i nie nakładać za grubej wartswy. Podobne uwagi
    o pędzlach i rozpuszczalniku jak przy Amepoksie. No i zgodnie z
    przepisem, ten lakier trzeba po nałożeniu wygrzać przez podany czas -
    ja po prostu zbliżam lampę warsztatową i grzeje sobie przez godzinkę.

    Jaka ta Yamaha, pochwal się! DX7 może?