  • 1. Data: 2016-08-08 07:35:48
    Temat: Raspberry Pi Zero i ENC29J60 - zmienny adres MAC
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Eksperymentowałem ostatnio z podłączeniem Raspberry Pi Zero do Internetu
    - planuję zbudować na podstawie tego komputerka pewien moduł, w formie
    płyty głównej zawierającej niezbędne peryferia, do której będzie się
    wpinało płytkę RPi0.

    Komunikacja po sieci ruszyła bez problemu. Szybkość transmisji może nie
    powala, ale jest wystarczająca do moich zastosowań.

    Niestety zauważyłem pewien niepożądany efekt - adres MAC jest losowany
    przy każdym starcie urządzenia, w związku z czym zmienia się po resecie.

    System to Raspbian Jessie, a więc wersja wyposażona domyślnie w moduł
    jądra do obsługi ENC.

    Można to naprawić w konfiguracji, czy jedynym wyjściem jest modyfikacja
    kodu źródłowego sterownika i jego samodzielna kompilacja?

  • 2. Data: 2016-08-08 16:06:52
    Temat: Re: Raspberry Pi Zero i ENC29J60 - zmienny adres MAC
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 8 Aug 2016 07:35:48 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Niestety zauważyłem pewien niepożądany efekt - adres MAC jest
    losowany
    > przy każdym starcie urządzenia, w związku z czym zmienia się po
    resecie.

    W/boot/cmdline.txt nie podałeś maca z - zamiast : jako separator
    bajtow adresu?

    --
    Marek

  • 3. Data: 2016-08-08 17:09:02
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-08-08 o 16:06, Marek pisze:

    > W/boot/cmdline.txt nie podałeś maca z - zamiast : jako separator bajtow
    > adresu?

    Niczego tam nie podawałem. Jak to zrobić? Co dopisać?

  • 4. Data: 2016-08-09 09:07:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 8 Aug 2016 17:09:02 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Niczego tam nie podawałem. Jak to zrobić? Co dopisać?

    A ta solucja opisana w komentarzach w linku poniżej nie pomaga?

    http://raspi.tv/2015/ethernet-on-pi-zero-how-to-put-
    an-ethernet-port-on-your-pi

    --
    Marek

  • 5. Data: 2016-08-09 12:13:41
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-08-09 o 09:07, Marek pisze:

    > A ta solucja opisana w komentarzach w linku poniżej nie pomaga?
    >
    > http://raspi.tv/2015/ethernet-on-pi-zero-how-to-put-
    an-ethernet-port-on-your-pi

    Po przetestowaniu kilku różnych porad z sieci okazało się, że pomogło
    dopiero umieszczenie linii "pre-up ifconfig eth0 hw ether
    xx:xx:xx:xx:xx:xx" w "/etc/network/interfaces".