  • Data: 2012-04-17 23:28:44
    Temat: Re: Raspberry Pi - malinowa paranoja!!
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-04-17 21:38, K pisze:

    > Z punktu widzenia potencjalnego byznesmena producenta to gadget
    > reklamowy. Procesory do kupienia lasuje sie na targach rok wczesniejh ze
    > wstepna cena a w momencie premiery jest dostepna cena o ilosciach nie
    > wspomne bo 10kszt to chyba jakis zart.

    Chyba ilości Pi są znacznie większe niż 10k. Tyle miała pierwsza
    dostawa. A to nie jest oferta dla byznesmena. Jako byznesmen rozejrzyj
    się za bardziej komercyjnymi rozwiązaniami i olej zabawkę dla biedoty.

    > A tutaj mamy fakt fajny produkt i dobra cena ale produkt jest
    > niedostepny a cena jest sponsorowana

    Przez kogo? Może trochę uczelnia daje może podczepili się pod jakiś
    grant czy projekt europejski a może jakiś sponsor chce na tym zyskać
    reklamę.

    >i jak ja np mam planowac produkcje
    > na nastepne 3 lata ?

    Ale dlaczego masz planować produkcję? To nie jest (przynajmniej na
    razie) produkt dla firm produkujących urządzenia. To jest dla hobbystów.
    Dla firm masz wiele gotowych takich modułów w cenach od 100$.
    Spotykałem czasami w dużych przemysłowych maszynach jakieś proste
    sterowanie zrobione na Basic Stamp czy Tiger czy innych tego typu
    zabawkach hobbystycznych. Dla mnie to jest jakaś porażka, że ktoś chce
    zaoszczędzić kilkaset $ na kontrakcie za kilkaset tysiaczków $.

    > Fakt moge zamowic procesor na taiwanie sa firmy ktore dowolna strukture
    > w dostepnej technologii wytrawia ale przy 10kszt raczej cena bedzie
    > kosmiczna nie mowiac juz o cenie projektu takiego procesora.

    Przecież Broadcom to jest core (chyba ARM11) w jakimś mocnym FPGA.
    Możesz sobie zrobić i na jednej sztuce tylko musisz kupić licencje na te
    core.
    Ja nadal nie wiem jaki ty widzisz problem. Jak się przyjmie ten standard
    (złącze GPIO, hardware ze sterownikami), a fundacja zacznie stawać
    okoniem wobec społeczności to ktoś inny wejdzie w to oferując klony na
    innym core. Projekty linuksowe jakoś całkiem dobrze się rozwijają mimo
    wielości architektur. Zobacz sobie chociaż OpenWRT.

    --
    pozdrawiam
    MD