  • 31. Data: 2011-12-07 12:50:43
    Temat: Re: Realne perspektywy zawodowe po polskich uczelniach technicznych
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 7 Gru, 11:26, "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote:

    > Konrad, ale też nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie wymagał takiego
    > doboru od świeżego pracownika.

    To nie był koleś śweżo po studiach. I nie chodziło o fachowy wykład
    tylko o jakiekolwiek pojęcie...
    Konrad

  • 32. Data: 2011-12-07 13:06:56
    Temat: Re: Realne perspektywy polskich uczelni technicznych
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-12-07 13:22, AMX pisze:

    > Te ,,łatwiejsze pieniądze'' to to samo co ,,świnka morska'' =:-)

    MZ to są łatwiejsze pieniądze. Spójrz, ile się namnożyło *płatnych*
    uczelni typu Wyższa Szkoła Tego i Tamtego. Ktoś w tych wylęgarniach
    bezrobotnych wykłada i nie robi tego za free.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 33. Data: 2011-12-07 13:44:35
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 7 Gru, 10:09, AMX <r...@b...cy> wrote:
    Ponieważ ja byłem najgorszym studentem na całej uczelni, musiałem się
    ratować zapisaniem się na semestr studiów zaocznych przed wywaleniem
    mnie ze szkoły. Wtedy to była przechowalnia różnej maści zawodników
    którzy uciekali przed bezrobociem, wojskiem, rodziną, diabli wiedzą
    czym. Ot, przyjechać raz na dwa tygodnie na zjazd, napić się wódki z
    kumplami, taki mały urlop od codzienności. Ale było kilku takich
    starszych od przeciętnej nieraz o 20 lat, których ich firmy wysłały na
    te studia, bo wyczerpała im się możliwość awansu, po prostu zderzyli
    się z formalnymi wymaganiami posiadania dyplomu. I oni studiowali
    inżynierię uprawiając ją zawodowo od lat, czyli bardziej się
    nastawiali na usystematyzowanie niż zdobywanie. W tym akurat przypadku
    główną zaletę miało to taką że oni wiedzieli jakie pytanie zadać jeśli
    prowadzący przeskoczył jakąś myśl, albo potrafili zaprotestować kiedy
    uproszczenia prowadzącego były nie do przyjęcia. Nie chodzi mi o to
    żeby powiedzieć że im studia nic nie dały, bo oni i tak już to
    wszystko przećwiczyli w robocie. Wręcz przeciwnie, ich doświadczenie
    zawodowe pomogło im w ztych studiów wyciągnąć znacznie więcej niż
    pozostałym gamoniom takim jak ja, dla których nieraz wszystko to było
    tureckim kazaniem.
    Konrad

  • 34. Data: 2011-12-07 14:25:37
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Wed, 07 Dec 2011 14:06:56 +0100,
    PeJot <P...@o...pl> wrote:

    > MZ to są łatwiejsze pieniądze. Spójrz, ile się namnożyło *płatnych*
    > uczelni typu Wyższa Szkoła Tego i Tamtego. Ktoś w tych wylęgarniach
    > bezrobotnych wykłada i nie robi tego za free.

    To teraz ja o trawniku sąsiada...

    Wszystkie te szkoły o których piszesz (u nas się je określa
    złośliwie Kup Sobie Wykształcenie) to są szkoły humanistyczne.
    Tam potrzeba tylko papieru i ołówków, nawet kosze są niepotrzebne =:-)

    Jakie to badania tam prowadzone miałyby napędzać technologię czy
    ogólniej rozwój? Tematy typu: ,,Wpływ inwigilacji SB na podaż
    styropianu w czasie stanu wojennego"?

    Wracając do zasadniczego tematu, czyli współpracy uczelni z
    przemysłem, to do tanga trzeba dwojga. No i jeszcze parkietu i
    muzyki. Widocznie czegoś brakuje skoro to nie działa. IMVHO to
    nie pokusa ,,łatwych pieniędzy'' z dydaktyki jest przyczyną.

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 35. Data: 2011-12-07 14:54:19
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 7 Gru, 14:25, AMX <r...@b...cy> wrote:
    > Wracaj c do zasadniczego tematu, czyli wsp pracy uczelni z
    > przemys em, to do tanga trzeba dwojga. No i jeszcze parkietu i
    > muzyki. Widocznie czego brakuje skoro to nie dzia a. IMVHO to
    > nie pokusa ,, atwych pieni dzy'' z dydaktyki jest przyczyn .

    Polskę znam teraz coraz słabiej, ale jeszcze jakiś czas temu główną
    przyczyną braku zainteresowania taką współpracą ze strony przemysłu
    był wysyp nowych młodych firm, prowadzonych przez przysłowiowych
    "badylarzy", nie zainteresowanych zatrzymaniem pracowników. Wycisnąć
    jak cytrynę, wyrzucić do śmietnika i wziąć następnego. Ważniejsza
    świeża krew niż doświadczenie, piramidę zbudujemy bez maszyn,
    wystarczy mieć dużo niewolników i długi bat. Przy bardzo intensywnej
    dezindustrializacji, dużo szybszej w Polsce po upadku komuny niż na
    zachodzie Europy, taka strategia się opłacała. Nie wiem jak teraz.
    W UK jak przychodzą ciężkie czasy i trzeba zredukować zatrudnienie,
    prezes najpierw wywala dyrektorów (najwięcej zarabiają a najmniej
    robią). Decyzje o zwalnianiu inżynierów zawsze odwleka się jak
    najdłużej.
    Konrad

  • 36. Data: 2011-12-07 15:26:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AMX" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >złośliwie Kup Sobie Wykształcenie) to są szkoły humanistyczne.
    >Tam potrzeba tylko papieru i ołówków, nawet kosze są niepotrzebne

    No i tu sie mylisz - w duzej czesci one sa ekonomiczne,
    ale technicznych z nazwy tez nie brakuje.
    Wpisz "wyzsza szkola techniczna" w google.

