  • 11. Data: 2016-01-01 17:36:17
    Temat: Re: Raspberry Pi Zero i co dalej?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 1 stycznia 2016 15:53:50 UTC+1 użytkownik JaNus napisał:

    > Łoł! Czy ja dobrze widzę, że powierzchnia samych ogniw jest niewielka
    > (te czarne rury?) ale na niej skupiane jest światło za pomocą tych
    > rynnowych luster, czy tak?

    tak, lustra sa z blachy nierdzewnej

    >One mają profil precyzyjnie paraboidalny, czy
    > też "jakibądź"?

    z dokładnoscia techniczną są parabolą. Poniewaz rura odbiorcza (typowa rura
    próżniowa) to nie punkt to taka dokladnosc wystarczy.

    >Zrobione w naszym kraju, czy też jakiś import? Dodaj
    > garść szczegółów!

    Phi, import... Własna dzialnosc garazowa, jeden pije, drugi spawa :-) Obczailem przy
    okazji milion pobocznych tematow jak analiza obrazu, bo to jest sterowane kamerą
    patrzącą na słonce, pomiary wiatru (zabezpieczenie) itd. Fajna zabawa :)

    b.

  • 12. Data: 2016-01-01 17:50:24
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-01-01 o 17:36, Budyń pisze:
    > tak, lustra sa z blachy nierdzewnej

    > z dokładnoscia techniczną są parabolą.

    Ha! Nie znam się na tym, ale (że się tak z pół-łacińska wyrażę)
    wycurvienie blachy inaczej niż ona "chce" - łatwe raczej nie jest.
    Jak to osiągnąłeś?

> [...]
    > Obczailem przy okazji milion pobocznych tematow jak analiza obrazu,
    > bo to jest sterowane kamerą patrzącą na słonce, pomiary wiatru

    To może od zabawy przejdź do trzepania kasy, bo popyt to chyba
    znajdziesz dość łatwo...

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 13. Data: 2016-01-01 20:33:38
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 1 stycznia 2016 17:50:20 UTC+1 użytkownik JaNus napisał:

    > Ha! Nie znam się na tym, ale (że się tak z pół-łacińska wyrażę)
    > wycurvienie blachy inaczej niż ona "chce" - łatwe raczej nie jest.
    > Jak to osiągnąłeś?

    zadany kąt początkowy i wyliczona szerokosc blachy załatwiaja problem. Latwiej byłoby
    narysowac :)

    > To może od zabawy przejdź do trzepania kasy, bo popyt to chyba
    > znajdziesz dość łatwo...

    zatem oczekuję propozycji współpracy :-)

    b.

  • 14. Data: 2016-01-01 20:48:06
    Od: Waldek Hebisch <h...@a...uni.wroc.pl>

    Pszemol <P...@p...com> wrote:
    > Nawi?zuj?c do w?tku "Oscyloskop i co dalej" :-)))))
    > chcia?bym si? nie?mia?o pochwali? ?e wst?pi?em dzi?
    > na g?upa do sklepu komputerowego w mojej okolicy
    > ("Microcenter" w Westmont, IL) i kupi?em "Pi Zero" :-)
    > Ostatnia sztuka, wida? rozchodz? si? jak ciep?e ciastka.
    > Rzeczywi?cie koszt: $5.00 netto, wysz?o 5.39 z podatkiem.
    > http://www.microcenter.com/product/457746/Raspberry_
    Pi_Zero

    > I co teraz? :-) Wiem, ?e nie ma jeszcze udost?pnionych
    > schemat?w online - jak znajd? rozpisk? jego pin?w GPIO?
    > Chcia?bym sobie "pomiga? LEDem", a dok?adniej
    > pomiga? tranzystorem steruj?cym pompk? do
    > akwarium morskiego :-)

    Twierdza ze rozklad zgodny z poprzednimi wersjami.
    No a multimetr prawde ci powie...

