  • Data: 2012-04-18 13:00:32
    Temat: Re: Raspberry Pi - malinowa paranoja!!
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18.04.2012 01:22, K wrote:

    > A ty wiesz ile takich struktur krzemowych miesci sie na jednej plytce
    > monokrysztalu ?
    Mniej-więcej wiem - po kilkadziesiąt mm^2 na chip + kilkanaście mm^2 na
    jego wyłamanie + pewnie kilka mm^2 na BIST.

    > Nie wiem czy komus oplacalo by sie inwestowac w matryce
    > dla tak malej ilosci, bo to raptem kilkaset plytek krzemu tym bardziej
    > ze to broadcom firmuje.
    Przecież nie zrobili tych procesorów tylko do RP, pewnie wyprodukowali
    kilkaset tysięcy-kilka milionów, zależnie od wcześniejszych rozmów z
    OEMami. No i jak teraz estymacja zmieniła się np z 20k układów dla RP na
    200k układów to może się okazać, że dodatkowe procesory będą dostępne
    dopiero po kolejnej iteracji produkcji, co trwa kilka miesięcy.

    > Tak wiec dla mnie to jest dziwne ze ktos robi
    > tak mala ilosc i firmuje swoim logo nie oferujac tego w normalnej
    > sprzedazy w normalnej cenie.
    A skąd wiesz, ze nie oferują tego w normalnej sprzedaży(mówimy o
    normalnej sprzedaży OEM, nie "detalu" po kilkaset sztuk)? Masz z nimi
    NDA? (To że je masz spisane chyba Ci wolno powiedzieć? ;) )

    > W sumie STI ma fajna oferte na podobne
    > procesory do STB tylko ze RAM jest na zewnatrz i flash.
    Jak chcieliśmy kilka lat temu w ramach kółka elektronicznego zrobić
    kilka bardziej rozbudowanych projektów to pewna firma (której nazwy
    niestety nie mogę podać) powiedziała, że może oczywiście sprzedać
    procesory w ilości 20 sztuk po jedyne 25$, ale żeby dostać dokumentację
    deweloperską oprócz podpisania NDA trzeba jeszcze od nich kupić zestaw
    ewaluacyjny za ~3k$.

    Michoo