  • Data: 2013-07-14 11:09:06
    Temat: Re: Realny koszt 100km
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-07-14 10:45, Cavallino pisze:
    > Mylisz przyczyny.
    > To nie ma związku z klasą auta, tylko z tym czy dany model posiada
    > zawieszenie miękkie (tak jak lubisz), czy twarde.
    > Jak będzie miał twarde to na hopce podskoczy i może sobie wtedy być
    > nawet klasy S.

    możliwe że nie ma związku, ale kompakty grupy VAG i wymienione przez
    ciebie Kije/hultaje miękkiego zawieszenia nie mają.
    Audi A6 ma miękkie zawieszenie (bo nie czuć hopy), a trzyma się drogi
    jak przyklejone - to najlepsza wielowahaczówka jaką spotkałem w tej
    klasie aut.

    > Problem w tym, że stary klocek to jest coś gorszego, a nie lepszego.

    już ci napisałem że minusów żadnych nie ma. To i to może się zepsuć, za
    granicę niewiele jeżdżę bo mnie nie stać więc problemu z drogimi
    naprawami też nie ma - bo nawet jak się zepsuje to wolę włożyć 3.000zł
    niż za dodatkowe 50.000zł mieć komfort naprawy bezkosztowej (i zazdrość
    w oczach sąsiadów że znów kupiłem nowe auto na kredyt), ciesząc się przy
    tym lepszym komfortem/wyposażeniem/przyspieszeniem.
    Dwa z aut które mam robią łącznie ponad 100.000km rocznie i w ciągu
    ostatnich kilku lat dwa razy takie auto stanęło mi w trasie- raz audi a6
    bo padła pompa wtryskowa (to najwyższy koszt bo jakieś 3500zł), drugi
    raz w starym nastoletnim golfie przestawił się rozrząd (auto za 2.000zł,
    naprawa-grosze, a sama usterka była do przewidzenia ale auto nie było
    doinwestowane bo było to auto dodatkowe), trzeci raz stary VW T4 stracił
    alternator, ale dojechał do warsztatu pod domem. Wychodzi na to że
    poważniejsza awaria występuje rzadziej niż raz na 100.000km, pozostałe
    awarie dają znać o sobie wcześniej - a poza tą jedną skodą wszystkie
    moje auta miały 10 lub więcej lat.

    Lukasz