  • 21. Data: 2013-07-11 16:29:34
    Temat: Re: Realny koszt 100km
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 11.07.2013 o 14:59 Marcin Kiciński <m...@g...com> pisze:

    > albo
    > przynajmniej mieć świadomość ile kosztuje każda przejażdżka

    Tylko trzeba nie wliczać kosztów stałych (np. ubezpieczenie), na które
    dodatkowa przejażdżka nie wpływa.

    --
    SW3
    ----

  • 22. Data: 2013-07-11 17:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@p...fm.invalid napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Tylko trzeba nie wliczać kosztów stałych (np. ubezpieczenie), na które
    > dodatkowa przejażdżka nie wpływa.

    A dlaczego nie? Przeciez sumarycznie wpływa

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 23. Data: 2013-07-11 17:31:46
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 11.07.2013 o 17:00 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > A dlaczego nie? Przeciez sumarycznie wpływa

    Tylko jeśli w trakcie tej przejażdżki stracisz zniżki.

    --
    SW3
    ----

  • 24. Data: 2013-07-11 17:51:32
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-07-11 15:44, k...@g...com pisze:

    > Realny koszt jest trochę wyższy od tego co zwraca US za korzystanie z prywatnego
    samochodu wykorzystywanego w działalności gospodarczej. Wyższy dlatego że US zawsze
    musi trochę podatnika stuknąć. Oceniam że w tym przypadku na jakieś 10%.

    to zależy czym jeździsz. Ja wybieram auta które mieszczą się w
    kilometrówce bo w ten sposób właśnie mi płacą, przy czym nie wliczam
    kosztu samochodu (po prostu paliwo+eksploatacja musi być mniejsze niż
    0,83658zł netto/km). ale przyjmując powyższe 0,45zł/km do kilometrówki
    brakuje prawie 0,58zł - przy przebiegu rzędu 30000km rocznie po 3 latach
    masz ponad 50.000zł na zakup kolejnego auta.
    Z powyższego też powodu jeżdżę 3-litrowym dieslem, a nie 2-litrowym
    Subaru ;)

    Lukasz

  • 25. Data: 2013-07-11 18:00:42
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-07-11 15:58, Cavallino pisze:

    > Jak chcesz wycenić komfort jazdy autem nowym,

    no i jak chcesz porównywać komfort nowego auta z niższego segmentu i
    10-letniego auta wyższego segmentu

    czy też święty spokój
    > wynikający z posiadania gwarancji?
    > Bo dla wielu to jest dużo więcej warte niż cała reszta wydatków na auto.
    >
    > Ja już raz wracałem z zagranicy baną, więc wiem jakby to bolało, gdyby
    > nie było przedłużonej gwarancji.....

    jak za granicę jeździsz to może i tak, ja jeżdżę raczej po kraju i
    gwarancja nic by mi nie dała - auto i tak trzeba naprawić, przy używanym
    jedynie trzeba doliczyć koszt tej naprawy, a nie uśmiecha mi się za
    przegląd "żarówek" płacić kilkaset zł żeby tą "darmową" gwarancję utrzymać.
    Ja widać mam dokładnie odmienne podejście- starsze auto mniej traci na
    wartości, stać mnie na lepszy model, można je zaparkować pod marketem i
    bez bólu zobaczyć pierwszą rysę, nie płacę za wymianę oleju jak za
    regenerację turbiny :)

    Lukasz

  • 26. Data: 2013-07-11 18:06:12
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-07-11 12:38, anacron pisze:
    > Ktoś to kiedyś sobie liczył?
    Tak zwana kilometrówka wypłacana pracownikowi za przejazdy prywatnym
    autem ponad 900 ccm to 0,8358 zł/km.
    Kto, jak kto, ale państwo na pewno zadbało,żeby pracownik się na tym nie
    wzbogacił, a jedynie otrzymał zwrot kosztów.
    Macie Koledzy policzone z dokładnością do 4 miejsc po przecinku ;-)
    Jacek

  • 27. Data: 2013-07-11 18:32:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:1...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > Komfortu to pewnie sie nie da.
    > Ale wyceniamy koszty a nie odczucia, wiec...

    Koszty komfortu i ryzyka też są kosztami.

    > Natomiast gwarancja... coz... jak masz gwarancję to napraw, które są w jej
    > ramach wykonywane nie wrzucasz w koszty. To chyba jasne.

    Nie chodzi o naprawy, tylko o brak ryzyka jej wystąpienia.
    A takowa dość mocno potrafi zepsuć urlop.

    > Chyba, że miałes na mysli poczucie bezpieczeństwa z powodu posiadania
    > nowego samochodu.

    To też, przy czym mnie stary, ale z gwarancją na całość w zupełności by
    wystarczył.
    Byle bym nie musiał ryzykować zapłatą majątku za naprawy.
    Stawka godzinowa na zachodzie u mechanika potrafi iść w setki eur.

  • 28. Data: 2013-07-11 18:34:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

> [...]
    > wzbogacił, a jedynie otrzymał zwrot kosztów.
    > Macie Koledzy policzone z dokładnością do 4 miejsc po przecinku ;-)

    Kilometrówka została zamrożona dawno temu i od czasów, gdy benzyna
    kosztowała 2.11PLN/litr wzrosła bodaj o 4 grosze...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2013-07-11 18:36:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ddddddd" <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl> napisał
    w wiadomości grup dyskusyjnych:krmkgd$v0f$...@d...me...

    > no i jak chcesz porównywać komfort nowego auta z niższego segmentu i
    > 10-letniego auta wyższego segmentu

    Nie o takim komforcie mowa, bo tu by się jeszcze kłaniały różnice w rodzaju
    pojazdu.

    > czy też święty spokój

    > jak za granicę jeździsz to może i tak

    Jakbym nie jeździł, to auto byłoby w połowie zbędne.
    Wystarczyłby jakiś kaszlak do miasta na codzień.

    , ja jeżdżę raczej po kraju i
    > gwarancja nic by mi nie dała - auto i tak trzeba naprawić, przy używanym
    > jedynie trzeba doliczyć koszt tej naprawy

    Aha, "jedynie".
    Dla mnie wydatek kilku tys w miesiąc to nie jest żadne "jedynie", wolę tyle
    dopłacić do eksploatacji auta nowego.

    >, a nie uśmiecha mi się za przegląd "żarówek" płacić kilkaset zł

    Mylisz przegląd z badaniem rejestracyjnym.

    żeby tą "darmową" gwarancję utrzymać.
    > Ja widać mam dokładnie odmienne podejście- starsze auto mniej traci na
    > wartości,

    Zazwyczaj jej mało ma od samego początku, więc nie ma co tracić.
    Ja już zaczynam cierpieć musząc wsiadać do auta 6 letniego, zwłaszcza jak
    się trochę gdzieś przejadę młodszym.
    Choćby i było dwie klasy niżej.

  • 30. Data: 2013-07-11 18:37:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    > wzbogacił, a jedynie otrzymał zwrot kosztów.
    > Macie Koledzy policzone z dokładnością do 4 miejsc po przecinku ;-)

    Nic nie jest policzone, bo ona się nie zmienia chyba z 10 lat, paliwo od
    tego czasu podrożało minimum dwukrotnie.