  • 11. Data: 2013-03-12 14:22:21
    Temat: Re: Trzeba się postarać...
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2013-03-12 12:51, frank drebin pisze:

    > BTW wcześniejszy kierowca jechał za policją a niektórzy grupowicze
    > twierdzą, że nawet jakby jechał łeb w łeb to powinien tak samo
    > zareagować jak auto obok.

    To do mnie :)
    Na filmie nie widać, czy Laguna jechała za policją, czy obok, czy przed.
    Ale - w rzeczy samej - jeśli jedzie obok łeb w łeb to na widok przejścia
    powinien reagować tak, jak samochód obok. Jasne, że na drodze sytuacja
    może nie być jednoznaczna, bo trudno czasem określić "łeb w łeb": liczy
    się przednia szyba, czy początek zderzaka? a może ten na prawym pasie
    będzie skręcał w prawo? Ale przecież nie o rozdrabnianie sytuacji tu
    chodzi, tylko o to, żeby nikogo nie rozjechać (nawet, jeśli postępuje
    nieco pochopnie).

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 12. Data: 2013-03-12 14:50:34
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-03-12 13:03, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2013-03-12 12:31, masti pisze:
    > (...)
    >
    > Lektura pms mówi, ze są tacy, którym się wątpliwości jak zwykle
    > cudownie objawią :>

    Ja tylko czekam na wyzwanie policjantów od kapeluszników. :)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 13. Data: 2013-03-12 15:21:35
    Temat: Re: Re: Trzeba się postarać...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > To się nawet da zastosować jak się jedzie "łeb w łeb".
    > Tylko trzeba się "orientować" co zamierza kierowca obok.

    Ale to już wynika wprost z przepisu, to co on *powinien*
    zamierzać i trzeba zapas czujności ustawić.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2013-03-12 15:28:24
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > Wiedziałem :>

    Ewidentna wina drogowcow.

    ::f::

  • 15. Data: 2013-03-12 15:42:53
    Od: tá´Ź

    Artur Maśląg wrote:

    > Pogoda nie najlepsza, przejście widoczne z daleka, piesi podobnie,
    > radiowóz zwalnia spokojnie i zatrzymuje się przed pasami, piesi
    > przechodzą i strzał na drugim pasie. To trzeba się postarać, by oprócz
    > znaków i pieszych zignorować jeszcze stojący przed pasami radiowóz.

    Radiowozy często stają w dość przypadkowych miejscach, więc to akurat
    żaden argument.

    > Oczywiście, zaraz ktoś się znajdzie, kto będzie twierdził że ta
    > potrącona kobieta mogła patrzeć dokładniej, ale to żaden argument w
    > kontekście zachowania kierowcy.

    Bo powinna. Trafił durny na durnego i efekt widać. Jakoś drugi pieszy
    zauważył auto i cofnął się zawczasu, a ta szła jak owca na rzeź.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 16. Data: 2013-03-12 15:44:30
    Od: tá´Ź

    Artur Maśląg wrote:

    > Wiedziałem :>

    Ale taka prawda, hamował przed przejściem co widać wyraźnie, po prostu za
    późno zaczął. Zabrakło mu paru metrów.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 17. Data: 2013-03-12 15:46:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Mar 2013, frank drebin wrote:

    > a co z autem, które przejechało wcześniej?

    Chyba nic :)
    Już się tłumaczę niżej :)

    > Przecież kierowca widział
    > zwalniający przed przejściem radiowóz.
    > Czy to nie jest wyprzedzanie na przejściu?

    Na pewno nie *na* przejściu :), ale choć przed przejściem jest
    zabronione, to wyłącznie "bezpośrednio".
    Biorąc po uwagę, iż prędkość radiowozu dopiero w tym momencie
    zaczęła wyraźniej spadać, IMVHO na "bezpośredniość" to nie
    wygląda.

    Paradoksalnie, jakby radiowóz nie hamował, na 100% skończyłby
    wyprzedzanie "bezpośrednio" lub na pasach.

    > BTW wcześniejszy kierowca jechał za policją a niektórzy grupowicze twierdzą,
    > że nawet jakby jechał łeb w łeb to powinien tak samo zareagować jak auto
    > obok.

    Ale to jest kwestia wyprzedzania "bezpośrednio przed przejściem".
    Przed przejściem można, byle nie "bezpośrednio".

    IMVHO, sensowna interpretacja byłaby taka, że jeśli wyprzedzanie
    zostanie zakończone (cały pojazd wyprzedzający przed wyprzedzanym)
    a wyprzedzającemu zostanie jeszcze miejsce aby zatrzymać się
    przed przejściem, to nie miało miejsca "bezpośrednio".
    Było "daleko przed przejściem".

    Biorąc pod uwagę, że radiowóz się spokojnie zatrzymał, nie
    ma podstaw do twierdzenia, ze wyprzedzający nie zatrzymałby
    się przed przejściem, jakby zaczął hamować po skończeniu wyprzedzania.
    To ten drugi nie miał szans skończyć wyprzedzania "bezpośrednio"
    przed przejściem.

    Chyba warto podkreślić, że to jest *INNA* sprawa, niż odpowiedź
    na pytanie czy ten pierwszy wyprzedzający zdążyłby się zatrzymać
    jakby piesi weszli na pasy tuż po zakończeniu przez niego
    wyprzedzania, ale jeszcze w czasie pozwalającym przejść pierwszy
    pas.
    Niemniej nie ma za to kary "profilaktycznej" - skoro nie weszli,
    to nie miał okazji nie ustąpić pierwszeństwa :>

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2013-03-12 15:47:10
    Od: tá´Ź

    Myjk wrote:

    > Nie ma. Ale fakt jest faktem, że kobieta o swoje bezpieczeństwo nie
    > zadbała. Nawet nie spojrzała czy jakiś ignorant nie będzie jej próbował
    > dmuchnąć.

    IMHO sąd powinien brać w takich sytuacjach pod uwagę to, czy potrącona
    osoba była sprawa psychofizycznie i mogła, przy zachowaniu minimum
    ostrożności, uniknąć wypadku.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 19. Data: 2013-03-12 15:50:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 12 Mar 2013 14:47:10 +0000 osobnik zwany t? napisał:

    > IMHO sąd powinien brać w takich sytuacjach pod uwagę to, czy potrącona
    > osoba była sprawa psychofizycznie i mogła, przy zachowaniu minimum
    > ostrożności, uniknąć wypadku.

    twierdzisz, że potrącona jest sprawcą wypadku?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 20. Data: 2013-03-12 15:56:27
    Od: tá´Ź

    masti wrote:

    > twierdzisz, że potrącona jest sprawcą wypadku?

    Znowu masz jakieś problemy z rozumieniem tego, co czytasz?

    --
    ss??q s? ??u??ou??