  • 41. Data: 2016-08-23 19:23:20
    Temat: Re: Re. Pytanie do serwisantów.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    news:almarsoft.7738680793016971225@news.v.pl...

    > Ale najpierw ten Asembler trzeba było wbić. Goły 8051 go nie miał.

    Sugerujesz, że jakiś goły procesor (jako przeciwieństwo mikrokontrolera) ma
    w sobie jakieś języki wysokiego poziomu?
    P.G.

  • 42. Data: 2016-08-23 19:29:54
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 23 Aug 2016 18:15:14 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Ja mam na myśli biblioteki realizujące protokół, którego
    dokumentację
    > dostarczamy użytkownikom więc nic tajnego tam nie może być.

    W sensie technicznym może. W sensie prawnym - nie znam sprawy.

    Typowy trik to interfejs używający void* do przekazywania danych.
    Plik nagłówkowy nie zawiera implementacji. Są tam tylko np.

    void* Dev_open();
    void Dev_worki(void* dev, int mode);
    void Dev_close(void* dev);

    Szczegółow implementacji nie ma.

    Oczywiście w C++ jeszcze łatwiej to zrobić. Klasa proxy i pozamiatane.

    Uwaga: C# wyjątkowo łatwo "zdekompilować".

  • 43. Data: 2016-08-23 19:32:14
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 23 Aug 2016 19:23:20 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Sugerujesz, że jakiś goły procesor (jako przeciwieństwo
    mikrokontrolera) ma
    > w sobie jakieś języki wysokiego poziomu?

    Cośtam było. Miałbyć to chip z wbudowaną maszyną Javy czy jakoś tak.

  • 44. Data: 2016-08-23 19:38:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-23 19:32, slawek wrote:
    > Cośtam było. Miałbyć to chip z wbudowaną maszyną Javy czy jakoś tak.

    ARM w niektórych wersjach uC ma technologię Jazelle ale nazywanie tego
    językiem wysokiego poziomu jest naduzyciem.

  • 45. Data: 2016-08-23 20:15:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "slawek" napisał w wiadomości
    On Tue, 23 Aug 2016 18:02:18 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:

    >Oracle jest właścicielem Javy. Kupiło ją sobie od Sun. Trochę to
    >dziwne. Ale możliwe.

    Dziwne moze nie tak bardzo, skoro Sun te Jave wymyslilo i zrobilo.
    Ale jak to w USA wyglada to nie wiem w szczegolach - co i jak jest
    chronione, a co nie.

    >Dodatkowo Java jest prawie Open Source. A ponadto jest chroniona
    >patentami (w USA).

    Z tym, ze patenty techniczne wygasaja po 17 czy tam 25 latach.

    >Kolejny dowcip: nie istnieje "standard Javy". Po prostu Oracle
    >decyduje i co zadecyduje to jest.

    Tez nie calkiem.
    Cholera wie, co dokladnie jest chronione i to w roznych krajach, i co
    Oracle moze, a czego nie.
    Sun staral sie "wyjsc do programistow"
    https://www.jcp.org/en/introduction/faq
    i teraz Oracle moze miec trudnosc sie wycofac.

    O ile pamietam to Sun sie kiedys poklocil z MS o szczegoly realizacji,
    wygral, i w efekcie MS sie wycofal z dalszego stosowania Javy ...
    zrobil sobie C#.
    Google tez cos nie chce placic Oraclowi za patenty i zrobil duzo po
    swojemu - wiec moze i Oracle moze decydowac co w Javie piszczy, ale
    chyba nie ma zakazu zrobic cos na wzor Javy i olac Oracle.

    J.

  • 46. Data: 2016-08-23 20:16:41
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 23.08.2016 o 19:32, slawek pisze:
    > mikrokontrolera) ma
    >
    > Cośtam było. Miałbyć to chip z wbudowaną maszyną Javy czy jakoś tak.

    Warszawa. W dodatku to jakiś chochoł. Ale to nie zmienia faktu, że twoje
    czepianie się mikrokontrolera jest bez sensu.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 47. Data: 2016-08-23 20:23:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2016-08-23 17:45, slawek wrote:

    >Popatrz, zupełnie jak w windowsie od 20 lat. Nie, certyfikatów nie ma
    >od 20 lat. W gruncie rzeczy nie ma i dzisiaj, userzy widndziani dalej
    >grzebią po śmietnikach szukając swoich ulubionych setup.exe
    >oblepionych trojanami i wirusami.

    Ale popatrzcie na to
    http://qz.com/646467/how-one-programmer-broke-the-in
    ternet-by-deleting-a-tiny-piece-of-code/

    J.

  • 48. Data: 2016-08-23 20:31:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2016-08-23 12:29, Piotr Gałka wrote:

    >Jesli w tych źrodlach nie ma jakiś sekretów to jest to zdecydowanie
    >najlepsza opcja z możliwych.

    Hm ... mija kilkanascie lat i staja sie bezuzyteczne ... taki teraz
    postep :-)

    J.

  • 49. Data: 2016-08-23 21:07:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-23 20:31, J.F. wrote:
    > Hm ... mija kilkanascie lat i staja sie bezuzyteczne ... taki teraz
    > postep :-)

    a) sa czytelne i mozna je łatwo przepisac z C na C# na C@ na C+++0x89
    b) mozna je od razu napisać w booskim C++

    Jestem zwolennikiem dawania biblitek w postaci źrodeł. Pojawia sie mniej
    zawracania d... ponieważ podrugiej stronie ktoś czasem da radę
    samodzielnie debugując wyczaić co źle działa.

    Przy czym trafiłem kiedyś na niemców od pewnego miernika którzy upierali
    się że jedyna możliwoscią komunikacji z ich maszyna jest program
    (program!) costam.com w DOSie i nie mogą dać protokołu bo jest TAJNY.
    Przypuszczam jednak że raczej chodziło o to że ich developer od
    dłuzszego czasu przebywał w pozycji horyzontalnej i ktoś zapomniał
    zrobić kopię na czas.

    Tak więc otwarte źródła to pewna metoda na zapewnienie sobie
    nieśmiertelności :D

  • 50. Data: 2016-08-23 21:56:06
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 23 Aug 2016 20:15:14 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > O ile pamietam to Sun sie kiedys poklocil z MS o szczegoly
    realizacji,
    > wygral, i w efekcie MS sie wycofal z dalszego stosowania Javy ...

    Owszem, ale chodziło o Java Script. Czyli zupełnie inny język.