  • 1. Data: 2009-11-01 22:21:04
    Temat: Miernik - penseta - smd
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Oglądam sobie mierniki w postaci pensety do SMD (pomiar R i C).

    W zasadzie jest tylko jeden model w sensownej cenie:

    http://tinyurl.com/yhqoaou

    koszt okolo 100zł.

    Teraz pytanie: czy ktoś używał i wie jak działa? Intetesuje mnie to
    głównie do wspomagania pracy podczas montowania prototypów. Na ile
    wiarygodne, i czy koncowki aby nie odpadną po paru użyciach (wyglądają
    dość delikatnie).

  • 2. Data: 2009-11-02 00:08:11
    Temat: Re: Miernik - penseta - smd
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Oglądam sobie mierniki w postaci pensety do SMD (pomiar R i C).

    A może potrzebujesz po prostu mostka RLC? Penseta to w takim przypadku
    tylko końcówka pomiarowa, połączona przewodem z właściwym miernikiem.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2009-11-02 06:17:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski wrote:
    > A może potrzebujesz po prostu mostka RLC? Penseta to w takim przypadku
    > tylko końcówka pomiarowa, połączona przewodem z właściwym miernikiem.

    Masz duzo racji, po częsci mam teraz coś takiego (podzielona na pół
    penseta z miernikiem uniwersalnym). Kable jednak sie plataja i jest to
    ogolnie niewygodne. Pytam, bo może ten miernik ma jakieś funkcje godne
    uwagi (jak na przykład pomiar różnicowy - może sie przydać).

  • 4. Data: 2009-11-02 08:05:50
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:
> [...]
    > głównie do wspomagania pracy podczas montowania prototypów. Na ile
    > wiarygodne, i czy koncowki aby nie odpadną po paru użyciach (wyglądają

    Witam
    Mam takie mierzydło :-) Ogólnie może być. Brakuje mi pomiaru
    indukcyjności. Pomiar niekiedy trwa upierdliwie długo, zwłaszcza dla
    pojemności. Końcówki pomiarowe nie są rewelacyjne. Nie zapewniają
    dobrego kontaktu i trzeba nimi trochę "poszurać" na końcówkach elementu.
    Przy mocniejszym ściśnięciu wyginają się. Dużo lepsza byłaby penseta
    zakończona jakimiś szpikulcami "na ostro". Ogólnie miernik przydaje mi
    się głownie do pomiaru pojemności, bo rezystory czy diody SMD to mogę
    pomierzyć zwykłym multimetrem z hipermarketu.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 5. Data: 2009-11-02 13:36:26
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > głównie do wspomagania pracy podczas montowania prototypów. Na ile
    > wiarygodne, i czy koncowki aby nie odpadną po paru użyciach (wyglądają
    Mam taki, wersję "zwykłą" (nie-automat, który sam rozpoznaje czy to jest
    R czy C):
    - styki paskudne, jakiś marny metal który śniedzieje, źle kontaktuje,
    wygina się, a jego mocowanie na plastiku powoduje że jak ściskasz
    "pensete" to wcale nie koniecznie jej końce się ze sobą spotykają (robią
    się "nożyce", mijają się wręcz). W dodatku w spoczynku są dość mocno
    rozszerzone (1cm)- trzeba mocno ścisnąć by dopasować się do 1206
    - pomiar wbrew pozorom całkiem dokładny (sprawdzane z dobrym miernikiem
    stacjonarnym) pod warunkiem że styk kontaktuje dobrze - a z tym bywa różnie
    - szybkość odświeżania wyniku tak ~5 fps czyli normalnie.
    - nówka sztuka przyszła bez baterii :/ a wchodzą dwie niezbyt typowe
    GPA76(ag13)

    Gdyby nie paskudne wykonanie samych końcówek to by było bardzo miłe
    narzędzie

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2009-11-02 16:38:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    BartekK wrote:
    > Gdyby nie paskudne wykonanie samych końcówek to by było bardzo miłe
    > narzędzie

    Zastanawiales sie nad ich reczna podmiana na cos normalnego?

    Meczy mnie ten miernik, pracowałem troszkę z podobnym i było bardzo
    wygodne, szczegolnie ten różnicowy ficzer (błyskawicznie dzwiekiem
    wyszukiwalo mi rezystor o jakiejś wartości w kupce)

  • 7. Data: 2009-11-02 17:37:48
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Sebastian Biały pisze:
    > Zastanawiales sie nad ich reczna podmiana na cos normalnego?
    Niestety - sama mechanika tej pensety (plastikowej!) w którą są wsadzone
    blaszki jest bez przyszłości. A nie mam warsztatu by skonstruować
    mechanicznie poprawną pensetę z dielektryka (by pomiar czegokolwiek
    miał sens), a metalowa penseta na nic się nie przyda...
    Mam też samą pensetę w postaci "łapek" z kablami do miernika zwykłego
    (głównie do pomiarów jakichś "ciągłych", przeważnie zapinam to do
    oscyloskopu), i niestety jest tak samo źle wykonana, tzn spoczynkowy
    rostaw 15mm, całe ugięcie wynika z (nie)elastyczności plastikowej
    konstrukcji a nie jakiegoś zawiasu+sprężyny, a jako że konstrukcja ugina
    się "na ściskanie" to tak samo ugina się i skręca na boki, wiec po
    ściśnięciu nie zawsze jedna strona trafia w drugą...

    > Meczy mnie ten miernik, pracowałem troszkę z podobnym i było bardzo
    > wygodne, szczegolnie ten różnicowy ficzer (błyskawicznie dzwiekiem
    > wyszukiwalo mi rezystor o jakiejś wartości w kupce)
    fakt, proste i przyjemne, pod warunkiem że ta penseta ci łapie element,
    a nie powoduje wystrzelenie go w otchłań. U mnie "końcówki" i tak są
    skrępowane gumą (coś-jak-recepturka tylko grubsza), tak by miały
    spoczynkowy rozstaw ~3mm zamiast 10, to już się trochę lepiej pracuje.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2009-11-02 17:42:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    BartekK wrote:
> [...]
    > mechanicznie poprawną pensetę z dielektryka (by pomiar czegokolwiek
    > miał sens), a metalowa penseta na nic się nie przyda...

    Kupilem córce zestaw "male go lekarza" i w srodku jest penseta
    plastikowa w przekroju ramienia prostokątna (nic sie nie chce rozjechac
    na boki, rozstaw 0.5cm :).

    W wolnej chwili podepne ja do jakis kabli, może bedzie to sensowy substytut.

  • 9. Data: 2009-11-02 18:19:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    BartekK wrote:
    > Niestety - sama mechanika tej pensety (plastikowej!) w którą są wsadzone
    > blaszki jest bez przyszłości.

    Znalazłem jeszcze to:

    http://tinyurl.com/y8fgb5c

    Nie wiem jak jakość niestety.

  • 10. Data: 2009-11-02 20:28:31
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Sebastian Biały pisze:
    > Znalazłem jeszcze to:
    > http://tinyurl.com/y8fgb5c
    > Nie wiem jak jakość niestety.
    Taka jak opisywałem - dokładnie taką posiadam.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173