    >Jakie to badania tam prowadzone miałyby napędzać technologię czy
    >ogólniej rozwój? Tematy typu: ,,Wpływ inwigilacji SB na podaż
    >styropianu w czasie stanu wojennego"?

    Nie wazne jak - wazne ze sa szkolami wyzszymi i moga sie starac o
    granty na takiej samej zasadzie. Odpowiedni fundusz, wniosek, spis
    publikacji kadry - i kto w Brukseli bedzie wiedzial ze to jest
    szemrana prywatna przyjmowalnia czesnego a nie panstwowa uczelnia z
    tradycjami.

    A wplyw na rozwoj ... na panstwowej uczelni tez powstaje mnostwo
    publikacji do ktorych tak potrzebny byl komputer z wordem, bo papier i
    olowek to takie przestarzale medium.

    P.S. W czym sie teraz pisze publikacje techniczne ? Tex to chyba
    przegiecie, ale Word sie w zasadzie nie nadaje.

> [...]
    >muzyki. Widocznie czegoś brakuje skoro to nie działa. IMVHO to
    >nie pokusa ,,łatwych pieniędzy'' z dydaktyki jest przyczyną.

    Ano, to ma wymiar wielostronny. Glowna przyczyna jest upadek
    przemyslu.
    Pieniadze to tez pewien problem - upadniety przemysl nie utrzymuje
    bezefektywnych naukowcow. A badania trwaja.

    J.

  • 37. Data: 2011-12-07 15:32:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >świeża krew niż doświadczenie, piramidę zbudujemy bez maszyn,
    >wystarczy mieć dużo niewolników i długi bat.

    Nie tylko Konradzie.
    Ilu pracownikow ma badylarz ? 200 ? To ilu "naukowcow" moze utrzymac w
    R&D ?
    I co oni mu maja wynalezc - lepszy sposob szycia rekawiczek ?

> [...]
    >prezes najpierw wywala dyrektorów (najwięcej zarabiają a najmniej
    >robią). Decyzje o zwalnianiu inżynierów zawsze odwleka się jak

    Dziwne to troche - przeciez to dyrektorzy decyduja gdzie nalezy szukac
    oszczednosci. A prezes ich lubi, bo by ich nie powolal na stanowiska
    :-)

    No i oczywiscie inzynierow sie trzyma jak dlugo maja jakas robote do
    wykonania. A w pewnym momencie mozesz dojsc do wniosku ze do tego co
    robia wystarczy mlody po studiach, a nie doswiadczony, odpowiednio
    wyzej oplacany :-)

    J.

  • 38. Data: 2011-12-07 15:43:21
    Od: " lukaszPK85" <l...@g...pl>

    Do całego tematu dopiszę jeszcze tylko jedną rzecz: w Polsce jest coraz
    trudniej zdobywać doświadczenie. Czasem nie ma już od kogo. Albo rotacje w
    biurach są tak częste, że są najczęściej przechowalnią dla młodych w celu
    zdobycia lepszej pracy, lub kadra jest już tak skostniała, że o nowych
    technologiach mało co wie, a Ci co wiedzieli to siedzą na zachodzie lub piją
    drinki na emeryturze.

    Co do ocen na studiach... Z własnego doświadczenia. Nie dają żadnego
    odzwierciedlenia co do stanu wiedzy. Może tylko o pracowitości...

  • 39. Data: 2011-12-07 15:44:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości
    On 7 Gru, 10:12, "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:
    >Nie masz pojęcia o inżynierii, ale Ci wytłumaczę. Dobór materiału

    No i o takiej jak piszesz to pewnie nie mam ...

    >konstrukcyjnego nie polega na bezmyślnym wybraniu jakiejś pozycji z
    >jakiejś tabelki, tylko na świadomej decyzji podjętej na podstawie
    >znajomości zjawisk które zachodzą w materiałach w określonych
    >warunkach i wyborze takiego kompromisu, który zaspokaja wszystkie
    >wymagania (techniczne, ekonomiczne, formalne, dostępności na rynku

    Ale powiedzmy ze uslyszalem na studiach o przyspieszonym wzroscie
    pekniec pod wplywem wodoru ... i przyda mi sie ta wiedza ?
    Bo "doradca klienta" w hurtowni nie slyszal, w hucie moze i slyszeli,
    ale wola znac numer normy, a w ogole to sp* kliencie, bo tu jest
    porzadna huta i detalu do 100t nie obslugujemy ..

    >Umiejętności podejmowania takich decyzji nie da się znaleźć w Googlu.

    A na studiach naucza ?

    J.

  • 40. Data: 2011-12-07 15:48:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >A widziałeś kiedyś jakie doktorant musi napisać artykuły, w jakich
    >konferencjach brać udział, ile musi posiąść wiedzy
    >INTERDYSCYPLINARNEJ
    >zanim mu otworzą przewód? Twoje pojęcie o wąskich horyzontach
    >doktoranta jest, hmm, mało przekonujące :-)

    A wiesz ze ... nie widzialem ?
    Jestes pewny tego co piszesz ?

    owszem, zakladajac ze idzie normalnym trybem to jest to jeden z
    lepszych studentow, czyli pewna wiedze ma, plus dodatkowo studia
    doktoranckie, gdzie go troche dofaszeruja wiedza ogolna ... ale one
    nie sa obowiazkowe.

    J.