  • 1. Data: 2009-11-01 20:09:53
    Temat: akumulator od TIRa
    Od: "Tomasz@" <t...@w...pl>

    Witam,
    mam 2 pytania.
    1) czy akumulator od TIRa o pojemnośi [Ah] 180 utrzyma lampe led
    o parametrach:
    Moc maksymalna 150W
    Trzonek Rx7S
    Napięcie znamionowe 230V

    przez 12 godzin ?

    2) posiadam panel sloneczny /KEYOCER o wymiarach 100 cm x 65 cm. Moc baterii
    80W ; napięcie nominalne 12 V/,ktory dostalem od znajomego Niemca wraz z
    regulatorem.
    Jaki czas potrzebny do naladowania powyzszego akumulatora do TIRa ?

    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2009-11-01 20:20:57
    Temat: Re: akumulator od TIRa
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz@" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > mam 2 pytania.
    > 1) czy akumulator od TIRa o pojemnośi [Ah] 180 utrzyma lampe led
    > o parametrach:

    A jaki ciężar tego akumulatora? i wytrzymałość na zrywanie tej lampy?

    > Moc maksymalna 150W
    > Trzonek Rx7S

    Poświeci maksymalnie 12 godzin

    > Napięcie znamionowe 230V

    Potrzebna przetwornica 12 na 230V

> [...]
    > wraz z regulatorem.
    > Jaki czas potrzebny do naladowania powyzszego akumulatora do TIRa ?

    Nie podałeś prognozy pogody na okres kiedy będzie ładowany akumulator. Jak
    wiadomo zależy to od słońca.
    Zakładając maksymalnie sprzyjające parametry około 38 godzin

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2009-11-01 20:26:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Tomasz@ wrote:
    > 1) czy akumulator od TIRa o pojemno?i [Ah] 180 utrzyma lampe led
    > o parametrach:
    > Moc maksymalna 150W
    > Trzonek Rx7S
    > Napiecie znamionowe 230V

    150W na 12V przy 12 godzinach pracy wyssa z akumulatora 150Ah. Masz w
    zapasie 30Ah. Teraz pytanie o sprawnośc przetwarzania 12->230. I pytanie
    drugie: czy aby ten akumulator nie jest aby 24V.

    > 80W ; napiecie nominalne 12 V/

    6.5A ciągłego prądu. Policz sobie sam po ilu godznach uzyskasz 180Ah. I
    znowuy pytanie: jaka jest sprawnośc procesu ładowania akumulatora tym
    ogniwem?

    Ogólnie wróżenie z fusów. Musisz wiedzieć coś o sprawności obydwu procesów.

  • 4. Data: 2009-11-01 20:38:48
    Temat: Re: Re: akumulator od TIRa
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Sun, 1 Nov 2009 21:20:57 +0100, "Desoft" <N...@i...pl> wrote:

    >Użytkownik "Tomasz@" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    >A jaki ciężar tego akumulatora? i wytrzymałość na zrywanie tej lampy?

    >Poświeci maksymalnie 12 godzin

    Akumulator od TIRa jest 24 woltowy. A to znaczy, że dwa razy dłużej.

    >Potrzebna przetwornica 12 na 230V

    24/230

    >Nie podałeś prognozy pogody na okres kiedy będzie ładowany akumulator. Jak
    >wiadomo zależy to od słońca.
    >Zakładając maksymalnie sprzyjające parametry około 38 godzin

    Jak wyżej. To trzy doby. Pod warunkiem, że cały czas będzie około
    południa :-)
    Oczywiście potrzebujesz przetwornicy do ładowania tego akumulatora.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 5. Data: 2009-11-01 21:30:22
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Paweł Pawłowicz pisze:
    > Akumulator od TIRa jest 24 woltowy. A to znaczy, że dwa razy dłużej.
    A gdzie takie widziałeś? Wszystkie TIRy jakie macałem, miały 2
    akumulatory 12v połączone szeregowo (a nawet 4x 6V widziałem), 24v w
    jednym klocku to raczej rzadkość.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2009-11-01 21:30:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 1 Nov 2009 21:09:53 +0100, Tomasz@ wrote:
    >1) czy akumulator od TIRa o pojemnośi [Ah] 180 utrzyma lampe led
    >o parametrach:
    >Moc maksymalna 150W

    Led 150W ? Chyba metalohalogenkowa ?

    >Trzonek Rx7S
    >Napięcie znamionowe 230V
    >przez 12 godzin ?

    Jesli 12V to na styk. Z potrzebnymi przetwornicami raczej nie.
    Jesli 24V to ma dwukrotny nadmiar.

    Na dlugo ? Pamietaj ze to akumulatory rozruchowe, nie lubia glebokich
    wyladowan. No chyba ze tirach lepsze, bo w koncu coraz wiecej
    elektroniki kierowcy maja.

    >2) posiadam panel sloneczny /KEYOCER o wymiarach 100 cm x 65 cm. Moc baterii
    >80W
    >Jaki czas potrzebny do naladowania powyzszego akumulatora do TIRa ?

    Skoro wyladowujesz 150W przez 12h, to 80W ladowac bedzie 24h.
    A w praktyce jeszcze dluzej.

    Przy zalozeniu idealnego oswietlenia i ustawienia prostopadle do
    Slonca.

    J.

  • 7. Data: 2009-11-01 21:55:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Skoro wyladowujesz 150W przez 12h, to 80W ladowac bedzie 24h.
    > A w praktyce jeszcze dluzej.
    >
    > Przy zalozeniu idealnego oswietlenia i ustawienia prostopadle
    > do Slonca.

    Ten akumulator od TIRa, to ma być do sondy międzyplanetarnej?

    Jarek

    --
    Jeszcze wczoraj wszystkich w domu zaskoczył odzywką
    Mówiąc do mnie tu cytuję: "won, ty stara dziwko!"