    > Czy na tej p?ytce jest kilka dziurek nigdzie nie pod??czonych?
    > Innymi s?owy, czy da si? tam tranzystor w obudowie TO92
    > wsadzi? bez dodawania dodatkowych p?ytek uniwersalnych?

    Nie mialem w reku, ale raczej nie: te dziury to GPIO, gniazdo
    RCA i reset. W starym Pi byly jeszcze dziury do JTAGa i
    pomiary napiecia.

    --
    Waldek Hebisch

  • 15. Data: 2016-01-02 00:17:15
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Budyń wrote in <news:aa007e31-97a2-46af-961c-65e13efa27dd@googlegro
    ups.com>
    > to jest sterowane kamerą patrzącą na słonce

    Ruch Slonca po niebie mozna sobie wyliczyc ;-)
    Przepis znajdziesz bodajze w Astronomical Algorithms, Jean Meeus.
    PDF czasami lata po sieci :)
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 16. Data: 2016-01-02 09:37:12
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 2 stycznia 2016 00:41:55 UTC+1 użytkownik astro napisał:
    > Budyń wrote in <news:aa007e31-97a2-46af-961c-65e13efa27dd@googlegro
    ups.com>

    > Ruch Slonca po niebie mozna sobie wyliczyc ;-)

    wzory znam, pozycje wyliczam sobie dla wykresów i dla pierwszego wstępnego
    ustawienia, potem układ działa w oparciu o kamere bo nie mam zastosowanych enkoderow
    przy napedach.

    b.

  • 17. Data: 2016-01-02 13:16:46
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-01-02 o 09:37, Budyń pisze:
    ups.com>

    > wzory znam, pozycje wyliczam sobie dla wykresów i dla pierwszego
    > wstępnego ustawienia, potem układ działa w oparciu o kamere bo nie
    > mam zastosowanych enkoderow przy napedach. b.

    I jest to pełnoprawna, pełnosprawna kamera? No bo choć ja nie żaden
    elektryk, ale nawet i jako profan to słyszałem o takich całkiem
    prymitywnych "oczach": tanich, a jednak do tego zastosowania powinny
    wystarczyć. Jakaś foto-dioda, albo ich układ (góra 3 sztuki)? No może 3
    "w poziomie", i tyle jeszcze "w pionie", no ale to i tak byłoby znacznie
    taniej, niż kamera. Coś Ty taki rozrzutny? ;)

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 18. Data: 2016-01-02 15:00:14
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 2 stycznia 2016 13:16:40 UTC+1 użytkownik JaNus napisał:

> [...]
    > "w poziomie", i tyle jeszcze "w pionie", no ale to i tak byłoby znacznie
    > taniej, niż kamera. Coś Ty taki rozrzutny? ;)

    zaleta uzycia raspberry jest to ze ma na pokladzie szereg roznych interfejsow - zatem
    czemu z nich nie korzystac. kamerka internetowa za 10zł - uwzgledniajac wlasną prace
    nic taniej nie jestes w stanie polutowac :)

    b.

  • 19. Data: 2016-01-02 15:25:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-02 15:00, Budyń wrote:
    > kamerka internetowa za 10zł

    Ma na tyle ARW że widzi słońce odróżnialne od odblasków w soczewce?
    Kiedyś robiłem uklad śledzący na kamerze z telefonu (były takie z
    interfejsem szeregowym). Było widać kilka słońc po skierowaniu
    bezpośrednio na to właściwe i pomogło wsadzenie dociętego dekielka z
    talerza dyskietki. ARW było w komplecie, ale optyka nie pozwalała na
    taką jasność.

    No i chmury :/

  • 20. Data: 2016-01-02 15:37:04
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 2 stycznia 2016 15:25:57 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Ma na tyle ARW że widzi słońce odróżnialne od odblasków w soczewce?

    Interesuje mnie wyłącznie słonce zatem kamere przykryłem szybą od maski spawalniczej.
    Kamera jest bezpieczna, a obraz prosty do analizy.

    b.